Ik heb ze in de klasse 2 en 3 ook in de zomer geschoren. Je staat te kijken wat er nog van een pony af komt. Ik sproeide op de hals en tussen de achterbenen want daar lopen de bloedvaten vlak aan de oppervlakte. Ik kon het mooi zelf vanaf de bok. Ik moet even kijken of ik ook een spuit kan meenemen op de sulky. Liever gooi ik trouwens een emmer water over de pony heen
Ik scheer ze wel in de zomer, voor 24 mei komen ze weer kaal aan de start. Ik moet er niet aan denken dat ze met hun haren de klasse 2 moeten lopen. Die spuit werkt hartstikke handig, hebben wij ook van Nanda geleerd en het werkt echt goed. Daarnaast is mijn broer groom geworden en hij koelt onderweg ook nog extra.
Hier afgelopen week weer een vergadering gehad voor de Mendurance in Hellendoorn.De afstanden zullen waarschijnlijk zijn: klasse 1: 22.5km, klasse 2: 45km en klasse 3: 58,5km De dag erna zullen we ook nog een Enjoy The Ride gaan organiseren. We hebben in ieder geval weer veel leuke ideeën voor de wedstrijd zelf maar ook voor de promotie van de mendurance in het algemeen opgedaan.
Tijdens Paard en Leven op 29 Mei zal er een promotiestand over de mendurance staan. Ik zal zelf die dag in de stand staan, maar is er iemand die het leuk vind om hier samen met mij in te staan? Bijvoorbeeld een enthousiaste deelnemer die over de mendurance kan vertellen.
Wij rijden mee in Hellendoorn (mits de pony's niet ziek of kreupel worden). Leuk om al die voorbereidingen te horen, we hopen hem nu wel te kunnen rijden. Vorig jaar werd Barney in die week heel erg ziek en konden we niet meedoen.
Fijn dat de mendurance nu wel gepromoot word op de paard en leven dag. Ik was er vorig jaar en toen zag je veel takken van de paarden sport maar niks mendurance. Ik zei toen al tegen Arjan dat dat een gemiste kans was. Nu dus gelukkig wel.
BibiSmurf
Geplaatst: 16-03-14 19:38
Zou leuk zijn Tynie! Laat maar even weten of je kunt. En in Hellendoorn ben je er vast en zeker bij.
Ja ik kan mee, ik zag dat het op een donderdag valt. Misschien wil je mijn gegevens per PB? Zodat je me makkelijk kunt bereiken en me kunt aangeven wat je graag zou willen zien van me, waar ik mee kan helpen etc etc?
Hallo Iedereen, Ik ga eigenlijk pas in 2015 voor het eerst van start in de mendurance als groom bij een hele leuke vosbonte minishetlander. Samen met de koetsier gaan we proberen om volgend jaar in Ysselsteyn in de impulsrubriek te starten met de kleine. Nou ben ik me hier en daar wat aan het inlezen dus ik lees regelmatig stilletjes even mee met jullie.