Hebben jullie een bepaald trainingsschema wat jullie aanhouden?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ben helemaal trots op mijn paardje
Miriam91 schreef:Zonde van de hartslag marsyl, maar het klinkt alsof je fijn gereden hebt!
Heeft iemand misschien tips om mijn paard beter aan het eten te krijgen? Hij eet altijd slecht op een wedstrijddag. Hij had nu bijvoorbeeld maar 1/3 van zijn normale hoeveelheid brokken op, een paar happen hooi, wel wat gras maar ook appels en wortels gaan met lange tanden. Dit is ook de 2-3 dagen na een wedstrijd zo. Ik heb het idee dat hij sneller zou herstellen als hij wel goed zou eten dus ik probeer er vanalles in te krijgen maar dat werkt nog niet echt. Eenmaal thuis eet hij wel gewoon hooi, maar dan heb ik er niet echt zicht op omdat hij in een kudde staat die onbeperkt hooi krijgt. Rondom een flinke training eet hij z'n brokken ook altijd slecht.
Bakje Bietenpulp met wat muesli gaat er dan zeker wel in en zo krijgt ze ook meteen vocht binnen.
Miriam91 schreef:Heeft iemand misschien tips om mijn paard beter aan het eten te krijgen?

Een weekje vakantie en een explosie aan muggen zorgen er voor dat ze echt gigantisch fris is, en tijdens het rijden is ze op het moment heel gespannen en gevoelig door alle overtollige energie en de muggen in het bos. Je kan eigenlijk bijna niet meer stappen zonder helemaal leeggeprikt te worden
Helaas toch weer losse achterijzers na de wedstrijd, dus we hebben haar ijzers er weer afgehaald.. Even aankijken of ze dat kan op onze harde paden of dat ze bijv hoefschoenen moet, ze heeft een lastige vorm qua hoeven dus hoop dat ze gewoon zonder kan en dat we over een maand of twee er weer netjes een ijzer onder kunnen zetten.
Het ging het hele voorjaar nu wel weer goed, maar tijdens de wedstrijd was ze toch weer 2 nagels verloren, weet nogeneens hoe want ze zaten echt nog heel stevig maar goed
dus die hebben we er daarna weer opnieuw in gezet maar het is helaas toch weer gaan brokkelen en precies die nagels zaten vorige week weer los. Nu is de hoefwand zo lelijk geworden, dus ze 'mag' eerst even de hoef wat uit laten groeien voordat we er weer fatsoenlijk ijzers onder kunnen zetten. Ze heeft ook een hele krachtige draf van achter en denk dat er daardoor ook zo veel kracht op het hele ijzer komt waardoor de nagels zo snel los laten. Ze heeft nu achter speciale extra sterke ijzers, en precies aan de takken waar dat extra sterke materiaal er niet op zat was het hele ijzer verbogen
Terwijl de rest eigenlijk nog amper versleten was. We gebruiken nu ook al extra sterke nagels met zo'n puntje er in, maar we gaan nog even verder puzzelen wat het beste werkt. Voor gaat nu in ieder geval heel goed met normale ijzers, al zou ik graag eens Duplo willen proberen, in ieder geval voor de voorhoeven.
Mijn kleine blonde race muis wist de klasse 1 lang uit te lopen met 12,6 km/uur en bij de finish direct een hartslag van 58 en een vetkaart met allemaal A’tjes, wat goed was voor een mooie 2de prijs
jazzejam schreef:Pracht resultaat Sandra. Jammer dat de route veel verhard was. Waren er ook stukken met zand en bospaden?
jazzejam schreef:Nou hier hebben we hoefzweer nummer twee te pakken. Wel andere voet, maar baal Wel. Lijkt gelukkig niet zo heftig als de vorige keer maar zit als nog best diep. Heb een gat met stinkende plek kunnen vinden en beetje kunnen opensnijden maar durf zelf niet te veel er aan te prutsen. Lijkt wel te helpen met de druk eraf te krijgen en het schoner te maken.