Maar dat schema bedoelde ik. Pas deze aan naar eigen inzicht hier en daar en dan komt dat vast goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessa schreef:Ik was vooral op hartslag aan het trainen. Ook als ik merkte dat ze moe werd weer even stappen. En zo steeds uitbreiden.
Vind het niks om die tijd bij te houden. Gewoon trainen naar het paard
bobomelo schreef:Ik heb vrijdag in Ermelo voor eerst(en voor het laatst) met hartslagmeter gereden.... Paardjelief heeft er mooie "singel"oftewel"hartslagmeterwond"aan over gehouden. Van het schuren van dat rubberen bandje om de singel....
bobomelo schreef:Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken
AlexVB schreef:bobomelo schreef:Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken
http://www.aviasaddles.com/index.php/pr ... ct/listing
Zij zijn tot nu toe de enige die het aanbieden. ER zijn nog 2 projecten bij anderen bezig, maar die zitten nog in testfase.
AlexVB schreef:bobomelo schreef:Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken
http://www.aviasaddles.com/index.php/pr ... ct/listing
Zij zijn tot nu toe de enige die het aanbieden. ER zijn nog 2 projecten bij anderen bezig, maar die zitten nog in testfase.
bobomelo schreef:Mijn paard is inderdaad supergevoelig op de huid. Zo gevoelig zelfs dat ik van dressuurzadel uiteindelijk ben overgegaan op veelzijdigheidrichting dressuur zadel...
Ik had destijds ook een spring en dressuurzadel. Met springzadel en dus lange singel nooit last, met dressuurzadel en dus korte singels(waar je vaak stiksels hebt voor bevestiging van gespen ed ter hoogte van elleboog). Ik heb destijds vaak zadelmaker bezocht en 3 types zadels gehad om te kijken of dat het was....nope dus.
Maar omdat het vrijdag zulks heet weer zou worden en mijn paard niet supergetraind de rit inging wou ik haar toch graag in de gaten houden dmv hartslagmeter. En ik had al voorgevoel en helaas....gelukkig nog net niet open dus goedgekeurd op finish maar toch.
Deze hartslagmeter had ik geleend van lieve vriendin. Blij dat ik zelf nog niet zo'n mega uitgave had gedaan........
Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken
Chouchou schreef:Dat is balen! Heb je de nieuwste generatie elektroden gebruikt? Polar had vroeger dikkere elektroden, deze zijn tegenwoordig dunner waardoor schuurplekken bijna niet meer voorkomen. En hoe breed is je singel? Paste het bandje er gemakkelijk omheen? Ik had nooit last van plekjes door de elektrode bij mijn vorige singel, maar nu ik een bredere singel heb heeft ze er wel eens een plekje van gekregen. Dit komt dan doordat het bandje eigenlijk niet goed past en de uiteindes van de singel een beetje omhoog zijn gaan staan.