Endurance Ommen-vechtdal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:05

Pomski schreef:
Ik start ook in Ommen, klasse 2!
Ik ga er zaterdag al heen, slaap in de trailer!!

Wauw! Dat zal koud zijn!! Hoop niet dat ik morgen een bevroren persoon vind haha :D

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:28

bandita schreef:
Mijn zus start morgen haar allereerste endurance wedstrijd!! Ik vind het erg spannend voor haar.. en hoop dat het goed gaat en ze plezier heeft!!

Hoe hebben jullie je eerste endurance wedstrijd ervaren? Nog tips???

tip 1: niet stressen
tip 2: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg genieten van een leuke wedstijd!

nee oke, gewoon alles lekker rustig aan doen. op tijd wegggaan. dan ga je ook niet zo snel stressen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:37

HHenny

Re: Endurance Ommen-vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:40

sorry,dan kom ik op een andere foto reportage

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:52

Weet je het zeker?

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:10

nee,nu kom je op 9 mei

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:34

Leuke foto's, altijd leuk als je zelf niet geweest bent.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:43

lizard schreef:
Ik heb vandaag even gekeken bij de endurance.
En een paar foto's gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NNSUWKW6

wat een ontzettend gave foto van mijn knappe dressuur pownie, waanzinnige foto <3 mag ik hem gebruiken (onder naamsvermelding) voor op mijn site en hyves?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:03

@karrimh

Ja natuurlijk.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:39

lizard schreef:
@karrimh

Ja natuurlijk.

tanx, vind hem echt zoooooo mooi <3
Afbeelding

en zo was hij vroeger niet hoor...

en dat voor een dressuurpownie die normaal in het Z loopt (mag in het Z2 starten :o )

welke naam wil je dat ik erbij vermeld?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:49

hans

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:03

Hier ook nog foto's. Ik stond op de vetgate en heb daar en bij de finish enkele foto's gemaakt. Camera stond eerst verkeerd ingesteld dus niet allemaal even scherp
http://www.mijnalbum.nl/Album=HFLRFAGZ

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:24

@Napie: dank je wel, leuke foto's. Ik sta er zelfs 3x op, vlak voor de finish (makkelijk te herkennen zo'n fjord). Is altijd leuk om foto's te hebben van een rit.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:51

Ik heb gisteren mijn 4de klasse 2 uitgereden met de haf, bijna 11 km/uur. HF voor de wedstrijd 48, vetgate 48, na de finish 48... :oo

Onze volgende wedstrijd wordt klasse 3 (of poging tot klassen 3 ;), want je weet pas of je paard de klasse 3 aan kan als hij het heeft gedaan)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:57

Mijn verslagje van gisteren :) [TEN-ITP] Tammy in Ommen We hebben de klasse II goed uitgereden *\o/*
Het was wel enorm zwaar maar ben enorm trots op de poownie <3 Geen getrek en gehang dit keer, ze was super te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:46

We hebben gewoon toch nog 13 km en 20 meter per uur gereden. _O-
Gedwiskwalificeerd dus. :')

Het is toch maar weer duidelijk dat ik niet zo moet miepen maar gewoon weer klasse II moet gaan rijden. Cloud kon nog wel een rondje en is de hele rit toch een beetje niet erg eens geweest over het tempo. Hij wil gewoon lekker door kunnen lopen ipv steeds stappen om te voorkomen dat we te hard gaan. Wat we dus als nog gedaan hebben. Maar goed, Cloud is nog steeds helemaal fit dus twijfelen is niet meer nodig. Voor ons geen klasse I meer voorlopig.

Wendy, heb je kaart mee genomen hoor. Dan neem ik hem met pinksteren voor je mee. :)

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:26

wat een leuke foto's!
ik zie allerlei paarden die ik allemaal heb gezien, eigenlijk allemaal wel ;) stond de hele tijd bij de start, de vetkaarten in te vullen..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:42

Ons paardje liep super! Echt als een zonnetje. Ze had er gruwelijk veel zin in, de eerste kilometers tot aan het eerste groompunt was ze stuitergek. Liep te springen en was bijna niet fatsoenlijk te rijden. Daarna ging het beter. Dochterlief zei dat ze een fijn draf tempo had gevonden wat ze heel lang vol kon houden. Voor paard was het prima weer om te rijden. Ze wilde niet drinken, maar zweette ook nauwelijks. Op de PA had ze een hartslag van 60. Dus netjes. Ze kwam ook over de finish met een hartslag van 60. Ze moest alleen nog even mal doen vanwege die bult hooi die in de wei lag vlakbij de finish. toen besloot paard dat dat eng was en ze om zou draaien. Is niet gelukt, maar dit is niet zo goed voor de hartslag. ook de hartslag van de groom steeg gelijk! :D Alleen de nakeuring was minder. paard had haar vriendjes waar ze mee op de vrachtwagen stond weer terug gezien en wilde niet naar de nakeuring. Daar was ze heel druk en met een hartslag van 68 is ze afgekeurd. |( Dat was echt heel erg balen, zeer teleurstellend, maar zo is ons paard. Een ontzettend heethoofd wat zeer gehecht is aan paardenvriendjes. Ik moet wel mijn complimentjes geven aan de dierenarts-in-opleiding. Die namen echt de tijd om haar te keuren en om maar steeds te tellen in de hoop dat de hartslag zou dalen. helaas bleef het steken op 68. Dat was toch even wat tranenen met tuiten voor ons. Verder was ze helemaal goedgekeurd met nogmaals een A voor locomotie. En bij de voorkeuring de hoofd-Da die niet wilde geloven dat die hittepetit van ons al 20 was. :D De assistent moest haar tanden bekijken of dat wel klopte.
De dame had genoeg energie aan het einde van de dag voor nog een rondje volgens mij. :D
Verder een toch een leuke dag gehad met de wetenschap dat paard deze wedstrijd erg lekker gelopen heeft. :D