Endurance Ommen 28 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Endurance Ommen 28 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:39

Ik heb vernomen dat meerdere organisaties last hebben dat men via de DERsite niet kan inschrijven..wij zijn niet de enigen dus.

@Corelli, vul gewoon zoveel mogelijk in, komt vast goed dan! :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:28

Suus: meen je dat werkelijk dat je gaat rijden ( te paatd) vanuit Enschede naar Ommen? Dat is toch een behoorlijk stuk. (60 km ? Of zo). En de dag na de wedstrijd weer terug Heftig hoor. Wat is de reden dat je paard zich laat vallen in de trailer? Is de ruimte te breed, heeft hij moeite met zijn evenwicht of vindt hij het rijden in de trailer zo verschrikkelijk erg? Dat laatste heeft mijn paard nl ook. Zij haat het rijden in de trailer. Dat vindt ze echt erg. Drama dus. Zij gaat ook niet meer mee op pad.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:56

Ook ik ben van plan om naar Ommen te rijden, van Schoonoord naar Ommen is dit 57 km. Wij rijden de maandag ervoor al heen zodat ze die dagen erna kan rusten, wel ga ik iedere dag dan naar haar toe om te kijken hoe het gaat. Op de wedstrijd zelf gaan we toch proberen haar in de trailer te krijgen, wie weet lukt het haar dan. Ik zie deze rit als een mooie training en voorbereiding op Ommen, dit kan ze makkelijk :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:12

Michelle: ga je dan in de week voor de wedstrijd op 1 dag die 57 km rijden??? en dan klasse 2 starten??

Is niet erg gebruikelijk, meeste ruiters (klasse 2/3/4) geven hun paard 1 a 2 weken voor de wedstrijd al volledige rust!!

Ik raad het je in ieder geval sterk af.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:10

Hee Myrthe, ik heb Jet de dag na onze vorige wedstrijd 2 weken vrij gegeven, nu zijn we weer lekker aan het trainen en voor die week dat we naar Ommen toe rijden krijgt ze een week stil, dan rijden we in alle rust met pauze's naar Ommen toe, onder begeleiding van een vriendin met de scooter. Daarna krijgt ze dus weer een week vrij en starten we die zondag de wedstrijd.

Dus eigenlijk heeft ze 1 week vrij, 1 dag heen rijden en dan weer 1 week vrij. Lijkt mij voldoende als wij het rustig aan doen. Lekker stappen af en toe draven en pauze's.

Of zit ik dan sterk fout? Anders kan ik gewoon echt niet starten, en in deze korte tijd kan ik helaas haar niet laten trainen door een proffessional die haar trailer leert laden. Het is werkelijk echt een ramp namelijk wat trailer laden betreft.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:23

Michelle_S schreef:
Hee Myrthe, ik heb Jet de dag na onze vorige wedstrijd 2 weken vrij gegeven, nu zijn we weer lekker aan het trainen en voor die week dat we naar Ommen toe rijden krijgt ze een week stil, dan rijden we in alle rust met pauze's naar Ommen toe, onder begeleiding van een vriendin met de scooter. Daarna krijgt ze dus weer een week vrij en starten we die zondag de wedstrijd.

Dus eigenlijk heeft ze 1 week vrij, 1 dag heen rijden en dan weer 1 week vrij. Lijkt mij voldoende als wij het rustig aan doen. Lekker stappen af en toe draven en pauze's.

Of zit ik dan sterk fout? Anders kan ik gewoon echt niet starten, en in deze korte tijd kan ik helaas haar niet laten trainen door een proffessional die haar trailer leert laden. Het is werkelijk echt een ramp namelijk wat trailer laden betreft.

Zal wel een te duur grapje worden zeker om haar 1,5 a 2 weken van te voren al erheen te rijden? Bv al op de zaterdag ervoor en dan in 2 etappes?

De rust geef je voor de wedstrijd omdat je wil dat je paard totaal geen verzuring meer heeft in haar lijf voordat ze de wedstrijd moet lopen. Als je op je gemakje die bijna 60 km gaat rijden, ben je toch al gauw 6 uur onderweg(10km/u, dat red je al niet met rustig stappen en draven, dan zit je eerder aan de 6-8 km/u, dus meer dan 8 uur onderweg met pauzes erbij), en dan heb je nog niet de pauzes meegerekend. Het is niet echt een haalbare dagafstand. Voor trektochten wordt ook maximaal 25 km aangeraden per dag. Reken maar dat je paard flink verzuurt van zo'n tocht, 60km op 1 dag, dat is niet een afstand waar je normaal op traint. Oftewel, je hebt je piek al op maandag, ik vind dan niet dat je dan op zaterdag nog een wedstrijdpiek kan vragen, waar ze ook nog op echt tempo moet lopen EN een eerste klasse 2.

Als je het toch graag wil doen; probeer dan op de vrijdag/zaterdag ervoor te gaan rijden, en neem een overnachting tussendoor, dus maximaal 30 km dagafstand. Dan heeft je paard nog een volle week om te herstellen. En dan zou ik zelf ook niet de zondag erna terug rijden, dat vind ik al helemaal onacceptabel...... zou ik dan ook pas het weekend erna doen..... Ook weer in 2 etappes!

Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor, en denken mede ruiters er hier anders over. Pas iig goed op je paardje! Ze is nog jong en moet nog heel wat jaartjes gezond mee, toch? :) Ik bedoel het ook niet onaardig, maar denk dat het gewoon een heel onverstandige keuze is.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:42

Sorry maar ik weet anders echt geen manier, kijk die zaterdag zou ik anders kunnen proberen haar in de trailer te krijgen maar eerlijk waar het is serieus een drama -O- wat als ik haar er niet in krijg, kan ik niet starten en we willen zo graag! Ik vind het ontzettend vervelend en tuurlijk wil ik het beste voor haar en begrijp je uitleg ook volkomen!

Die zondag erna wou ik zowieso niet terug rijden haha! Dan wouden we haar wel de trailer in proberen te krijgen, met hulp.

Ik weet ook niet hoe andere mede ruiters hiervan denken, ik dacht 1 week rust, 57 km, 1 week rust daarna klasse 2 en daarna weer 2 week rust wel redelijk normaal was. Dacht dat ook veel ruiters voor de wedstrijd gewoon hun paard nog trainden? Misschien heb ik het fout.

Maar ik had juist besloten om die maandag al heen te rijden zodat ze echt haar rust kon krijgen daarna. Ik wil echt het beste voor haar.. ik weet het gewoon even niet meer. En heb al wel iemand gevonden om haar trailer te leren laden, maar nu echt nog niet financiel mogelijk. ;(

Graag hoor ik wat anderen denken, of misschien hebben anderen oplossingen?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:56

Stel je vraag anders ook even op het EF, daar zitten meer hoger geklasseerde ruiters dan hier :) Ik ken iig geen ruiters die nog dusdanige piekbelasting geven vlak voor de wedstrijden.

Ik snap dat je heeeel graag wil, maar bedenk je ook dat je TIJD genoeg hebt! Nog minstens 10-15 jaar om endurance wedstrijden te rijden, mits je je paardje nu in haar jonge jaren heel houdt.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:57

MyrtheJ schreef:
Stel je vraag anders ook even op het EF, daar zitten meer hoger geklasseerde ruiters dan hier :) Ik ken iig geen ruiters die nog dusdanige piekbelasting geven vlak voor de wedstrijden.

Ik snap dat je heeeel graag wil, maar bedenk je ook dat je TIJD genoeg hebt! Nog minstens 10-15 jaar om endurance wedstrijden te rijden, mits je je paardje nu in haar jonge jaren heel houdt.

Ik zal de vraag daar eens stellen, ik ben me ook zeker bewust van mijn tijd, maar kijk ook gewoon echt uit naar deze wedstrijdjes..

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:06

Myrthe bedankt voor je advies, ik heb het op het EF geplaatst en hoop op reacties van anderen, vanuit daar ga ik beslissen of ik het door ga laten gaan of dat ik toch de wedstrijd moet laten gaan of iets anders moet zien te vinden. Ik weet het momenteel namelijk echt niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:04

Ik denk dat je je moet afvragen of je niet eerst een probleem wil oplossen voor je je volgende uitdaging opzoekt. Ik zou Ommen laten zitten en eerst zorgen dat Jet weer makkelijk de trailer opgaat.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:17

Kun je niet iemand langs laten komen? Dat is toch veel gemakkelijker? Ik kan je wel een site geven van iemand die mij ook geholpen heeft. Enorm rustige en ervaren vrouw ze vertelde me dat ze tot nu toe alle paarden elrop had gekregen met rust. Ze leert jou het ook echt een aanrader! Als je haar site wilt moet je maar even pben

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:04

Heb even mee zitten lezen...Weet natuurlijk niet hoe erg het is het laden van je paardje maar je hebt nog even ga gewoon thuis nu in alle rust oefenen met kleine stapjes.
Lees het E book van eddy moddy eens door daar heb ik veel tips uitgehaald.
Of misschien woont er een bokker bij je in de buurt die je kan helpen.

Zou persoonlijk niet voor de constructie kiezen die jij wilt.
Zeker ook omdat je paardje toch onervaren is.

Succes met de juiste beslissing maken. :(:)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:09

Bedankt voor jullie reacties, ik heb besloten om toch op zoek te gaan naar een professionele trainer voor het trailer laden. Ik heb gewoon echt hulp nodig. Dan schakel ik nu het idee om heen te rijden uit en besluit ik om eerst hulp te krijgen. Tegen die tijd kijk ik wel of de wedstrijd Ommen kan rijden of niet vanwege het trailerladen.

Uiteindelijk bespaar ik het stallen en kan ik van dat geld besteden voor de trailerlaad training. Hopelijk gaat het ons lukken. Bedankt voor jullie adviezen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:10

Heel veel succes, ik hoop dat je snel weer op pad kunt! :j

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:13

Ja ik ben wel een beetje aan het twijfelen gebracht door de reacties hierboven. Maar mijn paard is heel erg bang in de trailer. Hij is in 10 seconden geladen, maar hij kan gewoon niet staan in dat ding. Helemaal kletsnat van het zweet en trillend komt hij er dan uit en in elke bocht last hij zich vallen. Zeker rotondes zijn een ramp.. Ik weet het niet meer. Moet toch iets bedenken. Ommen is voor ons 28 km rijden, paard staat in wierden. Maar paard loopt die afstand met gemak. De trailer kost hem heel veel meer moeite en inspanning..

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:15

Dankjewel, ik hoop het ook! Vind het zo vervelend en wil er ook gewoon niet zelf meer eraan beginnen aangezien ik zelf bang ben dat het erger wordt. Nogmaals dankjulliewel!

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:11

suus heb je je paard al een geladen in een andere trailer? Vooral dan met oog op breder, dat laten zich vallen is geen alleenstaand geval zeker niet in smalle trailers of trailers met vast schot.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:34

Wij hebben inderdaad een wat oudere trailer met vast schot. In een andere trailer is het wel wat beter. Maar hij vindt het nogsteeds niet prettig. En ik heb niet echt de mogelijkheid om ergens anders een andere trailer vandaan te toveren. Zou het graag doen maar het geldboompje ontbreekt nog :+

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 08:57

Vaste schot is vermoedelijk het probleem omdat het paard dan zijn benen niet wijd kan zetten. Bij de IFOR Williams bv is het daarom speciaal rubber de onderste helft van het schot. Als dit helpt moet je geen nieuwe trailer kopen maar gewoon het schot vervangen of aanpassen. Kan geen fortuin kosten toch.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:14

Aangezien gisteren de UHR goed gegaan is wil ik me dus inschrijven voor ommen.
Nu aan het stoeien met het inschrijf formulier.
Ik kan het niet digitaal invullen als ik het inschrijf formulier opgeslagen hebt.
Dus zal hem uit moeten printen en over de post moeten doen maar dan is hij er niet voor de 15 de.
Is dat een erg probleem.?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:28

Ik heb formulier geprint en gescand, is dat voor jou een optie?
Of anders in de pdf alles selecteren en naar word kopiëren. Dan wordt de opmaak wel iets anders maar kun je het wel invullen en dus mailen :) Bij handtekening moet je dan maar gewoon je naam invullen ofzo

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:31

Zet de datum even op je inschrijfformulier als je 'm met de post doet en mail even dat ie onderweg is..dan komt het wel goed! Of scannen, dat is ook een goeie.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:48

@ kristelhans..Ik heb hem uitgeprint ingevuld toen foto van gemaakt en gemaild naar mij zelf en nu net door gestuurd naar jullie :D
haha aangezien mijn scanner het niet doet.

Hij is gemaild naar het adres op de website is dat de goede..?
Als het niet leesbaar is hoor ik het wel dan stuur ik hem als nog over de gewone post.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 14:30

Hee wat slim! Komt vast goed, ik doe de inschrijvingen niet maar zal even vragen van de week, ga er vanuit dat het goed komt. Mailadres is: endurance.ommen@gmail.com