Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
montiesmama schreef:knipperdeknip ....Arabesk schreef:KWB stelt qua ondergrond en afstand weinig voor
jij durft hier wel wat neer te zetten.... één kennismakingsritje zei je toch.....? laat maar, dat is OT

SBL schreef:mijn paarden lopen nooit met ijzers (komen er ook niet onder, ik loop ook niet de marathon op mijn houten klompen)
Valt echt mee. Zonder ijzers
kun je met 2 handen een hoef zelfs wel een beetje samendrukken. Probeer maar eens.)
Djilan schreef:SBL schreef:mijn paarden lopen nooit met ijzers (komen er ook niet onder, ik loop ook niet de marathon op mijn houten klompen)
Dit is echt zo'n nonsensopmerking, sorry hoor.
Mensenvoet en paardenhoef zijn niet te vergelijken! Onze voet is buigzaam, tuurlijk ga je daar niet zoiets rigede als een klomp voor gebruiken als je gaat hardlopen. Maar de hoef is al hard en stug.
Ben zelf ook niet direct een voorstander van ijzers, vandaar mijn zoektocht met hoefschoenen en kunststof beslag. Maar ik ben niet tegen ijzers.
Dat Carmen het gaat proberen is mooi, kunnen we zien hoe het haar bevalt of dat ze er na een tijdje toch weer vanaf ziet omdat het niet praktisch genoeg is

Zo werkt dat niet. Er zullen er misschien een paar overstappen, meer niet.Djilan schreef:Nou, dan heeft jouw paard zachte hoeven. Als mijn paard zulke zachte hoeven heeft (veel in de drek staan) loopt hij echt niet prettig op steentjes. In de zomer zijn zijn hoeven èrg hard en knijp je ze echt niet zo even samen hoor. Dan heeft hij trouwens minder moeite met gruispaden.
En dan nog is het totaal niet te vergelijken met de voeten van een mens! Neem aan dat ik niet uit hoef te leggen waarom niet...
En niemand zegt hier volgens mij dat een paard op ijzers hoort. Dat vind ik over het algemeen de nare bijsmaak van dit soort topics.
sflj schreef:Heb je ook weer gelijk in!
Ik weet het niet maar verwacht dat ze op hoefschoenen misschien wel de wedstrijden uit zal lopen, maar niet de toptijden zal kunnen neerzetten die ze op ijzers had.
We zullen wel zien.
Maar dan nog; zij is niet de eerste die endurance rijdt op hoefschoenen dus die vergelijking met klapschaatsen gaat niet op.
Djilan schreef:Duh ik zeg ook niet dat een hoef niets doet!
Lees even goed..
Maar een hoef blijft niet te vergelijken met een mensenvoet! Niet qua structuur en niet als manier van bewegen.
En ja een hoef zet uit, maar het maakt wel verschil hoe hard de hoef is! Een weke hoef heeft meer hoefwerking dan een keiharde hoef.
En dan nog, so what??
Wat the hell maakt het allemaal uit?
Carmen op hoefschoenen, nou prima. Leuk toch. Waarom draait zoiets altijd uit op een anti ijzer topic. Slaat helemaal nergens op!
, dus zelfs die vergelijking gaat niet op)Arabesk schreef:Ik vind het wel gewaagd om met een ex-ijzerpaard hoog te gaan rijden. Zelf zou ik liever met een nooit-op-ijzers-gestaan paard gaan rijden, maar goed.
We zullen zien hoe het afloopt
hoog vind ik als je er een 160-er mee gaat rijden
maar goed.. ik ben het in ieder geval niet
Karrimh schreef:Arabesk schreef:Ik vind het wel gewaagd om met een ex-ijzerpaard hoog te gaan rijden. Zelf zou ik liever met een nooit-op-ijzers-gestaan paard gaan rijden, maar goed.
vind dit ook wel apart, je kan in KWB I niet eens hoog rijdenhoog vind ik als je er een 160-er mee gaat rijden
Anoniem schreef:Billy schreef:ach, na KWB komt er toch een topic: bekende enduranceruiter gaat terug op ijzers omdat hoefschoenen een ramp zijn![]()
![]()

Arabesk schreef:Ik vind het wel gewaagd om met een ex-ijzerpaard hoog te gaan rijden. Zelf zou ik liever met een nooit-op-ijzers-gestaan paard gaan rijden, maar goed.
hoog vind ik als je er een 160-er mee gaat rijden
[/quote]
[/quote]
zo hoog..