Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
griebels schreef:Dan moeten er eerst meer mensen verschijnen op de nu bestaande wedstrijden denk ik...
Het is maar een schrale bedoeling die naar mijn idee meer geld kost dan oplevert.
griebels schreef:Dan moeten er eerst meer mensen verschijnen op de nu bestaande wedstrijden denk ik...
Het is maar een schrale bedoeling die naar mijn idee meer geld kost dan oplevert.
Napie schreef:griebels schreef:Dan moeten er eerst meer mensen verschijnen op de nu bestaande wedstrijden denk ik...
Ik weet genoeg mensen die belangstelling hebben maar die ophikken tegen een lidmaatschap van de endurancevereniging voor 50 euro voor 4 of 5 wedstrijden waar je ook nog eens een eind voor moet rijden. Meer wedstrijden worden uiteindelijk wel meer leden
Ruud_O schreef:Ik heb gister in samenwerking met anderen ook een verzoek bij de DC ingediend om het verplichte lidmaatschap te laten vervallen. Uiteraard zullen niet leden dan iets meer moeten betalen voor startgeld dan leden. Dit is dan niet alleen voor mendurance maar ook voor endurance.
En wat mij betreft mogen endurance leden dan ook gewoon de overige disciplines starten met hun startkaart.
, maar het verplichte lidmaatschap vind ik niet meer verdedigbaar nu we allemaal onder de KNHS vallen, én de organisatoren allemaal (verplicht!) zelfstandige stichtingen/verenigingen zijn...
Hopelijk wordt er echt iets mee gedaan!Hilli schreef:Dan komen bestaande en nieuwe wedstrijden daar toch vanzelf achter (verlies draaien in plaats van kiet/winst)? Dan zul je uiteindelijk de meest bezochte wedstrijden overhouden. Misschien is marktwerking helemaal niet zo verkeerd in deze.
Volgens mij heb je dan straks alleen nog maar wedstrijden op de Veluwe, en een heel kort seizoen... Wat mij betreft zou dit juist wél wat meer van bovenaf gereguleerd mogen worden, zodat we een gevarieerde wedstrijdkalender houden. Nina_rex schreef:Ruud_O schreef:Ik heb gister in samenwerking met anderen ook een verzoek bij de DC ingediend om het verplichte lidmaatschap te laten vervallen. Uiteraard zullen niet leden dan iets meer moeten betalen voor startgeld dan leden. Dit is dan niet alleen voor mendurance maar ook voor endurance.
En wat mij betreft mogen endurance leden dan ook gewoon de overige disciplines starten met hun startkaart.
Wat goed!Hier wordt al jaren over gepraat maar tot nu toe nog niks van gekomen. Ik vind het een superidee, niks tegen de KEV hoor
, maar het verplichte lidmaatschap vind ik niet meer verdedigbaar nu we allemaal onder de KNHS vallen, én de organisatoren allemaal (verplicht!) zelfstandige stichtingen/verenigingen zijn...
Mocht er nog steun nodig zijn, even laten weten!Hopelijk wordt er echt iets mee gedaan!

Hilli schreef:Maar aan de andere kant: er zijn al genoeg wedstrijden is ook kort door de bocht. Ik denk namelijk dat er best meer wedstrijden kunnen komen buiten het kerngebied. Je mist op jullie na (en Wanroij) eigenlijk heel zuidelijk Nederland en ook het noorden komt er bekaaid af. Ik denk dat nieuwe wedstrijden in die witte vlek zeker wel een stimulans kunnen zijn.
Het openstellen van endurancewedstrijden voor mensen met een startkaart maar geen lidmaatschap van de KEV vind ik ook in dat licht daarom een heel goed idee: er zullen genoeg mensen zijn die dressuur rijden of springen, en 1-3 keer per jaar een endurancewedstrijd mee willen pikken die redelijk in de buurt is. Het vergroot de toegankelijkheid en daarmee de bekendheid van endurance behoorlijk denk ik! Napie schreef:griebels schreef:Dan moeten er eerst meer mensen verschijnen op de nu bestaande wedstrijden denk ik...
Ik weet genoeg mensen die belangstelling hebben maar die ophikken tegen een lidmaatschap van de endurancevereniging voor 50 euro voor 4 of 5 wedstrijden waar je ook nog eens een eind voor moet rijden. Meer wedstrijden worden uiteindelijk wel meer leden
Nina_rex schreef:Ruud, goede tip! Ik ga dat even opnemen.Hilli schreef:Maar aan de andere kant: er zijn al genoeg wedstrijden is ook kort door de bocht. Ik denk namelijk dat er best meer wedstrijden kunnen komen buiten het kerngebied. Je mist op jullie na (en Wanroij) eigenlijk heel zuidelijk Nederland en ook het noorden komt er bekaaid af. Ik denk dat nieuwe wedstrijden in die witte vlek zeker wel een stimulans kunnen zijn.
dat klopt, maar het 'probleem' daarmee is vergelijkbaar met dat van de mendurance: doordat er zo weinig wedstrijden zijn, komen er ook weinig ruiters bij. Een beetje een vicueuze cirkel dus.Het openstellen van endurancewedstrijden voor mensen met een startkaart maar geen lidmaatschap van de KEV vind ik ook in dat licht daarom een heel goed idee: er zullen genoeg mensen zijn die dressuur rijden of springen, en 1-3 keer per jaar een endurancewedstrijd mee willen pikken die redelijk in de buurt is. Het vergroot de toegankelijkheid en daarmee de bekendheid van endurance behoorlijk denk ik!
Edit: Djilan was me al voor.