Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 15:10

scooby09 schreef:
Balen van je werk Piekosjj Wat zoek je voor werk?

Ja inderdaad erg balen, er is helaas in mijn vakgebied niks te vinden in een straal van een paar honderd km :o Ik werk nu als voedingsdeskundige / nutritionst, voor paardenvoeding. Maar eigenlijk is op dit moment alles in de paarden een optie :+ Helaas woon ik echt in een doodse hoek voor de paardensport.

Spannend Scooby een nieuwe baan, alvast heel veel succes gewenst!

Wat leuk Monody! Gaat echt helemaal goedkomen :D Hoe veel km is de impuls klasse?

Wat balen Simone dat de DA eerst niet doorhad dat het een peesblessure was. Mijn ervaring is juist dat ze niet eens zo heel gek kreupel hoeven te lopen voor een peesblessure. Hoor erg goede verhalen over lazeren en andere behandelingen :j

Thanks voor de tips van hoefschoenen. Ik wil niet permanent hoefschoenen gaan gebruiken, vandaar dat ik het nog even te duur vind om ze voor nu bijv een maand of twee aan te schaffen. Al is het natuurlijk altijd fijn om ze achter de hand te hebben als ze bijv een ijzer kwijtraakt oid. Heb nu Floating Boots als recommandatie gekregen, die komen in speciale maten voor achterhoeven en zullen haar zeer waarschijnlijk passen, omdat ze een best lange achterhoef heeft. Ik houd mijn ogen open op facebook! Al zie ik ze niet zo heel vaak voorbij komen.

Gister hebben we een heerlijke rit van 16 km gereden, had een route uitgestippeld waar ik makkelijk m'n ronde korter of langer kon maken naar hoe ze voelde. In het begin voelde ze echt zo stijf, had echt 't idee alsof ik op een pony reed, terwijl m'n horloge toch echt 15 km/h in draf zei. :s Een galopje gepakt, en daarna begon ze echt zo fijn te lopen! We reden op goede paden en Clara genoot er duidelijk van om eindelijk weer eens langer op stap te gaan. Met elke km begon ze harder en ruimer te draven :D Zo, dat hadden we allebei even nodig zeg! We kwamen echt vol van blijdschap thuis :) Hopelijk deze positieve trend volhouden :j

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:05

Zijn er hier nog meer mensen die Kuinderbos volgende week starten? Ik mag 7 uur in de auto zitten, dat voor iemand die totaal geen ochtendmens is... Je moet er wat voor over hebben :z

Voor de rest vind ik het spannend, maar ook veel zin in! Eerste keer ooit dat ik een endurancewedstrijd start, maar gewoon de impulsklasse. Ik ga het lekker samen met mijn paard rijden en zie het als een buitenritje met een behoorlijk tempo.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:24

Freyr schreef:
Zijn er hier nog meer mensen die Kuinderbos volgende week starten? Ik mag 7 uur in de auto zitten, dat voor iemand die totaal geen ochtendmens is... Je moet er wat voor over hebben :z

Voor de rest vind ik het spannend, maar ook veel zin in! Eerste keer ooit dat ik een endurancewedstrijd start, maar gewoon de impulsklasse. Ik ga het lekker samen met mijn paard rijden en zie het als een buitenritje met een behoorlijk tempo.

Wat leuk succes. Helaas sla ik Kuinderbos over. Heb even focus op de dressuur en de Friese kampioenschappen de week erna. Was het 2 week later geweest was ik gestart _/-\o_

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:27

Arie heeft even lekker vakantie :) we zijn nu onderweg terug uit Frankrijk, een 4/5 uur rijden. Hij kwam top aan de start op de 140 maar men wat een blub zooi. Hij heeft echt ongelofelijk lopen sjouwen dat ik niks anders als trots kan zijn <3
110 km genoten van hem

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 11:02

billy3105 schreef:
Arie heeft even lekker vakantie :) we zijn nu onderweg terug uit Frankrijk, een 4/5 uur rijden. Hij kwam top aan de start op de 140 maar men wat een blub zooi. Hij heeft echt ongelofelijk lopen sjouwen dat ik niks anders als trots kan zijn <3
110 km genoten van hem

Jammer dat jullie hem niet hebben kunnen uitrijden! Goeie reis terug :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 12:35

He jammer Bo dat je niet uit hebt kunnen rijden! Maar alsnog een super prestatie! +:)+

Hier gaat alles z'n gangetje. Eind juli volgende wedstrijd op de planning, ik kan helaas maar geen groom vinden |( Vanavond nieuwe voorijzers, we gaan Duplo plastic beslag proberen! Achter mag ze nog een ronde blootvoets mee, haar hoeven zijn heel mooi aan het herstellen en op zachte paden voelt ze goed aan. :j Eerder deze week een heerlijke 16 km gereden, wou eigenlijk dit weekend 20 gaan rijden maar wil eerst een korter rondje doen om aan de nieuwe ijzers te laten wennen. Die 20 komt volgend weekend dan maar ;)

Grappig dat je helemaal in Frankrijk komt met 4-5 uur rijden. Ik gok dat mijn volgende wedstrijd ook zo'n 4 uur rijden is. Maar dat dan voor een 40 km :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:46

Jammer dat je het niet hebt kunnen uitrijden Bo, maar op zo'n afstand echt een top prestatie!

Ik ben benieuwd hoe dat beslag bevalt Piekosjj! Wat betaal je daar voor als ik vragen mag?

Wij staan stil sinds deze week. Hij heeft een kleine zwelling op z'n oppervlakkige buigpees en wil eerst een echo daarvan voordat we door rijden. Hij is niet kreupel verder maar toch het zekere voor het onzekere. 1 juli kan de echo pas, dus verplichte vakantie voor ons

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:18

Fijn dat je alsnog hebt genoten Bo!
Ik ben erbij volgende week, jullie mogen bij mij stickertjes voor op je vetkaart komen verzamelen :D
Bij mij gaat de training beter en beter en wij hebben nog steeds Achterhoek Marathon als rentree in het vizier!

Piekosjj

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 13:38

Oh het Duplo beslag is echt heel duur :') Als je ze direct van Duplo koopt zijn ze zo'n 18 eur, per stuk! Ik heb ze nu via een winkeltje gekocht dus dat maakt 't nóg duurder. Maar ze staat nu op ijzers + speciale zooltjes met een verdikt stuk over de straal voor goede drukverdeling, die zijn ook hartstikke duur én de hoef wordt zo vies als die de hele tijd helemaal afgesloten zit. De Duplo ijzers drukken ook op de straal, en doordat ze zo dik zijn heb je ook geen zooltjes meer nodig, ze schijnen zelfs als 'winterbeslag' te werken, dus het heeft wel heel veel voordelen! Helaas heb ik een maat te klein gekocht :') Dus nu staat ze met 1 hoef bloot en 1 hoef nog een ijzer er onder. 't Houd toch ook nooit op met ijzers en gedoe voor ons :)) Het winkeltje waar ik ze van koop krijgt pas eind volgende week weer een nieuwe bestelling met de maat die we nodig hebben, dus weer een weekje alleen dressuur rijden in het weiland :roll: Arme Clara, we zijn allebei zo toe aan weer even structuur in de training! Nog eventjes doorbijten dus.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 08:59

Nou gister zijn dan eindelijk het Duplo beslag er onder gegaan :D Ze zitten echt heel mooi :) Haar achterhoeven zijn ook heel mooi uitgegroeid, maar omdat ik haar toch in het bos gespannen in haar rug vond lopen, hebben we achter ook weer ijzers er onder. Direct daarna een rondje buiten gedaan, en oh op weg naar het bos was ze echt niet vooruit te branden.... Probeerde een stukje voor te draven en ze leek wel kreupel op alle vier de benen. oliebol oliebol oliebol. Nouja, toch even proberen. Opgestapt aan de bosrand en ze voelde zich al direct beter, draafde aan op een lichte hulp en ze liep hartstikke fijn! Waarschijnlijk wat ongemak op het asfalt door het stroeve materiaal, haar achterijzers zijn anti-slip en de Duplo's zijn natuurlijk ook best stroef. Ze liep heerlijk, voelde haar echt swingen in haar hele lijf onder me, fijn dat ze weer comfortabel voelt! Een klein galopje meegepakt, ik dacht: áls ze last heeft van de ijzers, dan gaat ze bokken in de galop. Maar nee, ze galopeerde heel mooi netjes aan en rolde heel fijn door in de galop. Een heel fijn gevoel :D

Of ik wedstrijd ga rijden eind juli weet ik nog niet. Ondanks dat we heel weinig getrained hebben, loopt ze de 40 km wel prima uit maar ik heb helaas nog steeds geen groom gevonden en het gaat me steeds meer tegen staan dat het zo ver weg is. 4 uur enkele reis voor een 40 km kwalificatie := is toch eigenlijk te gek voor woorden! Alleen benzine gaat al zo'n 100 eur kosten. Zeker met de onzekerheid om mijn baan, denk ik dat ik nu gewoon even lekker de zomer door wil trainen en sowieso 1, misschien nog wel een tweede wedstrijd in september en oktober die allebei dichter bij huis zijn. Soms had ik toch graag weer in NL gewoond :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:39

Piekosjj Wat fijn dat ze nu weer zo lekker loopt. 400km enkele reis is ook wel heel veel. Komt er voor je paard ook nog wel even bij die 40km lopen :o Ik zou het wel weten, lekker overslaan en thuis trainen :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 11:16

Qua afstand is het maar 250 km, maar je mag hier niet zo hard rijden :+ Maar inderdaad, voor het paard een lange dag maar ik zie er zelf ook heel erg tegenop om 8 uur auto te rijden (met trailer dus extra voorzichtig) en dan inderdaad ook nog de rit zelf rijden. Nee, tenzij ik opeens een motivatie boost vind, denk ik dat ik deze zomer gewoon lekker thuis ga rijden, een keertje met de trailer op locatie rijden en wat meer gewenning krijgen met de 20+ afstanden. Want ik was op de vorige wedstrijd zelf ook best moe :o Dus zelf ook iets meer uren in het zadel trainen :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:29

Hallo allemaal

Ik zou graag meelezen en posten als dat oke is .
Ik heb een 5 jarige angloarabieren kruising waarmee ik wil gaan starten in de endurance.
Ik ben nu rustig de training aan bet oppakken en wil in oktober in renesse gaan starten in de klasse 1.
Hoop hier lekker mee te lezen en uiteindelijk lekker te starten met succesvol uit te rijden

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:11

Leuk dat je in Renesse wil gaan starten little_birdy! Daar ga ik zeer waarschijnlijk ook weer starten. Ik hoop een van mijn andere paarden dan een keer mee te kunnen nemen :j

Wij zijn zaterdag in Villers-Potterie gestart, 60km. Nog nooit geweest, nieuwe groom mee, maar wat was het leuk! Prachtig parcours maar wel pittig voor ons Zeeuwen :') Glooiende heuvels en veel onverharde paden met stenen, kiezels en keien. Leuke bonus, we kwamen nog twee meiden van het Ardennen weekend in februari tegen :D
Ik was heel benieuwd hoe Archie het aan zou pakken maar hij heeft het echt weer fantastisch gedaan! <3 Mooie vetcards en zijn derde 60km uitgelopen á 11,8km/uur gemiddeld. Zo trots op hem! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 06:36

Op de site van Pendurance heeft altijd een mooi trainingsschema gestaan om voor het eerst deel te kunnen nemen aan klasse 1 in de endurance. Ik zie het nergens meer online. weet iemand van jullie hier waar je deze kan terugvinden? {:}

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 12:59

Leuk lideli en al aardig op weg zie ik !
Misschien zien we elkaar en kunnen we zwaaien

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:56

Achterhoek Marathon!!! Ein-de-lijk zijn we weer van start gegaan, ondanks een suboptimale voorbereiding, maar klasse 1 moest te doen zijn.
Man wat een start... Eerste 2 km, 3x verkeerd gereden. Daarna mijn navigatie aangepast en wel goed gereden :D
Hij was in 1x goed *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* Op naar klasse 2!
Afbeelding

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:11

Gefeliciteerd nessinator, was dat gisteren?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:26

Klopt, gisteren was de eendaagse en ook de eerste dag van de tweedaagse

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:52

Gefeliciteerd *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:56

Gefeliciteerd! *\o/*

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:42

Lekker bezig!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 12:13

Wat goed nessi! *\o/*

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:47

Echt super gereden! Leuk dat wij ook nog op de foto mochten!
Beetje jammer dat de deelnemers aantallen vooral op de meerdaagse tegen vielen terwijl het zo'n mooie wedstrijd is met een geweldige organisatie :P .

nessinator schreef:
Achterhoek Marathon!!! Ein-de-lijk zijn we weer van start gegaan, ondanks een suboptimale voorbereiding, maar klasse 1 moest te doen zijn.
Man wat een start... Eerste 2 km, 3x verkeerd gereden. Daarna mijn navigatie aangepast en wel goed gereden :D
Hij was in 1x goed *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* Op naar klasse 2!
[ [url=m/qjU8FE.jpg]Afbeelding[/url] ]

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:50

Gefeliciteerd!! Heerlijk <3