Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ilse_123 schreef:Maar Carwyn liep eerder al voor de wagen/onder het zadel toch?
Dat scheelt denk ik namelijk ook.
En als je na een paar klasse 1 wedstrijden merkt dat hij meer aankan dan kan je gewoon een stapje hoger proberen.
KWB als eerste wedstrijd gaat waarschijnlijk ook gewoon goed, maar is wel een groter risico op de pezen, zeker als je paard het niet gewend is. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor Epe, maar ik train dan ook niet zo vaak in mul zand.
MaritB schreef:Ilse_123 schreef:Maar Carwyn liep eerder al voor de wagen/onder het zadel toch?
En als je na een paar klasse 1 wedstrijden merkt dat hij meer aankan dan kan je gewoon een stapje hoger proberen.
KWB als eerste wedstrijd gaat waarschijnlijk ook gewoon goed, maar is wel een groter risico op de pezen, zeker als je paard het niet gewend is. Dan zou ik persoonlijk kiezen voor Epe, maar ik train dan ook niet zo vaak in mul zand.
Carwyn kwam uit een blessure. Half jaar voor eerste wedstrijd kon die nog geen 2 passen galopperen. Echte conditie hadden hij dus ook nog niet.
Ilse_123 schreef:MaritB schreef:Ilse_123 schreef:Maar Carwyn liep eerder al voor de wagen/onder het zadel toch?
Carwyn kwam uit een blessure. Half jaar voor eerste wedstrijd kon die nog geen 2 passen galopperen. Echte conditie hadden hij dus ook nog niet.
Conditie en bv hardheid van de pezen werkt niet op dezelfde manier, conditie kan je weer kwijtraken, maar hardheid niet (zomaar). Conditie is echter wel weer sneller te verkrijgen. Conditie technisch kan je een paard in een seizoen snel omhoog trainen, maar dat zegt niet dat het lijf het altijd aankan. Als Carwyn voor de blessure wel al wat jaren iets heeft gedaan kan je sneller optrainen dan een paard dat nog nooit iets heeft gedaan. Al ligt het natuurlijk ook weer aan de omgeving waarin hij is opgegroeid. Wel knap trouwens dat je Carwyn zo snel weer op conditie hebt gekregen.
Balen van Otti, eerst zelf herstellen voordat je weer op je paard kruipt, wat dat betreft heb je nog 'geluk' dat je aan het einde van het seizoen tegen zoiets aanloopt en niet midden in het seizoen. Nu mis je Epe maar kan je wel even goed herstellen voor het volgende seizoen.