Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:49

Hier vanavond in het half schemer Mellow de voorkant geschoren, hals/ borst en voorbenen. Morgen flinke training en ze weet elke keer enorm, dus vond het echt wel nodig. Over ruim een week scheer ik haar helemaal voor de wedstrijd DFW. Morgen bij goed licht het resultaat maar eens bekijken _/-\o_ Ach het is voor nu vooral functioneel en niet voor het mooie :D

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 23:26

cile205 schreef:
Monody schreef:
Is er iemand die 12 oktober meedoet aan die van Etten Leur? Wij starten dan de impulsklasse!
Ben wel aan het overwegen om Marnix een jachtpatroon te scheren, hij zweet zich vooral met die warme dagen een ongeluk tijdens de training

Is dit niet alleen een mendurance? Anders zou ik ook wel geïnteresseerd zijn

Nee is niet alleen een mendurance, het is een oefen endurance
https://www.mensport-en-endurance.nl/Oefen-endurance/

@Sandra: fijn zeg!! Ik heb Mar zijn borst ook zaterdag geschoren en hij genoot er aanzienlijk van. Vandaag met buitenrijden was hij een stuk sneller droog!

Joltsje

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 23:37

die van mij zit echt nog kort in haar vachtje.

wat is normaal met endurance hoe ver vooraf de startlijst komt?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 06:42

billy3105 schreef:
Hier! :wave:

Ik start de klasse 1 HC met Arie, als begeleiding van een jonge ruiter :D

Wat leuk nou wie weet tref ik jullie.
Anders veel succes.

Ja dat hebben de dames echt heel knap gedaan respect.. :j

Ongeveer een week van te voren dacht ik dat de lijst komt.

Scheren weet ik niet hebben wij nooit zo`n last van.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 06:56

Joltsje schreef:
die van mij zit echt nog kort in haar vachtje.

wat is normaal met endurance hoe ver vooraf de startlijst komt?

Ongeveer een week van te voren. Vaak is er wel een tijdschema en weet je voor de klasses met een massastart al hoe laat de start is, en voor de inidividuele starts vanaf hoe laat je die kan verwachten.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:20

We hebben ons nu officieel ingeschreven voor de klasse 1 in Renesse :D
Samen met mijn vriendin die me of gaat begeleiden op haar wedstrijdpaard of we starten beide met ons jonkie

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:33

Geien het feit dat er voor ons voor vandaag toch al een flinke rit gepland stond in DFW en gisteren de gpx routes voor de wedstrijd online kwamen. Vandaag de 33km route gereden. Met heerlijk om groompunt B een ijsje gegeten. Lekker rustig gereden, dit was onze laatste forse rit, nu alleen nog wat kleinere ritjes, dressuur en longeren voor de wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:10

Dat ziet er lekker uit zeg Mooie paden ook.

Hier is het meisje ook klaar vandaag gelest morgen vrij dan woensdag lekker relax bosritje gewoon wat bewegen.
Dan do en vr niks en zaterdag de wedstrijd.
Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:23

scooby09 schreef:
Dat ziet er lekker uit zeg Mooie paden ook.

Hier is het meisje ook klaar vandaag gelest morgen vrij dan woensdag lekker relax bosritje gewoon wat bewegen.
Dan do en vr niks en zaterdag de wedstrijd.
Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Alvast succes en vooral genieten *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:37

Dank je ik ga gewoon een buiten rit maken :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:12

wat goed sandrawierda.
ik heb eigenlijk geen tijd meer maar had t ook al een beetje bedacht. ik heb de route voor hrt dfw gezien en het is een combi van meerdere vaate ruiterroutes. ben zo bang dat ik verdwaal haha.

ik heb 1,5 week 23 km op tempo (10,5 km/u) gedaan.
Afgelopen zaterdag een marathon onder het zadel gedaan. 23 km. vooral veel gestapt en de hindernissen even gas. dus 4,5 uur bezog geweest (5,5-6 km/u). paard heeft niet gezweet en had dus nog prima over.

over 2 weken de endurance. ik was van plan woensdag nog intensief (maar eigenlijk geen tijd om naar het bos).
vrijdag longeren
zondag clinic working equitation en de rest van de week gewoon dresuren / longeren. en dan de 28e dus de endurance 27 km.

als ik nu woensdag even veel rondes in de bak doe (20x60). zou dat conditioneel genoeg wezen. ik denk t eigenlijk wel. maar begin nu overal aan te twijfelen. opk aan het gps rijden en zo (bedenk me net, dat kan ik ook even op de fiets oefenen, doe ik even 10km fietsen).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:58

Hebben jullie ook al dat de paarden vrij dik in de vacht zitten?
Ik ga morgen al scheren want merk dat mijn paard het toch behoorlijk warm heeft met deze temperaturen en de intensievere ritten.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 22:31

Joltsje schreef:
wat goed sandrawierda.
ik heb eigenlijk geen tijd meer maar had t ook al een beetje bedacht. ik heb de route voor hrt dfw gezien en het is een combi van meerdere vaate ruiterroutes. ben zo bang dat ik verdwaal haha.

ik heb 1,5 week 23 km op tempo (10,5 km/u) gedaan.
Afgelopen zaterdag een marathon onder het zadel gedaan. 23 km. vooral veel gestapt en de hindernissen even gas. dus 4,5 uur bezog geweest (5,5-6 km/u). paard heeft niet gezweet en had dus nog prima over.

over 2 weken de endurance. ik was van plan woensdag nog intensief (maar eigenlijk geen tijd om naar het bos).
vrijdag longeren
zondag clinic working equitation en de rest van de week gewoon dresuren / longeren. en dan de 28e dus de endurance 27 km.

als ik nu woensdag even veel rondes in de bak doe (20x60). zou dat conditioneel genoeg wezen. ik denk t eigenlijk wel. maar begin nu overal aan te twijfelen. opk aan het gps rijden en zo (bedenk me net, dat kan ik ook even op de fiets oefenen, doe ik even 10km fietsen).

De routes gaan idd alleen maar over bestaande ruiterpaden en de 27km komt bijna overeen met de rode route.

little_birdy schreef:
Ik ga morgen al scheren want merk dat mijn paard het toch behoorlijk warm heeft met deze temperaturen en de intensievere ritten.

Ik heb vorige week al geschoren

Afbeelding

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:55

little_birdy schreef:

Mijn pony (fjord x welsh) zit al enorm dik in zijn vacht. Helemaal scheren wil ik niet omdat ik niet met dekens wil gaan werken dus heb een borstpatroon geschoren. Kon hem na een week weer scheren omdat het al zo aangegroeid was..

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:56

Monody schreef:
Mijn pony (fjord x welsh) zit al enorm dik in zijn vacht. Helemaal scheren wil ik niet omdat ik niet met dekens wil gaan werken dus heb een borstpatroon geschoren. Kon hem na een week weer scheren omdat het al zo aangegroeid was..

Ik heb vorig week geschoren en je ziet er nu alweer een nieuw laagje haar opzitten. Winter vacht is nu natuurlijk ook volop in ontwikkeling

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:18

Hebben de mensen die helemaal hebben geschoren ook een deken op?
Of staan ze helemaal kaal nog ?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:12

little_birdy schreef:
Hebben de mensen die helemaal hebben geschoren ook een deken op?
Of staan ze helemaal kaal nog ?

Ik heb helemaal geschoren en heb ze 24/7 buiten met schuil-/ inloopstal. ‘s nachts heeft ze een dek op en overdag afhankelijk van het weer, kaal, vliegendek of gewoon dek op.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:35

die van mij staat nog lekker in zijn vachtje. zit zomers sowieso super kort. swinters "normaal".
vorige week wel dat het meer omhoog stond en dat ik dacht. nou komt de wintervacht er aan.
maar dat was van t weekend weer over omdat het warmer was.

vorige week hebben ze voor het eerst met regendeken op gestaan in het land.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:51

Ik zat inderdaad ook net te dubben of ik al ga scheren. Vooral omdat ie mega bezweet terug kwam van een gewone 20km rit. Dacht ook even pardon?? Maar ik vind de wind zo verraderlijk -O-
Als de wind weg is durf ik m wel te scheren en zonder deken te zetten. Maar als de wind er is vind ik t weer fris. Maar het is niet constant en hij kan makkelijk uit de wind gaan staan. :')

Vorige week ben ik idd ook met de regen dekens aan de gang gegaan. Bah wat een vies weer

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:46

Ik scheer niet maar zo veel vacht heeft ze dan ook weer niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:56

Nou heb ze geschoren en zonder dek staan.
Vond het best warm ook en wind was er weinig
Kijk het even per dag aan nu had het idee dat ze het wel waardeerde.

Afbeelding
Afbeelding

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 12:50

Waarom zijn er eigenlijk geen endurance wedstrijden op de Veluwe? Je zou denken dat dat gebied er ook met uitstek geschikt voor zou zijn

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 15:38

Freyr schreef:
Waarom zijn er eigenlijk geen endurance wedstrijden op de Veluwe? Je zou denken dat dat gebied er ook met uitstek geschikt voor zou zijn

Je hebt zowel organisatoren als vergunningen nodig. De eersten zijn lastig te vinden, de laatsten zijn duur.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 16:22

Hilli schreef:
Freyr schreef:

Je hebt zowel organisatoren als vergunningen nodig. De eersten zijn lastig te vinden, de laatsten zijn duur.

Echt mega jammer dat het NK daar niet plaatst vind, mooi centraal, prachtige omgeving en goede routes :o

We hebben er vorig wel gereden

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 06:45

In mei was de Veluwe marathon toch?