Kootwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:29

Ethelate schreef:
Klinkt erg gezellig, dat kamperen :D

Brrr, moet er niet aan denken, mij nog veeeeel te koud! :o

Wij zijn niet van de partij, maar in ieder geval veel succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:00

Karrimh schreef:
een Fries die draaft in een tempo van 23,5 km/uur, lijkt me bijna erg sterk.. ken wel dravers of types die daarop lijken (kwa draftempo) en die draven rond de 18 - 20km/uur. dat voor een niet draver is toch echt veel te hoog en niet vol te houden, mijn advies: iets rustiger aan draven en dat proberen langer vol te houden. en toch gaan trainen op de galop, die van mij vond galop makkelijker maar

Liek (arabier 1m48) kan ook met 23km/h draven hoor, daarna gaat hij over in galop. Ik ben toen eens met Jorie (en GPS) wezen rijden en die Lady van haar draaft nog harder dan Liek doet...
Dus ras zegt niets, maar looplust wel denk ik...

Djilna

Re: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:07

En Friezen werden tenslotte ook voor de draverij gebruikt ;) Dus dat kunnen ze zeker wel! Beter dan galop.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:34

Ik vermoed dat ze zaterdag maar al te graag wil laten zien hoe hard ze kan in draf :+
Ben echt benieuwd hoe ze zich gedraagt :) In het bos is een vreemd paard passeren geen probleem maar nooit kunnen oefenen met grote aantallen ;)

Kamperen hoeft niet koud te zijn hoor ;) Net hoe warm je je aankleed, goede slaapzak, zorgen voor voldoende isolatie :D

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:35

Ik kom ook!! Weliswaar om te groomen. Ik groom Inge met Noble ( paard van Mariska )

Heerlijk me weer een dagje uitleven met emmers water, wortels en een bergje voer :D

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:33

Heb inmiddels ook het boekje binnen! :D
Ik ben ook benieuwd hoe Jack zich gaat gedragen met paarden die harder gaan en die passeren!

Maar wat ik me af vraag; ik lees dat jullie paddocks maken bij de trailer en ik wil dit ook graag doen. Hebben jullie dan ook een batterij apparaat bij je om stroom op het draad te zetten?

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:27

Ethelate schreef:
Kamperen hoeft niet koud te zijn hoor ;) Net hoe warm je je aankleed, goede slaapzak, zorgen voor voldoende isolatie :D

In Zelhem heb ik gekampeerd voor de wedstrijd en daar had ik het toch KOUD 's nachts. (Dat manlief naast me lag mocht ook niet baten :P ) Ik werd er tig keer wakker van dus 's ochtends helemaal brak en dan moet je nog rijden ook....ppfff. Hier is het 's nachts nog net boven vriespunt dus mij krijg je nu niet in een tent :D :O

Wij hadden toen wel een draagbaar schrikapparaat mee, vooral omdat ik bang ben dat er 's nachts net iets gebeurd. Onze monstertjes zijn ook net even te slim om te weten dat er geen stroom op staat.... ;)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:39

Nou ik heb er helemaal zin in :j .
Ben best wel nerveus,hoe gaat mij paard het doen de 1ste keer :):) .
Hij is nog jong en zooooo onder de indruk vanalles om hem heen.
Mijn vriendin heeft ook afgemeld omdat haar paard kreupel is :( .
Dus neem ik haar dochter mee ook voor haar de 1ste keer.

Ik maar denken dat mijn fries best wel snel draaft laatst een behoorlijke buitenrit gemaakt en toen draafde we 13 kilometer per uur (dit is een gemiddelde omdat je ook stapt natuurlijk)maar als ik dan lees dat 1 met een fries zelf 22/23 kilometer per uur draaft zal ik nooit hoog eindigen _O- .

Nou op naar zaterdag ben er wel klaar voor.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:44

Hoh, ik draaf ook geen uur op dat tempo hoor ;)

Leuk dat er nog een fries start :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:05

gister laatste ritje gemaakt raakt mijn jonge merrie ijzer kwijt.
word er gek van, nou 2e keer in korte tijd, en elke keer zelfde ijzer.
gelukkig komt smid vrijdag ochtend nog maar fijn is anders.
hele zoektocht naar ijzer en niet echt lekker kunnen rijden want moesten in stap onze hele weg terug op zoek naar ijzer...

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:01

Nou tot morgen dan maar.
Heb er helemaal zin in alles is klaar ;) .
Ben zooo benieuwd hoe het gaat maar morgen om deze tijd weet ik het wel.

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:51

Het weerbericht voor morgen ziet er heerlijk uit!

Geloof dat niemand hier klasse II start? Wel jammer, anders hadden jullie bij de finish naar me kunnen zwaaien :D

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:53

Ik kom groomen bij een klasse 2 ruiter ;)

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:36

Ik heb ook zin!

Alles ingepakt, paardje mooi gepoetst, we zijn er klaar voor!
Ik wens iedereen veel succes en tot morgen!

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:38

Wie weet tot morgen dan Metellica ;)

Iedereen veel succes én veel plezier uiteraard!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:35

Sukana schreef:
Ik kom waarschijnlijk niet als fotograaf helaas, maar sta bij de finish van Klasse II als vrijwilliger! :)

Gezellig zie ik je morgen, ik ben Jury/FV :D

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:43

Iedereen veel succesmorgen en misschien zie ik sommige van jullie wel. Ik groom in klasse 3...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:55

Vippie schreef:
Gezellig zie ik je morgen, ik ben Jury/FV

Dan heb ik vanmorgen even met jou staan praten....aangenaam :D
Carola werd toen gekeurd heel vroeg was het vanmorgen 8 uur of zo

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:38

Nou, ik ben 'even' (ruim 4 uur) wezen kijken, als voorbereiding op mijn eigen eerste kennismakingsklasse en vond het erg leuk! Ik kreeg helemaal kriebels in m'n buik en dacht ik wil ook ik wil oook!! Maar helaas, we starten pas in juni ivm knieblessure van mij

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:09

Nog meer mensen die verbrand thuis zijn gekomen na zo'n zonnige dag?
Ik zit hier nu met een half rood hoofd, omdat ik groot deel van de dag op een stoel in de zon heb gezeten.

Heb wel één van de Friezen gezien van bokt, weet alleen niet welke. Weet wel dat die toen precies 60 hartslag had, volgens mij bij de tweede keer aanbieden. Dus wie was dat? ;)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:27

SUKANA ik denk dat ik dat was.
Ik reed op mijn fries een ruin en bij p/a gelijk aangeboden maar een hartslag van 67 :( na 10 minuten 60 ;) .
Bij finish ook gelijk aan geboden toen 78 :( na 10 minuten ook weer oke :j .
Dus we hebben het gehaald vond het echt super *\o/*

Vond ook heel leuk zag nog een andere fries van bokt ben even naar haar toe gegaan als ik het goed heb Eva.
Leuk om je even gezien te hebben hoe is jou rit verlopen.

Van de 3 friezen waren wij de snelste ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:49

wph1 schreef:

Nu nog meteen aan kunnen bieden ;)
Zo zonde van je winstpunten, je hebt die 10 minuten dus maak er gebruik van volgende keer. Beter paar minuutjes wachten en bij 1e keer aanbieden meteen goed (is 1 wp), dan meteen aanbieden en dan een re-inspection krijgen.

Verder ben ik idd giga verbrand, wat onverwachte boktmeetings gehad en verder een fijne wedstrijd zonder ongelukken. Bedankt allemaal voor de fijne start van het seizoen op jureergebied voor mij. Op naar Wateren :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 09:18

Ook ik ben een beetje verbrand. Heerlijke rit gehad, met een iets te fanatiek paard.

En Ladyjoy tegengekomen, helaas geen praatje kunnen maken, paard had geen zin om stil te staan bij de start.
Hij wou maar wat graag gaan, wat bijna resluteerde in dat hij bijna wat vrijwilligers omver liep, gelukkig kom ik dat net verhelpen.
Normaal staat hij heel rustig bij de start te wachten tot hij gaan mag, gister dus niet :o

Gister voor het eerst in een groepje gestart, wat een hoop leermomenten gaf. En een hoop regelwerk :D
Je moet toch met iedereeen rekening houden, maar wel erg gezellig hoor!
En erg fijn dat iedereen goedgekeurd door de wedstrijd heen komt.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:32

Vippie schreef:
wph1 schreef:

Nu nog meteen aan kunnen bieden ;)
Zo zonde van je winstpunten, je hebt die 10 minuten dus maak er gebruik van volgende keer. Beter paar minuutjes wachten en bij 1e keer aanbieden meteen goed (is 1 wp), dan meteen aanbieden en dan een re-inspection krijgen.

Verder ben ik idd giga verbrand, wat onverwachte boktmeetings gehad en verder een fijne wedstrijd zonder ongelukken. Bedankt allemaal voor de fijne start van het seizoen op jureergebied voor mij. Op naar Wateren :D

Zal ik de volgende keer aan denken maar het was ook de 1ste keer en van je fouten moet je het leren.......

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:38

Nou inderdaad wat was die zon lekker!
Wij hebben genoten van onze eerste wedstrijd. De rit ging zo snel, en was voor mijn gevoel zo weer voorbij!
Als ik het goed gelezen heb op de uitslagen lijst zijn we 30 ste geworden met 22 punten. Niet slecht voor de eerste keer. :D

2 foto's van ons:

http://i939.photobucket.com/albums/ad235/babybeertjes/Endurance%20Kootwijk/Evenwachten.jpg?t=1271579189
http://i939.photobucket.com/albums/ad235/babybeertjes/Endurance%20Kootwijk/Koelen.jpg?t=1271579581

ps. Ik heb gereden met Monique, als je foto's wilt hebben stuur me dan even een pb ;)