Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:06

Vanochtend meegereden met de endurance training van de organisatie van Endurance Zeeland :))
Heerlijke ronde over het strand van Renesse gedaan! Ik had mijn ‘nieuwe’ merrie mee. Was nog niet eerder mee geweest maar ze deed het zo leuk <3 Zij mag in oktober mee om daar te gaan starten :j
Afbeelding
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:25

lideli schreef:
Vanochtend meegereden met de endurance training van de organisatie van Endurance Zeeland :))
Heerlijke ronde over het strand van Renesse gedaan! Ik had mijn ‘nieuwe’ merrie mee. Was nog niet eerder mee geweest maar ze deed het zo leuk <3 Zij mag in oktober mee om daar te gaan starten :j
[ [url=m/L03ySI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sPtrz8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk, zo jammer dat zulke trainingen voor ons vanuit friesland net even te ver zijn :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:42

Leuk zeg mooi dier !

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:58

Wat leuk, ik heb de wedstrijd van 6 oktober ook op de planning staan.

S_GUN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:03

lideli schreef:

Even off topic (als ik zo vrij mag zijn)

Ik wil graag richting Zeeland om de 1e keer met mijn eigen paardje op het strand te rijden.
Renesse een aanrader dan?
Zo ja, waar parkeren? En makkelijk het strand te bereiken.

Ik kom uit BE (met de grens van NL) dus eerste keer dat we die richting uit gaan.

Sorry als de vraag hier stoort! Dan negeer je me maar! :j

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:03

S_GUN schreef:
lideli schreef:

Even off topic (als ik zo vrij mag zijn)

Ik wil graag richting Zeeland om de 1e keer met mijn eigen paardje op het strand te rijden.
Renesse een aanrader dan?
Zo ja, waar parkeren? En makkelijk het strand te bereiken.

Ik kom uit BE (met de grens van NL) dus eerste keer dat we die richting uit gaan.

Sorry als de vraag hier stoort! Dan negeer je me maar! :j

Burgh-Haamstede, met een mooi bos en overdag kan je altijd het strand op.. parkeren A. van der Weijdeweg Burgh-Haamstede. {:}

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:04

lideli schreef:

Leuk, hoeveel kilometer hebben jullie gereden?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:10

Burg-Haamstede is inderdaad een fijne plek ook :j In Renesse kun je parkeren bij het transferium. Dan moet je een klein stukje door het dorp om op het strand te komen.

Wij hebben gisteren 11,7km gereden. De groep is halverwege gesplitst. Wij zijn toen terug gegaan, een paar anderen hebben nog wat extra kilometers gemaakt. Voor Brynn was het haar eerste keer op het strand en voor het eerst met zo’n training mee dus ik vond dit ruim voldoende voor haar :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:52

lideli schreef:
Burg-Haamstede is inderdaad een fijne plek ook :j In Renesse kun je parkeren bij het transferium. Dan moet je een klein stukje door het dorp om op het strand te komen.

Wij hebben gisteren 11,7km gereden. De groep is halverwege gesplitst. Wij zijn toen terug gegaan, een paar anderen hebben nog wat extra kilometers gemaakt. Voor Brynn was het haar eerste keer op het strand en voor het eerst met zo’n training mee dus ik vond dit ruim voldoende voor haar :)

dat klinkt super 8-)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:19

hi,

even het topic weer een schopje.
is er zondag iemand die met mij naar appelscha / drents friese wold wil.

waarsch. ronde va 20km (rode route).

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:32

Joltsje schreef:
hi,

even het topic weer een schopje.
is er zondag iemand die met mij naar appelscha / drents friese wold wil.

waarsch. ronde va 20km (rode route).

Ik heb vandaag net 16,5km gedaan en voor zondag staat er een TREC clinic gepland.

Ga je 28-9 ook starten?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:38

ooh leuk een trec clinic. waar ga je naar toe.

ik twijfel heel erg over 28-9.
we zijn de laatste tijd meer aan het crossen dan lange afstanden.

mijn oproep ook op facebook gezet en er gaat iemand 30km op tempo rijden. ook daar twijfel ik over (pff ik wou dat ik niet zo'n twijfelkont was). mijn paard is op het moment prima in conditie. maar dinadag weer crossles en wil haar niet over de toeren hebben zeg maar

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:43

Joltsje schreef:
ooh leuk een trec clinic. waar ga je naar toe.

ik twijfel heel erg over 28-9.
we zijn de laatste tijd meer aan het crossen dan lange afstanden.

mijn oproep ook op facebook gezet en er gaat iemand 30km op tempo rijden. ook daar twijfel ik over (pff ik wou dat ik niet zo'n twijfelkont was). mijn paard is op het moment prima in conditie. maar dinadag weer crossles en wil haar niet over de toeren hebben zeg maar

We gaan zondag naar Hoogersmilde, 30km op tempo zou ik nu niet eens direct met die van mij doen :D ik heb vandaag 16,5km op tempo gedaan, buiten in en uitstappen en paar verplichte stap stukjes onderweg alleen draf en galop gedaan. DFW 28-9 is impuls of 1 kort 27m, inschrijving is vandaag open gegaan. Ik heb 1lang ingeschreven.

Wat rij je nu zoal, afstand en tempo? Ik rij vooral doordeweeks anders kun je wel keertje mee.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:44

niemand meer kunnen vinden afgelopen zondag. dus ik ben alleen naar oenkerk geweest en dat ging perfect. dus echt super blij. ik wist niet zeker of ik in mijn eentje een ronde kon doen, maar was geen enkel probleem. ze loopt sowieso al vaak voorop, maar thuis wil ze nog wel eens etteren met weer naar huis willen.

ik heb nu 10 kilometer gedaan met 10km per uur. oenkerk is niet zo groot, dus toen was de route wel op. paard nog niet.

paard gaat dus echt lekker en nu denk ik, zullen we 28 september meedoen?
hoe werkt dat op GPS rijden? ik heb ooit in een ververleden een endurance gereden en dat was nog met bordjes (en dus waarschijnlijk lintjes).

gaan er meer 28 september naar het DFW en dan de impuls / klasse 1?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:14

Wij hebben afgelopen weekend meegereden met de Someren Marathon *\o/* Enorm genoten in het mooie Brabantse land. In totaal 82km gereden in 3 dagen. Super mooie routes, leuke overnachtingsplaatsen, lekker eten, lieve enthousiaste mensen, al met al een top weekend <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:41

Stoer 3 dagen en zoveel km’ers. Die eerste foto, geweldig :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 16:19

Ik had het al op insta gezien van de someren marathon, lijkt me echt zooo leuk zo'n meerdaagse! Echt een gave foto en natuurlijk super netjes uitgereden :D

Een paar hadden het op insta ook al wel gelezen maar helaas is Clara 3 weken geleden gediagnosticeerd met arthritis in het spronggewricht, oftewel spat. Mijn endurance droom is in een keer uit elkaar gespat |( Ik hoor van velen dat een paard zich best goed kan voelen met spat, maar mijn droom van internationaal starten moet ik ergens heel ver weg achterin de ijskast zetten. Ik ben een erg ambitieuse ruiter en ondanks dat de gezondheid van mijn paard uiteraard altijd op nr 1 staat ben ik er wel heel erg verdrietig van, zeker omdat ze nog maar 5 jaar 'oud' is en dus de rest van haar leven hier mee zal zitten. Clara staat nu op een klein postzegeltje en mag 10 minuutjes stappen per dag. Echt een hel voor haar, ze verveelt zich dood en zodra ze me aan hoort komen staat ze aan het hek te hinniken en te ijsberen tot ik haar op kom halen. Ze wil zo graag wat doen maar ze mag niks |( Ik heb wel het idee dat ze beter loopt dan drie weken geleden maar soms vind ik haar toch wel echt heel stijf ogen. Vrijdag gaan we terug voor controle.. Helaas is het daadwerkelijk starten in de endurance mij nog niet echt gegund, met debuteren in het corona jaar, verhuizingen en nu dus na 1 wedstrijd een paard met een chronische blessure. Pfff -O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:22

ooh wat balen piekosjj, sterkte en beterschap voor je paard

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:39

Jakkes wat een baal nieuws zeg daar mag je ook verdrietig om zijn. :(:)

Mooie foto Lideli heerlijk zo`n meerdaagse dit jaar is niet mijn jaar qua wedstrijden geloof ik.
Maar ik hoop volgend jaar echt goed te maken.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:53

Piekosjj Wat ontzettend balen, heel veel sterkte met haar :knuffel:

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:10

ik heb mw opgegeven voor de endurance in wateren. klasse 1 kort.

vandaag even geoefend. 23,5 km. ging prima, maar toen stonden we voor een hek die niet open ging, dus toen waren we even lost en heb io er naast gereden.
en uiteindelijk nog een blokje door de spartelvijver.gemiddeld 10,5 km per uur,ik denk dat het tempo dus nog wel ietsje hoger kan, maar dit was prima.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:43

Joltsje schreef:
ik heb mw opgegeven voor de endurance in wateren. klasse 1 kort.

vandaag even geoefend. 23,5 km. ging prima, maar toen stonden we voor een hek die niet open ging, dus toen waren we even lost en heb io er naast gereden.
en uiteindelijk nog een blokje door de spartelvijver.gemiddeld 10,5 km per uur,ik denk dat het tempo dus nog wel ietsje hoger kan, maar dit was prima.

Leuk dat je ook meedoet, ik ga maandag weer rondje bij wateren. Ik start klasse 1 lang, dus dat is de andere kant van de weg zeg maar :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:39

jaa leuk. volgens mij doen ze de echte ruiterroutes of niet? als ik het vraagprogramma zo lees is dat mijn verwachting.

maar ze hebben er wat een zootje van gemaakt. want ik was dus op de rode route, hek dicht. maar er zijn meerdere stukjes rood heb ik het idee. aan de wateren kant. nou ja.. nu dus maar google maps aangezet naar de spartelvijver en toen een stukje langs de weg en het ruiterpad weer gevonden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:23

lideli schreef:
Wij hebben afgelopen weekend meegereden met de Someren Marathon *\o/* Enorm genoten in het mooie Brabantse land. In totaal 82km gereden in 3 dagen. Super mooie routes, leuke overnachtingsplaatsen, lekker eten, lieve enthousiaste mensen, al met al een top weekend <3
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Leuk! Een van de overnachtingen is altijd op de pensionstalling waar ik met mijn paard sta (Flierefluiter). Kwam er ook een aantal tegen toen wij op buitenrit waren en daarna op stal. Vind het altijd een hele gezellige club, de Enduranceruiters.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:59

Joltsje schreef:
jaa leuk. volgens mij doen ze de echte ruiterroutes of niet? als ik het vraagprogramma zo lees is dat mijn verwachting.

maar ze hebben er wat een zootje van gemaakt. want ik was dus op de rode route, hek dicht. maar er zijn meerdere stukjes rood heb ik het idee. aan de wateren kant. nou ja.. nu dus maar google maps aangezet naar de spartelvijver en toen een stukje langs de weg en het ruiterpad weer gevonden.

Afbeelding

Deze lijkt erop, allemaal officiële routes.

Klopt ze mogen alleen de ruiterpaden volgen op gps. Ze mogen geen lintjes etc ophangen.
Afbeelding