Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:53

Van schreef:
Ik heb de korte klasse 2 gereden, dus 2x de korte route en die was prima inderdaad.
Red liep ook zoo fijn! En ook nog eerste geworden.

Gefeliciteerd *\o/*

Ik heb de 30 km route voor mezelf goed opgeslagen zodat ik volgend jaar kan kijken wat ze dan hebben om zo te kunnen besluiten wat ik ga rijden mocht deze er weer bij zitten :o

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 15:09

nessinator schreef:
Ik zag een paar van jullie terug in de uitslagen van Grolloo, gefeliciteerd!
Hier zijn we de training stevig weer aan het oppakken, met het doel om in juli een klasse 1 te proberen. Stinky en mijn enkel doen het beide erg goed, we lopen nu zelfs voor op het schema dat ik voor juli had gemaakt!

Fijn dat jullie weer lekker op gang zijn!

Wat een mooie resultaten Sandra, Bo en Van! Leuk om te lezen Bo hoe veel jullie hebben gedraafd/gegaloppeerd.

Jazzejam wat balen weer een hoefzweer..

Wij zijn ook weer lekker op gang aan het komen. Clara reageert goed op blootvoets achter, ze is zo nu en dan wat gevoelig & kort in de pas, maar op de meeste paden gaat het gelukkig goed. Ze is echt knettergek maar we hebben zaterdag nog best lekker kunnen rijden op een paar dingen na waar ze erg bang/gespannen van was. Iets met mountainbikers die achter ons fietsten terwijl ik dat niet doorhad en de melkkoeien voor het weer het land op. Mijn Zweedse paard is niet bang voor elanden maar uiteraard wel voor zwart-witte koeien :))

marsyl

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:21

Leuke verslagen! Knap hoor van iedereen :D niks zo leuk als lekker op pad met je paard :D

Jazzejam dat is zo balen hoefzweer.. hebben ze zo'n last van altijd :(

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:00

Wat een mooi gemiddelde snelheid Sandra! Jammer dat het veel verhard was.

Wat balen van de hoefzweer jazzejam. Hopelijk is het snel weer genezen.

Wat een prestatie billy3105!
Heel knap!

Gefeliciteerd met de eerste plaatst Van!

Piekosjj lekker gereden. Zwart-witte koeien zijn natuurlijk wel heel raar als je elanden gewend bent :P

Ons wedstrijdseizoen is nooit begonnen, maar helaas ook al klaar..
Casanova heeft een tussenpeesblessure. Hier zijn wij nog wel eventjes zoet mee.
Ik twijfel of ik mijn lidmaatschap moet behouden of op ga zeggen. Geen idee of ik ooit nog een wedstrijd kan gaan rijden ;(

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:33

Dat is balen Simone, waarom denk je nooit meer een wedstrijd te kunnen rijden, is de blessure zo heftig dan?

Iedereen gefeliciteerd met de geslaagde rit in Grolloo.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:08

Het is wel een pittige blessure ja. Ik moest rekenen op een lang herstel. Ik zit ook vooral nog in de negatieve modus wat dat betreft. Ik hoop natuurlijk ooit wel weer te kunnen rijden en wellicht ook een wedstrijd. Al is het 'maar' een klasse 1 :o

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:16

Wat vervelend S_imonee, heel veel herstel gewenst!
Piekosjj, fijn dat jullie op gang zijn! Ook Nederlandse paarden zijn verrassend onder de indruk van koeien, zwart-wit of anders :=
Jazzejam, succes met de hoefzweer, ik hoop dat het hierbij blijft voor je!

Zijn jullie ook van plan om Kuinderbos te bezoeken? Daar ben ik in ieder geval bij!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:21

Balen simonee, peesblessures zijn niet leuk. Hopelijk kun je met het juiste behandelplan je paard weer op de rit krijgen. Hoe kwam je er achter dat er een blessure zat?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:34

Oh dat is zo balen Simonee.. die peesblessures zijn gewoon super vervelend en duren zo lang :n

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:27

Jakkes zeg blessures zijn zo niet leuk :o

Koeien zijn wel ok behalve die jonge dingen die naar het hek gehuppeld komen :wow:
Ik wilde Kuinderbos starten maar de man is niet thuis en ik krijg de trainingen gewoon niet genoeg van de grond ze is echt sluit post van mijn tijd op dit moment.
Misschien moet ik mij daar maar even bij neerleggen.

We gaan wel over 2 weken voor 4 dagen naar de Eifel zoveel zin in ons laatste uit is letterlijk in het water gevallen.
Wat een regen steeds overal.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 08:57

Van gefeliciteerd met je goede wedstrijd!
En Sandra ook gefeliciteerd! Jammer van de route inderdaad, goed idee om die op te slaan.
Billy ook al zo'n mooi resultaat! En jemig wat hebben jullie veel gegaloppeerd en gedraafd :wow: Heel leuk dat je dit deelt. Hoeveel heb je gestapt tijdens de rit?

S_imonee wat zonde van de blessure! Tussenpees is echt vervelend. Vooral voldoende tijd nemen en opnieuw scannen voordat je aan de opbouw begint. Zo zijn wij (op advies van de dierenarts) 2 jaar terug te vroeg begonnen en toen stonden we weer maanden stil.

Scooby wat gaaf dat je naar de Eiffel gaat! Lijkt me prachtig om eens te gaan trainen. Heb je daar hoefbescherming nodig denk je?

Piekosjj paarden en koeien blijft een gekke combinatie hè. Mijne heeft 2 jaar tegenover koeien in de stal gestaan wat prima ging, maar als we ze nu in een weiland tegenkomen is het weer vreemd :+

Jazzejam wat rot van die hoefzweer... Is ie er ondertussen al uit gekomen? Zo sneu hoeveel last ze daarvan hebben.

Wij doen Kuinderbos niet mee, dat is echt een eind weg vanuit Brabant. Wij trainen deze zomer door en hopelijk in oktober weer een klasse 2 in Stippelberg starten.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:21

Dankjewel allemaal!

En crap zo’n blessure. Daar ben je echt even zoet mee. Heeft laseren nut daar?

Voor het stappen hebben we 4/7/7 minuten gestapt. Mogelijk ergens m’n horloge te laat uitgezet oid maar niet veel dus :o

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:01

Zo stevig doorrijden (aka zo weinig stappen) is voor ons nog niet weggelegd!
Wij hebben de stap gewaagd en ons ingeschreven voor de achterhoek marathon!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 14:22

Zo wat is het lang geleden dat ik hier heb gereageerd ondanks dat ik alle avonturen mee heb gelezen!

Ik ben er zo goed als zeker van dat ik de impulsklasse voor Kuinderbos ga starten. Inschrijven is nog niet gelukt met dan aan dingen die bij de KNHS niet goed staan, hopelijk reageren die voor deze vraag ook snel. Afgelopen week ben ik 4x op buitenrit geweest met mijn paard en ze bleef maar gaan: Zaterdag had ze de trailer al gezien en mijn andere pony die we vast hadden ingeladen, toen ging ze ongeveer in draf de trailer in.

Waar ik alleen nog een beetje mee zit: Mijn paard is 27 en moet af en toe iets opstarten: Alsin het eerste drafje kan stijf ogen. Hoe wordt naar zoiets gekeken bij de voorkeuring bij de dierenartsen? Wanneer wordt je exact afgekeurd en mag je de wedstrijd niet starten? Linksachter heeft ze ook een klein ocd'tje, waardoor die soms net iets minder meekomt. Niet rad of kreupel is ze totaal niet, maar ik hoop niet bij de voorkeuring op zoiets kleins afgekeurd te worden.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 15:32

Wat leuk dat je gaat starten! Dan zou ik zeggen dat je moet zorgen dat ze al warm is bij de voorkeuring. Dus van te voren al instappen en wat kleine stukjes draven :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 16:05

Oef ik heb al een tijdje niks gepost hier!

Wat balen Simone dat je paard zo'n heftige blessure heeft. Hopelijk heb je wat de tijd gekregen om het te verwerken nu een paar dagen later. Ik heb zelf hele goede recoveries gezien na verschillende peesblessures, maar het is uiteraard altijd lastig om van te voren te zeggen hoe het zich gaat herstellen. Hopelijk kunnen jullie nog wel van elkaar blijven genieten!

Leuk nessinator dat jullie je hebben ingeschreven! En Freyr ook! Heerlijk als je paard ook zo enthousiast is :) Je hoeft nooit direct je paard aan te bieden bij de voorkeuring, dus je kunt eerst je paard opwarmen door te stappen en wat te draven. En overleg het ook zeker met de keurende DA! Gaaf hoor dat je 27-jarige nog zo fit is :D Ik heb ook mijn eerste endurance kriebels gekregen met mijn toenmalige 26-jarige verzorgpony :j Rust roest! :D

Ik zit zelf even in een dipje met het rijden -O- Clara is echt super fit, maar doordat ze toch wat gevoelig is zonder ijzers durf ik haar niet goed te rijden, onze wegen zijn overal zo hard, maar vooral die kleine steentjes overal... Ik zit echt constant naar de weg te turen en te voelen of ze nog wel goed voelt. Ik durf ook niet veel verder dan 8-10 km te rijden en een heel deel van het bos kan ik ook niet meer in omdat de paden daar vol met stenen liggen. Ik zou graag hoofboots willen kopen, maar is toch 'even' 250 eur en er is helaas geen enkel bedrijf in mijn omgeving die langs kan komen voor een passessie, dus ik zou dan direct de boots zelf moeten kopen, het liefst verschillende merken en maten, zelf moeten passen met mijn leken-ogen en evt terug sturen als ze toch niet passen. Daarnaast kreeg ik ook helaas vorige week te horen dat ik mijn baan kwijt ga raken, dus dan is 250 eur opeens een hele grote uitgave. Werk vinden in mijn veld is ook veel lastiger dan ik in eerste instantie had gedacht. Pfoe pfoe, ik verlang echt naar zorgeloos zo hup een lange 20 km oid te rijden :') ik merk ook dat Clara graag meer wilt. Of toch het even 2 maanden uitzitten en dan hopelijk weer een ijzer er onder. Dat was mijn klaagzang weer :+

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:46

Hè wat balen van je baan! Dat geeft altijd veel zorgen en stress inderdaad.
Ik zit zelf ook enorm te twijfelen over hoefschoenen. Twijfel of het niet overdreven is, maar mijne is ook erg gevoelig op steentjes. Ik sta direct aan het bos, maar helaas wel stenige paden. Heb sowieso geen zin om zelf 10 soorten hoefschoenen te kopen, dus zit te kijken naar een passessie bij Klaas Feuth, die zit in de buurt. Maar eerst een paar andere zaken kopen die echt nodig zijn en dan de hoefschoenen. Anders wordt de wederhelft onrustig :+

Merk dat ik door de stenige paden even wat minder zin heb om naar buiten te gaan. Het voelt inderdaad niet lekker wetende dat je paard er last van heeft.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 20:56

Hoefschoenen worden ook vaak wel 2 de hands aangeboden in de facebook groep van Hoefschoenen.
Dan moet je wel weten welke maat idd maar is de uitgave net iets minder groot.

Het is nog al een kostbare aangelegenheid.
Maar aan de andere kant ik heb ze nu ruim 2 jaar dat scheelt ook in beslag kosten.
Morgen komt de smid weer gelukkig want haar schoenen passen niet.
En dan ga ik ook niet alle paadjes nemen hoor vind ze ook niet leuk.

Balen van je werk Piekosjj Wat zoek je voor werk?

Leuk Freyr wat de andere al zeggen goed warm stappen voor de keuring.
Als ze dan gewoon rad is is er niks aan de hand.

Ik moet nog 2 dagen werken dan een kleine vakantie.
En dan begin ik 1 Juli bij mijn nieuwe werkgever.
Zal wel intensief worden eens kijken hoeveel tijd ik heb om te trainen voor later in het seizoen anders is dit gewoon een verloren jaar is niet anders.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:33

Ik heb de stoute schoenen aangedaan en de organisatie van de mendurance in Waalwijk voor 30 juni gemaild of ik als impuls endurance ruiter mag meedoen en dat kan! Dat zal ons eerste debuut worden en ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ik vind het vooral nu prettig om wat ritten in de buurt te hebben omdat ik nog afhankelijk ben van een paardentaxi en geen eigen trailer heb. 30 juni is het al snel dus erg spannend! En dan hebben we daarna nog 12 oktober in Etten-Leur staan :)
Helaas nu ziek op de bank dus het trainen moet nog even wachten

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:48

jazzejam schreef:
Balen simonee, peesblessures zijn niet leuk. Hopelijk kun je met het juiste behandelplan je paard weer op de rit krijgen. Hoe kwam je er achter dat er een blessure zat?

In februari had hij een dik been en liep niet goed. Mijn dierenarts zei toen dat hij zich waarschijnlijk verstuikt had. Een peesblessure kon het volgens haar niet zijn, want dat stond hij wel op 3 benen.
Nadat zijn been voor de tweede keer enorm dik werd,(nadat ik weet kon opbouwen) kreeg ik er niet zo'n goed gevoel bij. Ik ben met hem naar de kliniek geweest om een echo te laten maken. Dat was overduidelijk |(

Bedankt voor de tip Miriam91. Dat opnieuw scannen is inderdaad een goed idee.

billy3105 schreef:
Dankjewel allemaal!

En crap zo’n blessure. Daar ben je echt even zoet mee. Heeft laseren nut daar?

Voor het stappen hebben we 4/7/7 minuten gestapt. Mogelijk ergens m’n horloge te laat uitgezet oid maar niet veel dus :o

Geen idee of dat nut heeft.. ik ben ook nog niet begonnen met een behandeling. Ik heb nog teveel twijfels, zowel bij het laseren als bij de PRP therapie.

Freyr: leuk dat je mee gaat rijden in Kuinre. Ik zou even goed warm stappen voor je naar de voorkeuring gaat.

Bedankt voor je positieve woorden Piekosjj. Inmiddels heb ik het een plekje kunnen geven. Natuurlijk baal ik ervan, maar het is wat het is.
Afgelopen dagen zouden we de paardenvierdaagse in Epe rijden. Mijn shet mocht mee, dat was ook heel leuk. Maar had het ook graag met Cas willen doen.
Ik hoop natuurlijk ook dat het goed herstelt. We gaan zien hoe het loopt :o
Hij krijgt in ieder geval alle tijd die hij nodig heeft.

Wat vervelend dat je zelf in een dip zit. Dat is nooit leuk.
Hoefschoenen zijn inderdaad duur in aanschaf, maar ik kan vertellen dat het zeker een goede investering is als je paard niet fijn loopt op het harde. Ik heb zelf ook hoefschoenen en ben er enorm blij mee! Het kost wat, maar je hebt er jaren plezier en profijt van.
Hopelijk kun je gauw weer onbezorgd kilometers maken.
En ik hoop dat je ook een nieuwe baan gaat vinden. Wat zuur dat je je baan kwijt gaat raken.

Dat zou leuk zijn monody! Hopelijk mag je meedoen. Beterschap! Hopelijk knap je snel weer op.

Ik had in Kuinre willen komen als vrijwilliger, maar ik heb die dag een drukke dag. Dat gaat hem helaas niet worden.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:14

Hier is donderdag de hoefsmid weer geweest en heeft de hoeven weer netjes gemaakt. Zweertje was al over en ook weer twee ritjes gemaakt.Maar toch fijn dat de zool nu ook helemaal bij is gesneden.

Hier nu ook bezich met hoefschoenen, nog niet helemaal de juiste fit gevonden maar we zitten dichtbij. Wil liever geen ijzers maar toch wel de keuzen om extra bescherming te kunnen bieden.
Vandaag haar even met hoefschoenen aan op de wei laten lopen. Dat ging verder goed maar wel de bevestiging dat er toch een maat kleiner nodig gaat zijn.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:40

Welke hoefschoenen heb je en waarom er mee op de wei?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:28

Ik ben ook bezig met hoefschoenen, ben opzoek naar Scootboots maat 2, 2de hands want nieuw zijn ze me toch even wat te duur op dit moment. En het is hier eigenlijk vooral de eerste 2/3 weken na de smid op wat ruwer terrein.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:10

Ik heb ze op de wei omgedaan om dat ik eerst wilde zien hoe ze zou reageren als ze er mee ging draven. Beetje als voor het eerst peesjes aan. De een geeft er niks om en de ander vind het spannend. Gelukkig gaf ze er niet zoveel om, en kan je mooi beetje inlopen en in de gaten houden of het ergens gaat schuren.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:30

Hier heeft het ook even geduurd voordat de scootboots waren ingelopen. Haar hoeven gaan nu ook zo hard dat ik ze iedere 2 weken flink bekap zodat de schoenen goed blijven zitten. De laatste twee hoefbevangenheid cms groeien nu uit dus die hoefwand gaat alle kanten op.

Zonder gaiters zijn voor Gul haar tere huidje de schoenen ook niet in te lopen. Zelfs met gaiters twijfel ik af en toe of het niet teveel druk geeft.