kim345 schreef:Dat is pas in een later stadium, in het begin kun je namelijk nog prima 30 km rijden die je ook in de wedstrijd gaat rijden.
Je gaat natuurlijk geen 60 km op 1 dag rijden als training. Dan kun je trainingen gaan combineren om toch een trainingsprikkel te kunnen geven. Want 30 km is dan inmiddels geen prikkel meer maar gewoon het onderhouden van de conditie. Eventueel kun je dan ook nog wat met het tempo gaan doen maar dat moet je natuurlijk ook opbouwen..
Maar kun je die manier van trainen niet eerder ook al een beetje gebruiken?
Ik rij nu met m'n ene paard 15+20+25 km per week ongeveer en met de ander 15+15+15. Ik probeer er per week 5 km bij te doen en dan na 3 weken week rust en meestal na de langste afstand paar dagen rust. Maar ik vind 30 km per dag rijden wel leuk zat voor een training en heb op het moment ook niet heel veel meer tijd (al is dat natuurlijk geen excuus om m'n paard niet goed voor te bereiden op wedstrijden).
Daarom dacht ik, waarom niet gewoon de trainingen dichter op elkaar doen in de week, en de afstand wat meer verspreiden over die 3 ritten, ipv 2x kort en 1x heel lang trainen. Als het voor langere afstanden werkt, zou het voor kortere afstanden ook moeten werken toch?
dat valt me dan nog best mee voor klasse 3.. Wat deed je dan de dagen daaromheen als ik vragen mag?