300 km voor mij iets te ver voor een dag daar rijden.
Gefeliciteerd met Spa Stelvio
Hoeveel km heb je gedaan?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
niet te vergelijken met NL wedstrijden. Stelvio schreef:@Billy, is dat dezelfde locatie als waar de wedstrijd wordt georganiseerd? Mag je daar ook gewoon parkeren als er niet georganiseerd wordt?
De wedstrijd in Spa is vergelijkbaar als die in Mont Le Soie qua hoogtemeters en ondergrond.
@Scooby ik heb de 20km gereden, dat vind ik lang zat in de Ardennenniet te vergelijken met NL wedstrijden.
Haha
Hopelijk snel weer helemaal hersteld maar fijn in ieder geval weer een beetje wat te kunnen doen!
Voor de zekerheid nog even twee dagen een verbandje omgedaan maar nu gewoon lekker aan de lucht dicht laten groeien. Ze heeft net een stukje huid eraf geschraapt en de hoefwand is daar net een beetje wat zachter, maar gelukkig geen probleem verder. De drama queen dat ze kan zijn is er ook geen moment gevoelig oid op geweest, kon het vanaf de eerste dag gewoon goed schoonmaken etc.
Vh weekend nog een fijne 12 km gereden met weer heerlijk wat kunnen galopperen. Ze was goed fris en kijkerig maar ze voelt zó ontzettend goed! Haar rug die de laatste tijd wat gevoelig is geweest is ook de hele week al super mooi zacht en fijn
Woensdag is hier een vrije dag (1 mei) dus dan lekker alles wassen, tuig schoonmaken etc maar verder doen we deze week niet zo veel op morgen een mini rondje, wat dressuur rijden en vooral heel veel poetsen om het laatste beetje wintervacht er af te krijgen
Vandaag staan ze ook voor de eerste keer weer op de zomerweide, echt genieten voor ze! Lekker koolhydraten stapelen haha
, nu het wat af is gekoeld lijken ze een stuk kleiner weer maar niet weg. 
Opeens voelde de loop heel kort zonder die extra 7 km en we galoppeerden over de finish lijn. Zadel er af, HR 62
Jeetje, wat een topper! Misschien twee emmers water over d'r heen gegooid, voor de zekerheid even gekeken of ze geen steentjes in haar ijzers had, en voorgesteld in 4 min met een HR van 52
Een A'tje voor gait en toen wist ik al dat we goedgekeurd zouden worden. Uiteindelijk een prachtige vetcard met alleen maar A'tjes en 1'tjes, en de DA zei dat ze een mooie toekomst tegemoet gaat als endurance paard. Moest even een gelukstraantje wegpinken hoor
Jeetje wat een topper is ze! Net vijf geworden (gister was haar verjaardag
) en dan zich zo goed gedragen en als cherry on top ook nog eens een fantastische vetcard.
Vandaag voelde Clara zich echt super goed. Duidelijk wel een beetje moe, vooral mentaal, ze was heel lief en knuffelig wat ze normaal helemaal niet is en zocht echt heel erg mijn aandacht op
Vooral vanochtend was ze echt een beetje hangerig, maar nu vanavond was ze eigenlijk weer haar normale zelf. 
Maar op mijn horloge hebben we beide rondes zo rond de 11 km/h gereden. Hartstikke netjes dus! Mijn plan was rond de 10-11 km/h en we hebben tussendoor zelfs nog best wel heel veel gestapt en rustig aan gedaan bij de groomstops
Miriam91 schreef:Jazzejam ik snap helemaal dat ze dan uit haar doen is, de mijne vind dat ook altijd nog spannend. Zeker als ze aan komen galopperen. Doet ze het wel goed met inhalen en tegenliggers?
Arie is echt een koele kikker maar soms is er een mental overload en dan krijg je temper tantrums 
Joltsje schreef:goedemorgen.
ik heb hier even meegelezen en leuke verhalen.
we zijn laatst heerlijk op buitenrit geweest in het drents friese wold en mijn paard doet dat echt mega goed. en nu denk ik, toch maar eens over endurance nadenken?
vroeger ooit 1x een rit gedaan (met een fries) en ik vind zelf de route uitzoeken en tempo bijhouden echt heel leuk om te doen.
26 mei is grolloo, maar dat gaat nog net wat te snel. en ik zag 28 september Wateren.
rijden jullie altijd alleen? ik zou wel graag in duo willen rijden.
en zijn er ook mensen die eens samen met mij willen oefenen?
ik woon in Friesland. heb een 9 jarige KWPN merrie die het tempo er wel in houdt. maar wel braaf buiten
) mag je trots op je pownie zijn 

SandraWierda schreef:Joltsje schreef:goedemorgen.
ik heb hier even meegelezen en leuke verhalen.
we zijn laatst heerlijk op buitenrit geweest in het drents friese wold en mijn paard doet dat echt mega goed. en nu denk ik, toch maar eens over endurance nadenken?
vroeger ooit 1x een rit gedaan (met een fries) en ik vind zelf de route uitzoeken en tempo bijhouden echt heel leuk om te doen.
26 mei is grolloo, maar dat gaat nog net wat te snel. en ik zag 28 september Wateren.
rijden jullie altijd alleen? ik zou wel graag in duo willen rijden.
en zijn er ook mensen die eens samen met mij willen oefenen?
ik woon in Friesland. heb een 9 jarige KWPN merrie die het tempo er wel in houdt. maar wel braaf buiten
Ik rij regelmatig in DFW, rij meestal alleen om dezelfde reden als billy3105, werkende mensen en maar net zelfde traininsdoel als de ander. Maar ik wel best wel een samen trainen. In rij een kleine haflinger dus is even kijken of tempo beetje bij elkaar past.
marsyl schreef:Startlijst van de Maasduinen staat sinds gisteren online zag ik, wat jammer dat er zo weinig deelnemers zijn. Maar ik heb er enorm zin in
hopelijk is het snel goed droog ja