Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Emiel zegt ook tegen mij dat ik te weinig train.
, vroeg me al af hoe je moest gaan trainen voor de hogere klassen, kost natuurlijk behoorlijk veel tijd, maar het indelen in blokken lijkt me handig.
.
wel grappig idee, maar lijkt mij onhandig. Ik loop nu een aantal keer in de week hard. Neem altijd wel een paard mee, dan voelt het niet helemaal als verloren tijd.
wij doen ook mee aan Ride & Run. Nu we klasse 3 rijden toch wel handig dat ik zelf ook een goede conditie heb.
_suus19_ schreef:Maar loop je dan in je rijkleding of rij je in je loopkleding?wel grappig idee, maar lijkt mij onhandig. Ik loop nu een aantal keer in de week hard. Neem altijd wel een paard mee, dan voelt het niet helemaal als verloren tijd.

en een cap kan je altijd nog aan het zadel hangen. Slim 
_suus19_ schreef:Ja dat is wel weer zoen een cap kan je altijd nog aan het zadel hangen. Slim
Maar dan moet je idd wel rijden op gympen, elke 2,5 km je schoenen wisselen is bijna niet te doen denk ik?
En hardlopen met je paard is wel een beetje een kwestie van opvoeden. ieder paard kan leren afstand houden.. Maar als je dat niet wilt is ook prima natuurlijk, maar het is niet onmogelijk ofzo
, daarbij vind ik hardlopen met gewoon een hond aan een lijn al lichtelijk onhandig lopen, laat staan met een 'hond' van 1.70, dan kan ik gewoon niet lekker hardlopen. Wandelen dan weer wel. Agja, ik ga het gewoon proberen
Naath86 schreef:Maar even een schopje hier! Vond het altijd erg leerzaam om hier mee te lezen en aangezien ik zelf na veel ellende met mijn pony ook weer ben begonnen met endurance, had ik even een vraagje. We zijn aan het trainen voor onze eerste klasse 1 weer na twee jaar, 20 km. En vroeg mij af in hoeverre jullie de afstand thuis ook echt trainen? Meestal zijn de ritjes nu zo'n 14 km met een gemiddelde rond de 10/11 km/u. Zal nog iets omhoog gaan, is wel het streven. Maar als jullie thuis trainen, rijden jullie dan ook de afstand zelf? Snap dat als je klasse 3 start dat dat onmogelijk is en lijkt me ook niet goed, maar voor een korte klasse 1?
). Die 14 km buiten varieert nogal eens qua snelheid, maar streef er naar gem. 10,5 km/u te rijden.
Daar hoef je wat dat betreft die 20 niet voor te rijden.
Dat herken ik dus wel.
). Trainen met een hartslagmeter is misschien wel een plan, dan kan je zien of dat er echt iets veranderd in de hartslag als ze zo loopt te hijgen of te sloffen.... Ik blijf het allemaal even volgen.