Sprengenrit, Laag-Soeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:57

Onassa schreef:
Ik zou om 11.45 starten , nummer 32.
Misschien toch voor spek en bonen mee rijden als ik beter mag zijn rond die tijd....dan maar niet voor de tijd, maar voor de gezelligheid en kan altijd stoppen als het niet meer lukt.

Kan dat dan, als je jezelf al hebt afgemeld?
Ik denk van niet namelijk, misschien is het ook voor jezelf te veel, zeker als je je nu niet fit genoeg voelt zal dat binnen een week niet zover verbeteren dat je alweer een klasse 1 kunt rijden, je blijft zo twijfelen, je doel bijstellen kan ook de rust geven om toe te werken naar het rijden van een andere wedstrijd later in het jaar, het is niet leuk maar je kunt wellicht als vrijwilliger toch de sfeer proeven en op die manier er bij betrokken zijn, doe ik noodgedwongen ook en heeft me toch veel rust gebracht, je kunt soms gewoon te veel willen en als je lijf er niet aan toe is moet je dat accepteren en je doel bijstellen/wijzigen. ( kan best een maatje gebruiken hoor, ik moet denk ik hekken open gaan houden of als controle post fungeren en alleen is maar alleen)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:11

Onassa, je hebt kans als je je alsnog als vrijwilliger aanmeldt, dat je je inschrijfgeld terug krijgt. Je kan het in elk geval proberen. Als je hebt afgezegd, zal je je denk ik weer opnieuw moeten aanmelden als je toch nog mee wilt rijden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:29

Ik heb me afgemeld maar moet nog wel betalen.
Elmo....misschien idd een leuk idee om dan samen te gaan vrijwilligen want net wat je zegt, alleen is ook maar zo alleen.
Ik denk dat ik het daar maar op ga houden.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:43

Onassa schreef:
Elmo....misschien idd een leuk idee om dan samen te gaan vrijwilligen want net wat je zegt, alleen is ook maar zo alleen.
Ik denk dat ik het daar maar op ga houden.

Lijkt me een verstandige keuze!
En met ze 2 is natuurlijk veel gezelliger!
Mischien zie ik je nog wel al denk ik niet dat ik veel mensen zou kennen en zou wel druk zijn waar ik allemaal heen moet voor de eerste keer,hihi..

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:22

Door de te verwachte hitte hebben we besloten de eerste 2 routes van klasse III 84 km om te draaien. Dit omdat de tweede route (Posbank) zwaarder is en meer open terrein heeft.

Nieuwe volgorde!
1 blauw (Posbank)
2 geel (noord ri. Loenen)
3 wit

Organisatie Sprengenrit

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:10

Onassa schreef:

Dus ondanks dat je gaat vrijwilligen moet je gewoon betalen? :(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:24

Ladyjoy, dat kan komen omdat ze afzegt terwijl de inschriving als was gesloten. Ze hebben daardoor anders te weinig inschrijfgeld als iedereen ook nog binnen de laatste twee weken kosteloos kunnen afzeggen. Ik was inderdaad wel vroeger met afzeggen, toen konden er nog makkelijk anderen geplaatst. En ik betaal altijd gelijk als ik inschrijf, niet nog eens een tijd later.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:51

ladyjoy schreef:
Onassa schreef:

Dus ondanks dat je gaat vrijwilligen moet je gewoon betalen? :(

Yep....omdat de inschrijf datum net een dag verstreken was, ik had iets te kang gewacht in de hoop dat ik toch nog mee zou kunnen doen.
wel zonde....30 euro is voor mij toch best veel geld.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:00

Jet schreef:
Ladyjoy, dat kan komen omdat ze afzegt terwijl de inschriving als was gesloten. Ze hebben daardoor anders te weinig inschrijfgeld als iedereen ook nog binnen de laatste twee weken kosteloos kunnen afzeggen. Ik was inderdaad wel vroeger met afzeggen, toen konden er nog makkelijk anderen geplaatst. En ik betaal altijd gelijk als ik inschrijf, niet nog eens een tijd later.

Ja, ik heb ook meteen betaald dus kan het ook niet meer terug krijgen (heb geen vervoer, dus kan niet gaan), maar dat had ik ook niet echt verwacht.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:06

Ik snap het ook wel hoor, dat ze ergens een grens moeten trekken en ik heb het ook een keer gehad dat ik inschreef, betaald, Lou volgende dag een peesblessure en niet kunnen starten en toch mijn geld kwijt. Met dressuur heb ik het nog erger meegemaakt: Crocus, mijn eerste paard, kreeg donderdagavond voor de wedstrijd van zondag koliek, we zijn uiteindelijk naar Utrecht gegaan en daar is ze ingeslapen. Vrijdag gebeld en me afgemeld, ik mocht zondagochtend evengoed bij de wedstrijd opdraven en mijn inschrijfgeld betalen, ik heb jaren niet meer bij die vereniging gestart met de paarden die ik daarna reed.

ladyjoy

Re: Sprengenrit, Laag-Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:18

Ik snap het ook wel. Dikke pech voor mijn 30 euro waar ik weer wat zomerkleding van had kunnen kopen, maar als zij mijn (en meerdere) plekken niet meer vol krijgen, zullen ze vast niet uitkomen met het geld.

Die laatste ervaring die jij beschrijft is wel echt té! Hoe harteloos kan iemand zijn zeg, niet normaal.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:24

Ja, dat vond ik toen ook. Zeker met een dresuurwedstrijd in de wintertijd, dan maakt die ƒ 15,-- die het destijds kostte voor twee proefjes toch ook niet uit. Ik had nog volop verdriet en moest me daar dus toch tussen de bekenden en de paarden begeven, ik vond het echt te gek voor woorden, maar kon door mijn emoties ook geen discussie erover aangaan...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:49

Ik wist wanneer de sluit datum was, dus ik had gewoon verstandiger moeten zijn en niet tegen beter weten in moeten blijven door hopen op een wonder.
Ik heb het dus ook gewoon netjes betaald.,
Maar Jet....dat van jou vind ik ronduit schofterig! :(

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 06:37

Ik heb mijn geld wel eens teruggekregen toen ik niet kon( na de wedstrijd). Maar als ze niet uitkomen is het wat anders natuurlijk!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 06:39

Ik kom hier even binnen vallen.
Als je bij een endurance wilt komen kijken, kan je dan gewoon op het terrein je auto parkeren?
Ben wel benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat, en wil daarom een keer kijken bij een endurancewedstrijd..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:31

@ lisetje: ja hoor is meestal geen probleem.
Maar pas op.....je bent zo besmet hoor! :) endurancevirus :)

Ik heb al echt zin in LS, hoop alleen stiekum dat de temp wel wat zakt, dit is toch wel erg extreem, maar we passen het tempo gewoon lekker aan.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:42

Als mijn draver mee gaat werken wel :') Op dit moment een probleempje aan zijn knie, maar hier zijn we mee bezig met een ostheopaat. Dan heeeeeel veeel trainen en dan wie weet....
Hij heeft bij zijn vorige eigenaar al wel endurance gelopen. Alleen ik ben er verder nog niet in thuis, maar lijkt me wel gaaf.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 10:16

fannetje schreef:
@ lisetje: ja hoor is meestal geen probleem.
Maar pas op.....je bent zo besmet hoor! :) endurancevirus :)

Ik heb al echt zin in LS, hoop alleen stiekum dat de temp wel wat zakt, dit is toch wel erg extreem, maar we passen het tempo gewoon lekker aan.

Hoop inderdaad ook dat de tempratuur wat zakt,vavond nog keertje lekker het bos op,en de rest van de week wat rustig houden.
Hopelijk heeft mijn haflinger poown het niet te zwaar met de erge hitte O:)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:02

Veel met water gooien ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:01

Ik heb nog maar even wat extra jerrycans gehaald :-)
Koelen koelen en nog een koelen en lekker rustig aan doen.
Als we het niet redden binnen de tijd, dan maar niet!

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:38

i kan zaterdag niet starten, dit hele seizoen waarschijnlijk niet meer.. vanaf donderdag was haar rechter voorbeen helemaal opgezet. dus eerst wezen koelen en wandelen. maar vandaag was het nog niet over, dus maar naar de dierenarts. en die zei dat het wel een peesblessure was. en ik ga morgen naar wolvega om te kijken hoe erg het is. maar het is dus wel zwaar kl*te, want dit duurt altijd zo lang voordat het weer over is. =( =( =(

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:17

Dat is balen Inger.
Ik hoop dat ze onderweg veel water neerzetten, wij hebben geen groom :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:21

Er zijn heel wat waterpunten en ik geloof dat de de hele dag door in de gate worden gehouden (en bijgevuld)

Ze verwachten volgens mij dat de temperatuur wel een beetje gaat zakken. En anders gewoon rustig rijden en heel erg goed koelen.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 23:12

Jeetje wat jamer Inger!

Nou ik zet vast liters water klaar (ideaal zon pick-up past mooi een boel achterop)

En toch beetje hopen dat de temp. wat zakt :P

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:54

Kalm aan doen en overal staat drink- en koelwater. Er rijdt de hele dag een auto in het bos om de waterbakken schoon en vol te houden. Maak er dus goed gebruik van! Gelukkig is een groot deel van de routes onder de bomen.

"It's not the temperature that kills the horse, it's the speed"

We hebben in de blauwe route (77km, 84 km en 120 km) op ca. 9 km een extra waterpunt gemaakt. Dit is op ca. 11 km in de groene route (klasse II 46 km)