endurance met je koudbloed.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: endurance met je koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:00

Go Marika!!!! En Wes natuurlijk. :P

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:02

Mariekyy schreef:
Hier even ego berichtje. Afgelopen zaterdag met mijn koudbloed de 48 km in Haarle super uitgereden! Als 9e geëindigd en beste koudbloed op de 48 km. Best wel beetje trots :D

Mag je zeker zijn, gezien de weersomstandigheden. God, wat was het voos weer.
Ik heb heel wat warm- en volbloeden op hartslag zien stranden.

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:05

kristelhans schreef:
Go Marika!!!! En Wes natuurlijk. :P

Zij het niet met een koudbloed maar wel met warmbloed met koudbloeduiterlijk ook de rit in Haarle goed uitgereden. We zaten weer in de prijzen, Kristel. Nu een waardebon gewonnen die ik mag gaan besteden bij Country Mill.

Volgend jaar gaan we weer voor de wasbon _/-\o_

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:19

Hihi, goed gedaan Petra! Als Beer weer helemaal back is ga ik deze herfst lekker trainen op de Holterberg, nu al zin in!

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:08

Dank iedereen! Ik had totaal niet verwacht! Ben dit jaar 2x naar de Eifel geweest en dat heeft zeker effect gehad!
En pam ook een goede rit gereden in Haarle!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:17

Gefeliciteerd Perta,
Super dat zo goed is gegaan Marika.

Tobbe heeft 39km gelopen, 2 dagen rust en toen paarden 4 daagse. Hij was de 1 dag niet te houden! Ondanks dat rit was van 30km blijft hij druk. Ben zeer verbaast, want dat Tobbe toch nog zo eventjes 114km in 4 loopt, zonder iets van merkt dat die 3 dagen daarvoor nog wedstrijd heeft gelopen van 39km.
Paard heeft opeens mega conditie !

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 06:43

Goed hoor Marieke. :)

Zaterdag in Otterlo wedstrijd gehad en we zijn weer 3 puntjes rijker.
Daardoor zijn we nu klasse II startgerechtigd *\o/*

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:48

kristelhans schreef:
Hihi, goed gedaan Petra! Als Beer weer helemaal back is ga ik deze herfst lekker trainen op de Holterberg, nu al zin in!

Mag ik dan een keertje mee?? Niet met Beer's vriendin Noor maar met haar zussie Fleur.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:03

Jaaaaaaa, gezellig! Ik ben nu weer aan het opbouwen met Beer en zodra de galop weer normaal gaat (glijpartij in de wei met scheve wervels, bijna 2 maanden rust en osteo en nu weer opbouwen dus) kunnen we wel afspreken. Als het goed is begin ik volgende week of die week erop weer met lessen en dan verwacht ik dat de rechtergalop het snel 'weer doet'. :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:03

Hee wat een leuk topic! Stoere foto's ook allemaal.

Mijn IJslandertje en ik zijn nu bezig met het opbouwen van de basisconditie. Hij is dit jaar 5 geworden en al heel zelfstandig op ritten. We hopen volgend jaar of het jaar daarop onze eerste kk te starten. Dit zijn we:

Afbeelding

Inmiddels is hij een heel stuk slanker gelukkig!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:39

Sonja89 schreef:
Hee wat een leuk topic! Stoere foto's ook allemaal.

Mijn IJslandertje en ik zijn nu bezig met het opbouwen van de basisconditie. Hij is dit jaar 5 geworden en al heel zelfstandig op ritten. We hopen volgend jaar of het jaar daarop onze eerste kk te starten. Dit zijn we:

[ Afbeelding ]

Inmiddels is hij een heel stuk slanker gelukkig!

wat een Leukerd!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:06

Wat een leukerd!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:21

Dank jullie wel! :D Er zit af en toe wel een flinke kop op hoor, maar dat is op de foto ook wel te zien haha. Voordeel ervan is dat hij erg stoer is en houdt van avontuur, dus tot nu toe pakt hij de puppytraining goed op.

Vraagje: hoe veel/lang hebben jullie getraind voor de eerste wedstrijd? Wanneer is een koudbloed nu klaar voor endurance? En hebben jullie thuis al gewerkt met een hartslagmeter?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 01:02

Tja die van mij vind het bos fantastische dus daar loopt ze makkelijk.
de baan vind ze saai dus daar loopt ze niet door.
helaas kan ik niet zelf naar het bos.
heb wel een trailer en een auto, maar vriendje lief moet ook zin hebben om me te brengen.
dus bij ons vertraagd de training een beetje.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 07:05

Sonja89 schreef:
Vraagje: hoe veel/lang hebben jullie getraind voor de eerste wedstrijd? Wanneer is een koudbloed nu klaar voor endurance? En hebben jullie thuis al gewerkt met een hartslagmeter?

De fjordenkruising van mijn vriendin heeft dik een jaar training nodig gehad voordat ze goed op conditie was om mee te doen de 1ste wedstrijd (paard was dan ook nog wel te dik) daarna lijkt er een knopje omgegaan te zijn en ging het dieselstandje aan.
Een hartslagmeter hebben we nooit gebruikt, gewoon puur op gevoel en zicht gereden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:38

plientjedres, kan je vriendje je niet af en toe brengen in ruil voor een lekkere cake ofzo? :P

risky, bedankt voor je reactie!

Wij hebben dit weekend voor het eerst pittig gereden: vrijdag en vandaag 15 km met gisteren als 'rustdag', toen enkel gekeken hoe hij liep en 10 minuten aan de hand gewerkt. Beide dagen de afstand in 2,5 uur afgelegd met een paar korte stops. Hij krijgt nu 4 dagen 'rijvrij', tussendoor alleen een keertje wandelen/werken aan de hand.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:05

En hoe gaat het met de koudbloedjes? Zou het zonde vinden als dit topic doodbloedt en ben benieuwd naar alle train- en wedstrijdverhalen *\o/*

Rijden jullie in weersomstandigheden zoals vandaag? Ik ben vandaag expres wel gaan rijden om te kijken hoe mijn pony dan zou zijn. De gevoelstemperatuur was enorm laag door de wind en de bakken met koud water. Om zelf niet te bevriezen hebben we wat meer gedraaft dan normaal, maar hij herstelde hier snel van. Toch wel handig, die natuurlijke koeling...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:14

Ik heb vandaag gereden, afgelopen week is Beer kaal gegaan, helemaaaaal en met een gevoerde regendeken (100/150 gr) heeft ie het heerlijk warm. We hebben een klein rondje van 10 km gedraafd, verder de hele week in de bak gebuffeld met huiswerk. Paarden stonden vandaag ook gewoon buiten. Wij hebben zandgrond en het was niet blubberig, op de stukken bij de weideingang en de drinkbakken na. Beer heeft het zelden koud..gelukkig!

Voor komende week nog wat ritjes in de planning want de bak is niet zo fijn met al dat water.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:17

Bij mij en mn Tink ligt voor het winterseizoen de nadruk op dressuur gericht trainen. af entoe een buitenritje op zn tijd. ben Zoekende naar een Ijslander Ribzit zadel voor buitenritten.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:19

Hier ook meer nadruk daarop hoor maar als het eeeeven kan ga ik op pad. :) Ik weet nog wel iemand die een Zaldi Endurance te koop heeft. :) Ook een ribzit en een lekker kort zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:56

Het is dat mijn studie veel tijd kost waardoor nu wat minder rij, maar van echt slecht weer hebben we hier maar weinig last van gehad. ( zelfs vandaag was hele middag droog (drenthe)).
Ik rij regelmatig met mijn stalgenoot buiten, en ik les bij een stal om de hoek die erg fijne binnenbak heeft.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:38

Ik ga vandaag weer trainen, heb er even uitgelegen door een val van een ander paard.
Ze zit in een aardige teddyvacht dus zullen eens kijken of het niet te veel energieverlies gaat kosten anders even overleg met de eigenaresse of er op de hals en borst geschoren mag worden.

As zaterdag wanroij, heb er zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:51

Hee wat leuk dit topic!
Ik heb gisteren de eerselpostel rally gerede , ontzettend leuk. Ben in het bezit van een Tinker nu 5 in maart wordt ie 6. Hij was superbraaf! Alleen heeft hij de drang constant voorop te moeten lopen. We hadden wel geoefend voor de rit maar van een oefenrit vanuit Udenhout naar Vught en weer terug was hij veel meer moe als na gisteren. Hij vind het wel heel leuk constanten oren naar voren.

We rijden zonder ijzers en hebben ook wel op asfalt gedraafd. Hij heeft nu een scheur in zijn hoef. De endurance wedstrijd die in Drunen wordt georganiseerd lijkt me een goed begin :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:59

Hé wat leuk, nog een 5-jarige! Dan ben ik erg benieuwd hoe jij de training hebt opgebouwd Blingh. Mijn IJslander is 2 maanden jonger dan jouw Tinker, maar wij zijn dit seizoen pas begonnen met de basiskilometers en een wedstrijd zit er voorlopig nog niet in.

risky, vandaag is een betere dag om te trainen dan gisteren volgens mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:05

Sonja89 schreef:
Hé wat leuk, nog een 5-jarige! Dan ben ik erg benieuwd hoe jij de training hebt opgebouwd Blingh. Mijn IJslander is 2 maanden jonger dan jouw Tinker, maar wij zijn dit seizoen pas begonnen met de basiskilometers en een wedstrijd zit er voorlopig nog niet in.

risky, vandaag is een betere dag om te trainen dan gisteren volgens mij!

Sowieso ligt ons tempo in draf hoog, een rit met andere pony s is niet fijn omdat ik hem dan constant moet inhouden. Liever gaan we met ons vaste tinkermaatje of paarden. Ook gaan we wel alleen :j

Tsja conditie opbouwen? We gaan gewoon op rit zet mijn tracker aan en gaan. Wanneer we een kort rondje doen veel afwisseling studeren draf en galop. Bij een lang rondje draven we veel, erg veel. Dit hebben we natuurlijk op moeten bouwen en dat door veel doen. Sinds mei staan we op deze stal, een rondje van een uurtje was al te pittig voor ons nu zijn we vaak 2 a 3 uur weg. Heerlijk