wedstrijdschema 2011?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: wedstrijdschema 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:53

Drents Friese Wold (zie link onderschrift)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:54

griebels schreef:
Dan moeten er eerst meer mensen verschijnen op de nu bestaande wedstrijden denk ik...
Het is maar een schrale bedoeling die naar mijn idee meer geld kost dan oplevert.

Ik weet genoeg mensen die belangstelling hebben maar die ophikken tegen een lidmaatschap van de endurancevereniging voor 50 euro voor 4 of 5 wedstrijden waar je ook nog eens een eind voor moet rijden. Meer wedstrijden worden uiteindelijk wel meer leden

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 07:13

griebels schreef:
Dan moeten er eerst meer mensen verschijnen op de nu bestaande wedstrijden denk ik...
Het is maar een schrale bedoeling die naar mijn idee meer geld kost dan oplevert.

Vergeet niet dat de mendurance ook strak op de endurance data gepland zijn, en das niet zo handig voor combi-rijders zoals wij. Ik moet nu veel leuke endurancedata laten schieten omdat ze vlak voor of na of tijdens een mendurancedatum vallen (denk aan de combiweekenden). Daarbij moet het net maar uitkomen met werk (manlief werkt op zaterdag) en vakanties enzo. Zoveel wedstrijden zijn er niet (zag er nu gelukkig meer op de kalender staan) dus we proberen wel eerst de mendurance startlijsten te vullen, kijken we daarna welke data er voor mij overblijven om ohz te starten.

Vergeet niet dat mendurancers gewoon de volle mep aan lidmaatschap betalen voor een fractie aan mogelijkheden om te starten. Die hoor je toch ook niet zeuren dat ze minder willen betalen omdat ze minder data hebben om te starten?
En bij minder starts heb je minder juryleden, VETs en studenten nodig dus ook minder kosten. Staat gewoon in verhouding hoor.

Vergeet niet dat de endurance vereniging destijds ook maar begonnen is met maar 40 leden en enkele wedstrijden op de kalender. Dus wie weet waar de mendurance over 20 jaar staat ;)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:49

Napie schreef:
griebels schreef:

Ik weet genoeg mensen die belangstelling hebben maar die ophikken tegen een lidmaatschap van de endurancevereniging voor 50 euro voor 4 of 5 wedstrijden waar je ook nog eens een eind voor moet rijden. Meer wedstrijden worden uiteindelijk wel meer leden

Ik heb gister in samenwerking met anderen ook een verzoek bij de DC ingediend om het verplichte lidmaatschap te laten vervallen. Uiteraard zullen niet leden dan iets meer moeten betalen voor startgeld dan leden. Dit is dan niet alleen voor mendurance maar ook voor endurance.
En wat mij betreft mogen endurance leden dan ook gewoon de overige disciplines starten met hun startkaart.

Wie weet ga ik dan toch ook weer endurance starten, of wordt ik weer lid van de KEV ;-)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:52

griebels schreef:

Dan komen bestaande en nieuwe wedstrijden daar toch vanzelf achter (verlies draaien in plaats van kiet/winst)? Dan zul je uiteindelijk de meest bezochte wedstrijden overhouden. Misschien is marktwerking helemaal niet zo verkeerd in deze.

Wel zou je kunnen zorgen dat een kalender voldoende gespreid is in de tijd en het land: met ongeveer 16 wedstrijden heb je er dus 2 per maand.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:18

Alleen waren op de laatste organisatoren overleg bijna 20 wedstrijden in de planning opgenomen.
Met een gelijk blijvende "vijver" aan ruiters wordt de spoeling op wedstrijden dunner.
Plus je hebt gewoon aanvulling nodig aan de onderkant, want ruiters in de hogere klasse rijden minder wedstrijden.

En het andere probleem bij endurance is, het is gewoon voor buitenstaanders een onaantrekkelijke sport. Er gebeurt niet iets dat is te volgen.
We zouden met z'n allen ook eens moeten nadenken over een manier waarop endurance aantrekkelijker kan worden gemaakt en daarmee beter mensen en dus sponsoren aantrekt.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:55

Ruud_O schreef:
Ik heb gister in samenwerking met anderen ook een verzoek bij de DC ingediend om het verplichte lidmaatschap te laten vervallen. Uiteraard zullen niet leden dan iets meer moeten betalen voor startgeld dan leden. Dit is dan niet alleen voor mendurance maar ook voor endurance.
En wat mij betreft mogen endurance leden dan ook gewoon de overige disciplines starten met hun startkaart.

Wat goed! +:)+ Hier wordt al jaren over gepraat maar tot nu toe nog niks van gekomen. Ik vind het een superidee, niks tegen de KEV hoor ;) , maar het verplichte lidmaatschap vind ik niet meer verdedigbaar nu we allemaal onder de KNHS vallen, én de organisatoren allemaal (verplicht!) zelfstandige stichtingen/verenigingen zijn...
Mocht er nog steun nodig zijn, even laten weten! ;) Hopelijk wordt er echt iets mee gedaan!

Hilli schreef:
Dan komen bestaande en nieuwe wedstrijden daar toch vanzelf achter (verlies draaien in plaats van kiet/winst)? Dan zul je uiteindelijk de meest bezochte wedstrijden overhouden. Misschien is marktwerking helemaal niet zo verkeerd in deze.

Dan ga je er vanuit dat de meest bezochte wedstrijden ook de meest waardevolle zijn voor de kalender..? ;) Volgens mij heb je dan straks alleen nog maar wedstrijden op de Veluwe, en een heel kort seizoen... Wat mij betreft zou dit juist wél wat meer van bovenaf gereguleerd mogen worden, zodat we een gevarieerde wedstrijdkalender houden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:02

Nina, je hebt gelijk dat het beeld meer genuanceerd is. Een wedstrijd die zich buiten de Veluwe afspeelt (wat nu toch het kerngebied is) kan ook zeker wat toevoegen. Die factor vang je niet direct in marktwerking.

Maar aan de andere kant: er zijn al genoeg wedstrijden is ook kort door de bocht. Ik denk namelijk dat er best meer wedstrijden kunnen komen buiten het kerngebied. Je mist op jullie na (en Wanroij) eigenlijk heel zuidelijk Nederland en ook het noorden komt er bekaaid af. Ik denk dat nieuwe wedstrijden in die witte vlek zeker wel een stimulans kunnen zijn.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:49

Nina_rex schreef:
Ruud_O schreef:

Wat goed! +:)+ Hier wordt al jaren over gepraat maar tot nu toe nog niks van gekomen. Ik vind het een superidee, niks tegen de KEV hoor ;) , maar het verplichte lidmaatschap vind ik niet meer verdedigbaar nu we allemaal onder de KNHS vallen, én de organisatoren allemaal (verplicht!) zelfstandige stichtingen/verenigingen zijn...
Mocht er nog steun nodig zijn, even laten weten! ;) Hopelijk wordt er echt iets mee gedaan!

De EC heeft het gisteravond in iedergeval niet verworpen en staat open voor het idee.
Wellicht dat het voor 2012 een onderwerp is dat kan worden aangepast. We zullen het verder gaan uitwerken.

Uiteraard is het ook voor een EC handig als men weet dat meerdere organisatoren hier positief over nadenken.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:59

Ruud, goede tip! Ik ga dat even opnemen. ;)

Hilli schreef:
Maar aan de andere kant: er zijn al genoeg wedstrijden is ook kort door de bocht. Ik denk namelijk dat er best meer wedstrijden kunnen komen buiten het kerngebied. Je mist op jullie na (en Wanroij) eigenlijk heel zuidelijk Nederland en ook het noorden komt er bekaaid af. Ik denk dat nieuwe wedstrijden in die witte vlek zeker wel een stimulans kunnen zijn.

dat klopt, maar het 'probleem' daarmee is vergelijkbaar met dat van de mendurance: doordat er zo weinig wedstrijden zijn, komen er ook weinig ruiters bij. Een beetje een vicueuze cirkel dus. ;) Het openstellen van endurancewedstrijden voor mensen met een startkaart maar geen lidmaatschap van de KEV vind ik ook in dat licht daarom een heel goed idee: er zullen genoeg mensen zijn die dressuur rijden of springen, en 1-3 keer per jaar een endurancewedstrijd mee willen pikken die redelijk in de buurt is. Het vergroot de toegankelijkheid en daarmee de bekendheid van endurance behoorlijk denk ik!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:01

Napie schreef:
griebels schreef:

Zo begint elke vereniging... Er moeten eerst meer leden zijn voordat er meer wedstrijden komen.
De leden zullen de eerste stap moeten zetten.

Over een eind rijden zal ik als Zuiderling maar niets zeggen...
Op Wanroij na, moet ik voor elke wedstrijd minimaal!!! 1,5 uur rijden.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:59

ik moet ook voor elke wedstrijd ca 1,5 uur rijden :(:) maarja dan heb je ook wat :D een hele dag van de straat, hoop gezelligheid, mooi parcours die (bijna) altijd goed is uitgezet, waanzinnige omgeving en veel vrienden tegenkomen :+

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:03

voor mij is ook bijna alles ver rijden, alleen katwijk is heel erg dicht bij, de rest minstens 1,5 uur..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:18

Hier ook 1 1/2 uur rijden, maar ja, dan heb je ook wat.
(UHR was geloof ik het dichtste bij. )
Namelijk uren lol voor je startgeld en ter compensatie van je reistijd.

Als ik hier in de buurt dressuur proefjes start, kost met dat ook 20 euro voor 2 x 6 minuten.
(+ de startcoupons)
Ruuds idee zou heel fijn zijn als dat werd doorgevoerd.
Aangezien het inderdaad wat raar lijkt, je bent lid van de KNHS, maar moet om te starten ook
nog KEV lid zijn.

Zit nu al met menstartkaart KNHS voor Sjol. (die ik ook ooit wel mendurance zou willen starten)
Dressuur startkaart KNHS voor Toobs en Toobs moet dan nog lid worden van de KEV.
(aangezien ik die lidmaatschap aan de wilgen had gehangen met blessure van Sjol.)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:35

Ik moet zelf ook minimaal 1,5 uur rijden voor een wedstrijd met twee auto's. Een mencombinatie vervoeren houd vaak wel wat meer in als een zadelpaard.Ik vind dat niet erg want je bent inderdaad een hele dag van straat in tegenstelling tot dressuur waarbij je een hele dag aan het poetsen bent voor 2 keer 10 minuten. Echter, dit is wat ik hoor van de mensen die mendurance willen rijden of wel eens hebben meegedaan in de kennismakingsklasse: ze vinden dat er te weinig wedstrijden zijn voor een lidmaatschap endurancevereniging vooral omdat ze vaak al lid zijn van een menvereniging

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:12

Maar zijn mensen wel bereid om iets meer te betalen dan de eigen leden?
Het punt is natuurlijk dat de leden door hun contributie mee betalen aan de wedstrijden.

Al vraag ik me dan ook af hoe dit werkt voor de andere disciplines, want ik heb nog nooit gemerkt dat leden van de organiserende vereniging minder betalen dan niet leden. En bij SGW is het ook vaak een stichting die organiseert.

En vwb afstanden, tja hoort bij de sport. Ik rij voor SGW ook het hele land door.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:15

Ruud_O schreef:
Maar zijn mensen wel bereid om iets meer te betalen dan de eigen leden?
Het punt is natuurlijk dat de leden door hun contributie mee betalen aan de wedstrijden.

En omgekeerd: wat hebben de leden van de vereniging eraan/wat is de toegevoegde waarde van de KEV in dat geval?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:41

Ik weet wel van een vereniging in de buurt die korting gaf ( geen idee of ze dat nog doen) aan zijn eigen leden bij het starten op hun eigen wedstrijden. Dressuur- en springwedstrijden, dus dat gebeurt inderdaad wel. Dat is een behoorlijk grote vereniging. Van andere verenigingen weet ik het niet.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:49

KEV blijft het kenniscentrum voor de endurance en de daaraan gekoppelde endurance acadamy.
Verder zijn geluiden in de wandelgangen aanwezig (lekker vaag dus) dat bepaalde taken vanuit de KNHS mogelijkerwijs en eventueel bij (landelijke) verenigingen worden belegd.
En natuurlijk een belangenvereniging van de endurance ruiters.

Maar verder zal ik er persoonlijk geen traan omlaten als besloten wordt de KEV te ontmantelen en dat iedereen gewoon lid moet worden van een rijvereniging (al dan niet een papieren variant).
Maar initieel is dat wat ons betreft niet het uitgangspunt.

Ik leg toch wel vaak de link naar de SGW, daar is ook geen aparte vereniging voor (ook niet geweest, alleen voor de subtop). En die wedstrijden worden ook gewoon georganiseerd door een vereniging, een stichting of een combinatie hiervan. Voordeel is dat deze tak van sport iets eenvoudiger aan sponsoren komt door het publiek dat hier vaak toch heen komt.

Vwb kortingen bij dressuur/springwedstrijden, mijn eigen vereniging doet het niet en ik ken meerdere verenigingen waar het niet gebeurd. Het is zeker iets dat ook op basis van ervaring zich zal moeten bewijzen. Gelijkhouden zal resulteren in verlies van leden voor de KEV, maar wellicht meer starters vanuit andere verenigingen, korting voor leden zal resulteren in wellicht een kleine groei van leden en iets minder starters van buiten de vereniging. Maar dat is nu dus nog koffiedik kijken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:00

Ik kan me wel voorstellen dat je niet-leden zou moeten kunnen laten starten met een hoger startgeld. De KEV doet natuurlijk nog wel meer, de endurance-academy, de her-en-der ( zij het nu wel in andere vorm dan voorheen), de eigen website met alle info, nou ja, ik vind het zelf die Eur 50,-- o.i.d. wel waard.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 08:08

Ik wil dit toch even volgen.
Wil volgend seizoen ook met mijn paardje een endurance wedstrijd mee doen.
Als we het wat vinden wil ik misschien ook lid worden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:16

Nina_rex schreef:
Ruud, goede tip! Ik ga dat even opnemen. ;)

Hilli schreef:

dat klopt, maar het 'probleem' daarmee is vergelijkbaar met dat van de mendurance: doordat er zo weinig wedstrijden zijn, komen er ook weinig ruiters bij. Een beetje een vicueuze cirkel dus. ;) Het openstellen van endurancewedstrijden voor mensen met een startkaart maar geen lidmaatschap van de KEV vind ik ook in dat licht daarom een heel goed idee: er zullen genoeg mensen zijn die dressuur rijden of springen, en 1-3 keer per jaar een endurancewedstrijd mee willen pikken die redelijk in de buurt is. Het vergroot de toegankelijkheid en daarmee de bekendheid van endurance behoorlijk denk ik!

Zou het niet zo te regelen zijn dat je via de endurancevereniging je lidmaatschap van een rijvereniging kan hebben? Tegen een hogere lidmaatschapsprijs.
Voordat ik begon met endurance reed ik dressuur, had ik een startkaart en was lid van een RV. Toen in de endurance leuk begon te vinden moest ik van m'n ouders kiezen, of endurance of dressuur. Want overal lid van zijn vonden ze wat teveel van het goede (logisch) Ik heb voor de endurance gekozen, maar voor hetzelfde geld had ik voor de rest gekozen, want met een gewone startkaart + RV kan je veel meer.

Ik kan me voorstellen dat meer mensen voor deze keus staan, zeker gezien de economie.

Bijvoorbeeld:
50,00 euro lidmaatschap EV
14,50 afdracht KNHS
29,00 Paard&Sport
93,50 Totaal

Bij de vereniging in Garderen (even als voorbeeld) betaal je 90 euro als niet rijdend lid. Dan is 93,50 een rieel bedrag lijkt me.

Maar ik weet natuurlijk niet of dit uberhaupt mogelijk is, met alle regels van de KNHS. De EV is natuurlijk geen RV maar een landelijke vereniging.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:11

Lenneke je berekening klopt niet. Bij de 50 euro lidmaatschapsgeld EV zit de 14,50 afdracht aan de KNHS in.. Daarnaast komt de P&S er bij elke vereniging bij en dan heb je als endurancestartkaarthouder juist nog de keus of je hem wel of niet wilt. Bij de overige disciplines is dat niet zo.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:16

Paard en Sport is niet verplicht met een endurancestartkaart! :) Edit: Djilan was me al voor. ;)
Maar dat bedrag zou er dus inderdaad wel nog bijkomen als je ergens anders lid zou worden en een gecombineerde startkaart zou nemen.

Ik vind de KEV leuk, en stel het op prijs wat ze allemaal doen, maar of dit opweegt tegen iedere endurancestarter verplicht 50 euro laten betalen? Terwijl sommigen daarvan misschien ook al lid zijn van een andere rijvereniging voor lessen, bakgebruik etc.? Nee, dat vind ik niet. Voor dingen zoals Endurance Academy moet je gewoon betalen om het te kunnen volgen, en lang niet iedereen heeft er behoefte aan of gelegenheid toe om hieraan mee te doen. Informatievoorziening is er reeds, en hoeft ook geen 50 euro per startende ruiter te kosten! Het enige wat me zo te binnen schiet is de computermedewerker op de wedstrijden, die wordt door de KEV verzorgd momenteel. Ik weet niet hoe dat bij bijv. dressuurwedstrijden geregeld is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:20

Maar ik bedoel dus om dressuur enzo te mogen starten. Dan is de P&S wel verplicht