Zuid Veluwe Rit/ Renkum, wie gaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissPippin

Re: Zuid Veluwe Rit/ Renkum, wie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:21

jij ook verkeerd gereden, wij ook 1 x. bij eerste ronde erg veel lintjes, bij 2e bijna niet. waar ging jij de mist in? heb je nog gezocht, moest je groom de groeten doen van me vriendin (is ook vriendin van haar :-)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:33

Ik ging de mist in bij het viaduct in de 1e ronde en nog ergens maar waar weet ik niet precies.

Help me even wie jij bent dan :D Ik heb zoveel mensen gezien :)

Gelijk ook maar een mooi heuptasje aangeschaft. Smartphone in het achterzakje van de Stud One is echt niet handig en dat ie uit je waterdichte kaarthouder vliegt ook niet -O- :')

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:34

MissPippin schreef:
haha, oeps, wij hebben geen reeen gezien op het pad gelukkig. welke klasse reed je en waar reed je verkeerd? wij reden 1 en reden ook laatste stukje verkeerd, dus moesten weer terug :-(

Ik reed de klasse 1.

De laatste afslag naar rechts in het bos ben ik naar links gegaan. Waarom, geen flauwe notie. Er hing daar een prachtig rood lintje. Wellicht omdat ik naarstig op zoek was naar het 2 km-tot-aan-finish-bordje. Dat wilde maar niet komen.
Aangezien de combi achter mij rijdend dezelfde oenige fout maakte viel het mij het, in eerste instantie niet eens op. Dus de ene laatste km toch maar eventjes gegaloppeerd. Laatste km gestapt en met een HF van 59 over de finish. Bij de nakeuring was de HF gelukkig gezakt naar een superwaarde van 36.
Ik ben in het bezit van een paard met granieten voeten. Zij heeft, ijzerloos, totaal geen last van steentjes. Vorig jaar fluitend met haar door Haarle gefietst terwijl beslag daar wordt aangeraden.
Verschil in gevoeligheid is per paard enorm. We hebben een ruin gehad die met zooltjes nog op eieren liep op grind. Terwijl een harde ondergrond hem niets maakte.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:36

wij hebben ook lekker gereden :j de harde grindpaadjes waren inderdaad niet zo fijn, mijn paard is een paar weken geleden iets te kort gepakt door de smid en dat merkte ik nu nog wel op het grind. gelukkig was het aan de zijkant of berm wel te doen. ook heb ik wat stukken over het harde gereden om niet over het grind te hoeven rijden.

we zijn uiteindelijk 1e geworden in de impulsklasse, maar ik heb geen idee waar de puntentelling op gebaseerd is :+ het was onze eerste endurance, dus daar had ik me nog niet in verdiept ;)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:43

Ik vond het een erg leuke ervaring! 1ste keer endurance en reed samen (met loulou) kwpn'er en een haflinger ik had verwacht dat het was lastig was soms met snelheden maar ze hadden juist veel aan elkaar. Mooie omgeving alleen idd jammer van de grindpaden dat kon ik wel zien aan haar hoeven..

We begonnen meteen al met verkeerd rijden :+
De eerste afslag misten we al haha wij dachten echt ojee als dit zo 30 km door moet.. Maar gelukkig wisten we daarna hoe en waar de markeering precies zat en zijn we niet meer verkeerd gereden gemiddelde snelheid volgens runkeeper was 10,37 km per uur (precies weet ik niet want hebben niet op de uitslag gewacht) alleen was de hartslag van Sil helaas te hoog 65 dus gediskwalificeerd (wat ik alleen niet snap is dat er 10 min tussen mocht zitten bij de herkeuring en dit nu maar 2 min was toen moest ik al.. ) maar later was het 48. Veel geleerd zo op zon eerste rit! En zeker voor herhaling vatbaar!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:50

Misschien heb je eerst 8 min gewacht en toen aangeboden. Dan moet je op 10 min na binnenkomst weer en was het dus na 2 min al. Was de tweede keer de hartslag 48? Dan ben je niet gediskwalificeerd of was dat op de nakeuring?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:53

Stomme vraag misschien maar wie van klasse 1 heeft welke gp's gebruikt?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:01

Ik :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:26

Wij hebben een super leuke dag gehad!
Fijn georganiseerd, heel vriendelijke en behulpzame mensen, vond het erg gezellig!
Lekker gereden in klasse 3, laatste rondje vond ik zwaar, ik moet aan mijn conditie werken :o
Uiteindelijk helemaal goedgekeurd met een heel mooie vetkaart en zelfs complimenten van de dierenartsen, zo trots op Upset!!!
Hiermee zijn we CEI startgerechtigd, dus dubbel blij en trots!
Volgend jaar misschien weer :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:34

Hier ook lekker gereden.
Toen ik onder de man naar het terrein kwam was tapas echt super voorwaarts en dacht ik echt dat het een heftige rit zou gaan worden.
Na de start was ze nog steeds voorwaarts maar wel hanteerbaar en na het keerpunt in de Kl 1 werd ze juist heerlijk en heb zelfs met een los teugeltje kunnen rijden.
Van de stenen heb ik gelukkig geen last, het is mijn thuisterrein en train hier altijd op.
Vast en zeker genoeg van jullie gezien maar het verhaal van Atittude kwam me meteen wel bekend voor (verlies telefoon, hihi), ik stond toen weer in mijn stand na de rit :D
Uiteindelijk met 12,48 km/h gereden.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:52

kim345 schreef:
Misschien heb je eerst 8 min gewacht en toen aangeboden. Dan moet je op 10 min na binnenkomst weer en was het dus na 2 min al. Was de tweede keer de hartslag 48? Dan ben je niet gediskwalificeerd of was dat op de nakeuring?

Bedankt voor je uitleg!
Ja zou goed kunnen we hebben eerst heel even gewacht met aanbieden (ik dacht alleen niet zo lang maar hier moet ik dan beter op letten) nee dat was bij de nakeuring maar die moest ik meteen erna doen ofja na 10 min.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 07:29

Je hebt de finishkeuring en een halfuur na binnenkomst heb je de nakeuring. Dan had je dus 20 min nog tot de nakeuring en 2 tot de recheck op de finish.jehebt dus 3 x de hartslag laten meten.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 07:46

Ik vond het ook een erg mooie rit! Wij hebben 12,3 km/uur gereden in de klasse 1.
maar ik had het wel fijn gevonden als ergens vermeld was in het vraagprogramma ofzo dat het zo'n zware rit was met die steenslag en dat ijzers aangeraden zijn.. Of heb ik dat gemist? Mijn pony heeft hele dunne zolen door hoefbevangenheid en hij had er echt veel moeite mee. Heb getwijfeld of ik bij het keerpunt zou stoppen maar ben toch verder gegaan. Wel spijt van want thuis haalde ik hem kreupel van de trailer. Hopelijk is het snel over maar als ik het van te voren wist van al die steentjes was ik de wedstrijd niet gestart.. Maar verder erg leuke wedstrijd, mooi georganiseerd en erg vriendelijke vrijwilligers :)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 08:02

Misschien omdat hier in de omgeving het terrein niet als zwaar ervaren word en de meeste hier gewoon ijzerloos rond rijden?
Ik zet er bij die van mij pas ijzers onder als ik naar het buitenland ga voor wedstrijden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:07

Renkum geldt niet als een hele zware wedstrijd binnen Nederland, maar er zit inderdaad een stukje grind in en dat kan heel vervelend zijn. Bij een paard met erg dunne zolen zou ik denk ik bij een volgende wedstrijd de organisatie even mailen over de terreingesteldheid als dat niet vermeld wordt, of toch overwegen om voor hoefschoenen of ijzers te gaan.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:28

Ja dat is wel een goede tip, ga ik voortaan doen :)
Grappig dat het niet als zware wedstrijd gezien wordt, ik hoorde heel veel mensen over de steentjes en veel afgekeurde paarden. Heb ook de vergelijking met banholt paar keer voorbij horen komen gisteren (ik ben zelf niet in banholt geweest dus weet dat niet), maar daar leidde ik uit af dat dit dus blijkbaar ook een zware wedstrijd was. Maar dan heb ik dat mis :)

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 08:34

zwaar bedoelen ze denk ik meer met heuvels/klimmen......

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:26

Ik heb ook lekker gereden en niet 1x verkeerd :D Wel nog iemand aangeroepen die verkeerd reed, wellicht een bokker? :)
De eerste 15 km was Stoffel echt een energiebom, dus toen had ik er mijn handen wel vol aan, maar de tweede 15 km had hij eindelijk een lekker stabiel tempo te pakken en kon ik ook beter meekomen qua balans.. Heerlijk zonder handen kunnen rijden vanaf het keerpunt :j

Helaas bij het aanbieden een HS van 66 en gelukkig bij de tweede check wel gezakt naar 60, maar dat heeft me heel wat punten gekost. Op de nakeuring wel allemaal nette waarden en uiteindelijk op de laatste plaats geëindigd, maar wel twee winstpunten mee naar huis, dus ik ben tevreden :j We hebben een gemiddelde snelheid gereden van 10,94 waar we wel tevreden mee zijn

Mijn zusje ging ook mee, maar die is op het keerpunt achter gebleven wegens erge pijn in haar enkels. Ze reed voor het eerst mee (KK) en had het een beetje onderschat. Ze heeft zwakke enkels en al na 10 km kon ze eigenlijk niet meer (klapte er steeds doorheen tijdens het lichtrijden) Erg jammer!

De organisatie vond ik top, erg gezellige en aardige vrijwilligers :j En het weertje was heerlijk! (al vond mijn haf het te warm denk ik, vandaar die hoge HS op het eind, ondanks het vele koelen). Vond de route ook erg mooi, lekker die lange stukken rechtuit :j Geen last gehad van het grind gelukkig

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:47

Hier ook super gereden!!
Voornamelijk gedraafd met aantal stukken galop, uiteindelijk 13 km/u gereden. Precies zoals we wouden :D
Veder waren alle waarde helemaal hetzelfde dus dat is ook heel fijn!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:09

Weet iemand trouwens wie de fotograaf (dame) was die vlak na een bocht zat in het tweede rondje van de K1? Ze zat daar met een jongen volgens mij en we reden langs hoog gras :+

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:11

Wij hebben ook een super wedstrijd gehad.
Weer 3 puntjes erbij weet alleen de uitslag nog niet wij zijn eerder naar huis gegaan.
Erg last van hoofdpijn helaas.
Maar een geslaagde dag en leuke organisatie.
Bedankt :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:12

nikkielvis schreef:
Wij hebben ook een super wedstrijd gehad.
Weer 3 puntjes erbij weet alleen de uitslag nog niet wij zijn eerder naar huis gegaan.
Erg last van hoofdpijn helaas.
Maar een geslaagde dag en leuke organisatie.
Bedankt :D

Jou heb ik gezien inderdaad, wat een gaaf paard heb je zeg :~ Een echte blikvanger!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:13

Corelli schreef:
Weet iemand trouwens wie de fotograaf (dame) was die vlak na een bocht zat in het tweede rondje van de K1? Ze zat daar met een jongen volgens mij en we reden langs hoog gras :+

hier staat foto's, ik weet niet of je die al hebt gezien?

[TEN-ITP] (M)Endurance Renkum 2013

hopelijk komen er nog meer foto's op de website van de organisatie van de fotograaf. ik sta er namelijk nog niet tussen helaas.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:13

Ja, die had ik al gezien en daar sta ik helaas niet bij :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:14

Ook wij hebben een fijne dag gehad.
Net weer een stukje harder dan de afgelopen wedstrijd vorige maand in Ermelo, dus we gaan de goede kant op.
Mooie waardes en genoten van de mooie omgeving en de super aardige mensen.

Mijn man was mee om te groomen en had minder gezellige grooms om hem heen dus mopperde een beetje maar ach.

De routekaarten voor de grooms mogen volgend jaar iets duidelijker maar het is gelukt.

En de hoefschoenen in de auto, had ik graag om gedaan maar had het niet verwacht, paarden hebben er wel even aan moeten wennen maar gelukkig ging dat snel dus niet al te veel hinder van gehad, daardoor paar stukjes rustiger aan gereden maar verder lekker door kunnen draven en nog een stuk galop gedaan.

Trots op de 15e en 16e plek met mijn 2 dametjes.