Voorsteltopic TEN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Voorsteltopic TEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:06

Had echt niet verwacht dat ie (maar) 1.60 is,
Had hem zeker 20 cm groter geschat xd
Zpo zie je maar, ik kan echt niet schatten ;p

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:21

Ik zal me ook even voorstellen: Nina, sinds kort 30 jaar. := Ik heb 2 Dravers: Rex (28), waarmee ik sinds 2003 endurance start (langste afstand 75 km, in totaal 1294 wedstrijdkilometers, nog nooit afgekeurd!) en Starbucks Diamond (7) die nu een paar keer Klasse I in de benen heeft (hij is gefokt als gangenpaard en laat ingereden, we doen het heel rustig aan! :)) ).
Naast endurance rijden ben ik ook mede-organisator van de enige Limburgse endurancewedstrijd: Dutch Mountains Endurance in Banholt, die 28 mei a.s. alweer voor de 5e keer plaatsvindt.

Uitrusting: ik heb op ze allebei een ROC-zadel liggen, die van Rex stamt al uit 2004 en al die jaren nooit klachten! :) Rex heeft al jaren een sweet iron western D-trensje, Bucks heeft een leren bitje.
Onze kleuren zijn blauw met zilver, de blauwgekte is al oud, we hebben ook heel veel spullen 'per ongeluk' in het blauw. O:)
Naast Rex en Bucks hebben we thuis nog halve Fries Rambo, Groninger merrie Tsarina, en haar Groninger veulen Ravage (wordt 3). Rambo en Tsarina zijn beiden met wedstrijdpensioen, maar hebben ook klasse II endurance gelopen.
Twee recente foto's, hier ik op Bucks:

Afbeelding

En mijn moeder op Rex (zij rijdt veel op hem aangezien haar eigen merrie niet in orde is):

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:40

Wauw wat ziet rex er nog goed uit voor 28!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:47

Tja, hij denkt zelf nog steeds dat hij 8 is! :D Hij loopt nog steeds wedstrijden, dit jaar een aantal klasse 1 als begeleider van Bucks, en als Bucks startgerechtigd is hopelijk ook nog enkele korte klasse 2. Hij is nog steeds superfit, kent het klappen van de zweep, en loopt een klasse 1 echt op zijn slofjes uit met altijd mooie waardes.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:12

Hartstikke leuk dat ie nog zo actief is voor ze leeftijd !

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 18:19

super gaaf Nina, zo zie je maar: hoe ouder hoe gekker of in dit geval talentvol :P

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:45

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Linda (32 inmiddels) en ik rij sinds vorig jaar endurance met mijn paard Jack. Jack is een Draver x KWPN van 6 jaar.
Voor foto's en meer over mijzelf en Jack zie ook mijn profiel.

Wij hebben geen vaste kleur... ik hou van mengelmoestjes!!! haha. Ik heb meerdere marylot hoofdstellen die ik soms verander maar mijn favoriet is de clickbriddle. Omdat jack nog wat groeide was ik aan een nieuw zadel toe. Wij rijden nu met een Pegaso. Heerlijk zadel, al moest ik wel wennen aan de beugelophanging die verder naar achter zit dan mijn vorige dressuur zadel van Hulsebos.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 19:20

ik heb de Pegaso ook geprobeerd, maar ben er niet kapot van. houd het bij mijn Euroriding Diamant :P voor mijn gevoel (op mijn paarden) drukte hij me meer naar voren met mijn bovenlijf en mijn benen meer naar achter, zat niet meer in balans. naar mate ik er meer op ging rijden werd het wel wat beter, maar was toch wel erg blij dat ik weer op mijn eigen zadel zat.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:50

Hoi! Ik start in maart in KWB in klasse I met Beer, mijn mega-fjord. Beer is bijna 6 en ik ben 30. We hebben al heel wat basis-kilometers gemaakt en ik heb onwijs veel zin om te starten. Voor ons allebei nieuw! Ik rijd nu met een Barfeoot Cheyenne, maat 1, vanwege Beers belachelijke groeispurten ;) hij doet het hier echt super mee maar als we echt wat verder komen wil ik wat anders..ben me al wat aan het oriënteren hier en daar. Beer is nu 1.54 en begint nu wat uit te zwaren.

Foto van mij en m'n gele makker afgelopen zomer op de Holterberg tijdens een trainingsrit.
Afbeelding

Ook in de sneeuw rijden we onze kilometertjes!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 10-01-11 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:51

Ja ik weet precies wat je bedoelt. Het went naar mate ik er meer op rij. Het zitvlak is ook vrij breed wat ook wennen is. Maar ik heb meer dan 10 zadels gepast en niks lag goed, behalve de pegaso. Esther van green distance heeft hem op maat gemaakt en jack loopt er geweldig ruim onder. Dus ik ga dit seizoen proberen eraan te wennen.....

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 19:58

ik heb hem geprobeerd via www.podiumzadel.nl maar aangezien ik 16 jaar geleden een motorongeluk heb gehad, kan ik niet overal aan wennen :$ mijn Euroriding is op mijn lijf afgesteld en zit gegoten.

Kristel, jouw zadel op Beer ziet er ook erg comfortabel uit. waar heb je die gekocht?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:18

Ik heb er op gezeten Karrimh...
Zit echt heel anders dan een boomzadel, in mijn ogen verschrikkelijk O:)
Daarbij is op de langere afstanden een boomlooszadel niet goed voor de paardenrug ivm het draagvlak...
Een boomzadel draagt over 11 wervels een boomlooszadel maar over 5 geloof ik.
Ik meen dat Esther (of een ander) er toen een onderzoek naar gedaan had. Een boomzadel draagt over 11 wervels en een boomloos maar over 5 wervels.
Niet goed dus :n

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:20

Karrimh???? :S
Laatst bijgewerkt door Karrimh op 10-01-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:20

Dank! Het is ook het meest comfortabele zadel waar ik ooit op heb gereden..als ik 4 uur rijd heb ik nergens pijntjes.. op mijn oude boomzadels had ik altijd rugpijn na een paar uurtjes rijden en sinds dit zadel nooooit meer last van gehad.

Beer is ook veel ruimer gaan lopen..hij is een typisch paard dat het super op boomloos doet..heb er een HAF pad onder met hele fijne dikkere inlagen..niet de standaard inlagen. Zijn ruggengraat is mooi vrij. Ik heb het zadel tweedehands gekocht om uit te proberen vanwege Beers groeispurt maar wil eigenlijk niks anders meer.. haha! Je kunt dit merk bij verschillende Barefoot dealers kopen in NL. In Beilen zit er een weet ik..verder weet ik het niet precies.

Vanmiddag nog lekker 10 km gedraafd met het zadel..zalig!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:23

Donna dan :P
Ik denk ik noem je bij je forumnaam...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:38

sorry, beetje flauw :P Griebels (a)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:39

beetje zout en peper bij doen dan...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:30

Karrimh schreef:
daffie1986 schreef:

Nee, ik ook. Ik heb fluo oranje en kobalt blauw.

en waar is jouw foto dan? en de rest van de info :P

Helaas donna,

Foto heb ik nog niet en wedstrijden start ik ook nog niet. Net een huis gekocht en nog een hele hoop financiële tegenvallers gehad. Ik zal wel effe een keer foto's maken dan laat ik ze zien. Het is wel de bedoeling om in de toekomst te gaan starten, maar eerst maar weer eens even alles op de rit krijgen. Misschien kom ik dit jaar wel een keer op één van je clinic's of volgend jaar.

Maar vooruit hier verder nog wat info:

Mijn naam is daphne, ik ben 24 jaar, woon in noord-holland. Ik heb een zwarte kwpn'er, uit 2002, zijn vader is ronaldo en zijn moeder was gelders maar verder geen stamboom bekend. Wij zijn geregeld te vinden in de duinen en op het strand om onze trainingen te rijden. Ondertussen hebben we helaas door de sneeuw en vorst een maand stil gestaan maar normaal gesproken maken we ritjes van 2,5 - 3 uur.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:31

hoeft niet persé een wedstrijdtenuefoto te zijn hoor, gewoon een foto van jou op je paardje is voldoende :P

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:33

oeh moet ik er nog op ook :P
Op de foto dan hé, ik ben meestal alleen bij m'n paard dus dan moet ik maar even iemand mee gaan nemen. Maar moet toch nog actie foto's maken dus dan kan dat ook wel meteen.

Ohjah, mijn paard is 1.80 m

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:40

dat is geen paard meer dan hoor, een reus.

maar smoesjes dat je altijd alleen bent bij je paard, dus kom nu maar gewoon op met je foto :P

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:51

1m80 %)

niets voor mij :n

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:58

ik ga binnenkort samen met een vriendin een traingsritje maken op de veluwe dan zal ik wel in trainingstenue een foto maken.

1.80 uh sorry ik ben 1.80 mijn paard is 1.70 m.

Hier heb ik 1 foto van dressuurles in de winter van 2007
Afbeelding

Deze is van afgelopen zomer, toen die eindelijk uitgegroeid was.
Afbeelding

Mijn schoonmoeder heeft nog eens foto's gemaakt maar de kwaliteit is te slecht voor mijn album.nl
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 10-01-11 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:04

1m70, is nog veel te groot voor mij.. heb hoogtevrees :P

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:05

haha, ik ook op een ladder van 1.70 en een keukentrapje van 80 cm, maar dit gaatnog wel redelijk