sprengenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 12:35

Met frank gaat het nog steeds redelijk, hij heeft een beetje onstokken ogen en zijn lymefeklieren zijn een beetje gezwollen.
Temperatuur blijft verder gewoon goed, dus blijft duimen dat het niet erger word en dat hij snel weer helemaal beter is.

Ondertussen staat hij jammer genoeg wel stil, ik moet 100 meter over de weg om bij de rijbak te komen en dit mag nu uiteraard niet..

Iedereen die hem goed heeft uitgereden gefeliciteerd!!

Sjolvir

Re: sprengenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:56

Sjollie geniet van weide vakantie, ik baal, maar ach...
Gelukkig liep ze niet te beroerd, wederom dusdanig dat niet eens iedereen het ziet, maar ik voel het en zag het.
Dus staat Sjol stil.
tussen kroonrand en kogel aan buitenzijde is het ook iets dik, niet pijnlijk als je er op duwt etc.
Tja, bij crosslessen zijn hindernissen masief... Hoewel we er dus 1 gedeeltelijk gesloopt hebben....
Komt wel weer goed, alleen jammer van ons idee van een klasse 2....
Geen idee hoe ze nu loopt, ben altijd vrij simpel, je loopt niet goed, dan minstens week rust, eventueel 2.
Vandaag nog niet geweest, auto bij de garage.. dus vanavond, ben benieuwd.

Nog mensen naar Renkum?
Kan ik zwaaien, ben oversteek hulp.

Sera had het inderdaad goed gedaan las ik in de uitslagen lijst en veel hoger tempo dan de andere wedstrijden. (verm. door niet stoppen?)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:24

Ik ga misschien Renkum doen, rijd op een appa dus ik val wel op haha :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:22

Ik heb de kennismakings rit gereden, was mijn eerste endurance ervaring.

Bij aankomst startkaart halen, keuren, was meteen goed ,daarna voorbespreking en was het tijd om te gaan op zadelen.
Ik wilde mijn laarzen uit de auto pakken, bleek ik twee verschillende linker laarzen bij me te hebben.
Ronald (mijn man tevens groom) als een speer naar stal gescheurd en was net op tijd terug.
Intussen was Drop al een keer flink op mijn teen gaan staan, auwwwww.

Toen kon is starten, 4 minuten te laat maar ja.
alles ging lekker, een tijdlang heb ik mee gereden met twee meiden die al veel arvaring hebben, zoveel zelfs dat de ene de WK in Maleisie gereden heeft.
Daar heb ik veel tips van gekregen.

Na 18 km kwam ik bij de P/A
Hartslag was 60 en er werd me gezet dat ik 10 minuten moest wachten...
Ik zei dat dat niet zo was, want 60 of lager is goed en mag je gelijk door.
Ik had de regels goed door gelezen, maar dat mesn bleef volhouden dat ze gelijk had.
Nou, dus maar effe naar de waterbak, kon Drop drinken en ik een peuk roken.
Daarna weer aangeboden.
andere veterinair had ik hier en zei telde jawel...60 en zei, je mag gaan!
Ik zei, toen ik net binnen kwam had ik ook 60 en moest ik wachten.
Ik had dus gelijk....60 is wel degelijk goed en mag je weg, dus de jury kwam erbij en heeft een aantekening op mijn startkaart gemaakt dat er 10 minuten na finishtijd weer afgetrokken mmoest worden.
Nou, gelukkig, want 10 is erg veel in een endurance rit.

Ik weer verder dus.
Effe flink tempo erop en alles ging lekker.
Totaan een 5 km voor de finish, daar kwam ik op een pad effe flink langs galopperen, zaten er controleurs tussen de bosjes die net de stoelen aan het opklappen waren, dus Drop schrok zich kapot, sprong drie meter naar rechts en ik ging er links met een salto af.
Gelukkig niet erg pijn gedaan, dsu weer snel erop en verder.

Op 1 km voor de finish ben ik gaan stappen.
Bij aankomst meteen aangeboden en helaas was de hartslag 62, dus 2 te hoog en kreeg ik 10 minuten straftijd.
na 10 minuten de herkeuring en toen waqs zijn hartslag 54, dus ik was gelukkig niet gediskwaliseerd.
Een half uur later moest ik hem weer bij de dierenarts aan biede.
Alles was gelukkig perfect en mocht ik het terrein verlaten.

"s avonds was de prijs uitreiking,.
Vond het wel leuk ok er effe heen te gaan,ook al word je met een kennismakings rit niet in de uitslagen lijst opgenomen.
Bij het ophalen van mijn startkaart kreeg ik wel een certificaat dat ik de rit goed gereden had.
Nou, daar was ik tuurlijk ook al hartstikke blij mee!
Jammer van die 10 minuten bij de finish, anders was de rit echt perfect geweest.

Foto's kan ik helaas nog niet tonen want ik zit nu bij mijn pa want mijn internet thuis ligt eruit voor de zoveelste keer.
Dus de foto's volgen nog.

ps: Karrimh nog erg bedankt dat ik een tijdlang met jullie mee mocht rijden, vond het gezellig en heel leerzaam!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:23

Eigenlijk wil ik Renkum ook wel gaan rijden, heb helemaal de smaak te pakken.
Waar kan je daar het overzicht van vinden??
En wat is het adres van het endurance forum??
Tjee...op mijn 45ste mijn eerste wedstrijd ervaring opgedaan.
En wat ik al vaak las en hoorde, wat een heerlijke sfeer onder alle deelnemers!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:36

Renkum is volgende week al he, dat wort een beetje snel er achteraan :+ De agenda kan je vinden op www.deronline.nl

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:08

Fijn dat het goed bevallen is Diane!

Kleine noot wat Renkum betreft. Je mag maar 1 kennismakingsklasse per jaar starten, dus als je al 1 week na de ene wedstrijd de volgende zou willen starten (wat ik niet zou aanraden ;) ) moet je lid worden van de vereniging èn je startkaart aangevraagd hebben. Ik zou gewoon lekker volgend jaar een wedstrijdplanning maken en dan gaan starten :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 00:54

Wij hebben ook lekker gereden in Laag Soeren :j
Met alweer bijna een kilometer sneller dan de vorige keer :oo Hadden we niet 10 minuten verloren met verkeerd rijden, hadden we net boven de 11km gemiddeld gezeten, nu 10,8 waar ik super(!) tevreden mee ben. Ook overal in 1 keer doorgekomen wat keuringen/pa etc betreft dus beter kon niet. :D

Wilde in oktober ook nog wel starten maar Katwijk schijnt zeer zwaar te zijn en ik heb het niet zo op dat (erg!) mulle zand ivm de pezen. (Soest was ook zo zwaar met het vele zand, die rij ik dus niet nog een keer met Justy) En de laatste is me net wat te ver van Friesland :+
Dus ik start komend weekend nog een keer, 29 km moet te doen zijn.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:45

Fijn dat jullie over het algemeen goed hebben gereden!

Ik heb ook genoten van het drukke weekend, routecommisaris zuid was ik. ;) en zaterdag helpen met opbouwen. Erg leuke wedstrijd!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:17

Djilan schreef:
Fijn dat het goed bevallen is Diane!

Kleine noot wat Renkum betreft. Je mag maar 1 kennismakingsklasse per jaar starten, dus als je al 1 week na de ene wedstrijd de volgende zou willen starten (wat ik niet zou aanraden ;) ) moet je lid worden van de vereniging èn je startkaart aangevraagd hebben. Ik zou gewoon lekker volgend jaar een wedstrijdplanning maken en dan gaan starten :)

Ohnee....volgende week is te kort dag, dat gaat dan niks worden.
Ik ga dan volgend jaar maar lid worden en lekker door trainen.

Jij trouwens nogmaals gefeliciteerd met je geweldige prestaties, heb erg veel respect voor jou en Blik na alles wat er vorig jaar gebeurt is.
Het is je meer dan gegunt!!! +:)+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:28

Donna = Karimh, is top!! leuke meid. En goeie om met mee te rijden, kan je veel van leren inderdaad.
De ruiter van Sera is ook leuk.

Dus jij bent nu ook hopeloos besmet..
Welkom bij de club.

Jij had het over je 45 e.. Ze hebben pas geleden in het A kader een meneer van ik meen 72 opgenomen..
Dus Onassa... the sky is the limit!!!!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:35

Onassa schreef:
Ik heb de kennismakings rit gereden, was mijn eerste endurance ervaring.

Bij aankomst startkaart halen, keuren, was meteen goed ,daarna voorbespreking en was het tijd om te gaan op zadelen.
Ik wilde mijn laarzen uit de auto pakken, bleek ik twee verschillende linker laarzen bij me te hebben.
Ronald (mijn man tevens groom) als een speer naar stal gescheurd en was net op tijd terug.
Intussen was Drop al een keer flink op mijn teen gaan staan, auwwwww.

Toen kon is starten, 4 minuten te laat maar ja.
alles ging lekker, een tijdlang heb ik mee gereden met twee meiden die al veel arvaring hebben, zoveel zelfs dat de ene de WK in Maleisie gereden heeft.
Daar heb ik veel tips van gekregen.

ps: Karrimh nog erg bedankt dat ik een tijdlang met jullie mee mocht rijden, vond het gezellig en heel leerzaam!

meiden haha.. Kim en ik schelen maar de helft ca :D maar fijn om te horen dat je er zoveel aan hebt gehad ;) daarom organiseer ik regelmatig endurance clinics op verschillend niveau... hè Dominique (= Sjolvir)... ennuh Karrimh is met dubbel RRRRRR :( dat jij dat niet weet haha :P

Karrimh en ik mogen inmiddels ook naar het EK in Italië, mits we alles rond krijgen (en al jullie hulp/donaties zijn welkom ;) )
waar Kim op reed, Sera, heeft gisteren haar 1e demo gegeven op Horse Event :+

en Dominque, ik geloof dat Jan zoiets is ja.. hij zat eerst in het B-kader en zit sinds kort in het A-kader, dus het is niet leeftijd gebonden *D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:33

Ja en Sjol is met een streep door de o.. :P Heb je nou nog niet door dat ik echt alle letters altijd hussel...
Wees blij dat het nog enigzins op zijn naam lijkt... :+ }> Hoewel zo'n toppaard, zijn naam verminken is ook wel schande!!!

En niet meer drachtig.... verworpen, dus seizoen 2010 here we come!!!!!
(altijd positief zien)

Succes in Italie!!!

Misschien dat ik 10 paarden verder op mijn 80e ook nog kans maak op een kader..
Om mijn foto... in een lijstje... :Z
Maar vond het enig, dat iemand die toch niet piep meer is, blijkbaar niet is afgeschreven in een andere sport dan dammen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 20:34

he ships, dat meen je niet :(:)