Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:43

Mijn planning

- 14 augustus kootwijkerbroek
- 10 september otterlo (wedstrijd is nog niet bevestigd)
- 22 oktober epe.

Nog niet ingeschreven. Even afwachten hoe paardje hersteld.
Wel startpas gekocht. Ook alvast de combinatie gemaakt. Dus we zijn er wel klaar voor :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:22

Beernem is een leuke wedstrijd :) wel redelijk wat polder

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:05

Ik ben nog niet helemaal uit de planning voor de rest van het jaar. Vooral in september staan een boel wedstrijden. Elten lijkt me qua omgeving gaaf, maar Otterlo is ook mooi (en dichtbij). Ik ga in ieder geval naar Renkum op zondag en Leersum op zaterdag, misschien wel de lange 1 en verder nog KWB en epe iig. Misschien iets daartussen nog?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:36

Hier zit ik ook nog te bedenken wat ik doe, 2x 80 km of 1 dit jaar en de eerste wedstrijd van het volgende seizoen.
Ben nu op stage, en kijk even hoe hij is als ik terug kom en beslis dan wel :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:59

Leuk mijn planning is als volgt:

19 juni Renkum 44

14 augustus Kootwijkerbroek 44 of 62
10 September Otterlo Klasse 2
Oktober Wassenaar

Misschien:
30/31 juli Leersum.
Misschien, afhankelijk van de conditie van beide ook nog Epe :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:06

Oh ja ik ga allemaal voor klasse 1 kort.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:32

Ik heb een hele saaie planning...

Renkum nog de 69 km en daarna ga ik voor een paar maanden naar Frankrijk en heeft Kany vrij. Daarna is er niet heel veel tijd om te trainen dus doen we de korte klasse 2 in Epe en dan is het seizoen alweer afgelopen.
Volgend seizoen is heel erg afhankelijk van mijn studie, sowieso stage en een zware minor en misschien al afstuderen, dus weet niet of ik wel tijd heb om fanatiek te starten.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:23

@Napie Dan bij deze, wat heb je een super mooie route uitgekozen! echt perfect, er was 1 pad met 2 bochten waar we even voor de veiligheid zijn gaan stappen maar het was zo goed te doen dat we de rest mooi door konden rijden!

Hierzo is het idee om alleen grolloo nog klasse 1 kort te starten, voor de rest heb ik nog een TREC wedstrijd en dan is t al weer winter..

Corieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:25

Ik wil heel graag 25 juni klasse I starten in Ruinen, ben alleen nog druk bezig met regelen van vervoer, als er iemand langs Gorinchem/Dordrecht komt, met nog een plekje in de trailer voor een paard en een plekje in de auto voor mij, dan heeeel graag :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 11:36

Bij mij ligt het trainen even stil eigenlijk. Ik heb er gewoon geen plezier meer in om naar stal te gaan. Wel om bij mijn paard te zijn, maar niet meer op die plek. Er is daar echt een roddelcultuur ontstaan.

Dus als iemand nog iets weet max 15/20 min rijden met de auto van Zutphen is dat welkom :) liefst uiteraard waarbij ik dan geen 7km naar het bos moet stappen over de weg..

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:31

Zit me nu de hele tijd af te vragen hoe het zit met de finish kan het antwoord online even niet vinden.
Maar wat als je dravend of galopperend over de finish gaat. Ik zag dat dit op sommige plekken mogelijk is en ook door veel ruiters gedaan word.
Dan kan je natuurlijk niet gelijk aanbieden. Ik neem aan dat je je hele rit dan op een hoger tempo gereden hebt zodat je je gemiddelde snelheid weer naar beneden kan laten lopen bij het rusten na de finish.

Of zie ik dit verkeerd.
Want de tijd die doorloopt van finish tot aanbieden zorgt toch dat je gemiddelde snelheid zakt ?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:43

Dat is alleen bij klasse 2 en hoger. Bij klasse 1 stopt de rijtijd bij het passeren van de finish

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:53

Bij klasse II en III stopt je rijtijd ook bij de finish, maar dan wordt de hartslag niet meer direct gemeten. Daarom stappen in principe de klasse I ruiters over de finish.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:54

Je rijtijd stopt bij de finish. Je hebt daarna 10 minuten om aan te bieden bij elke minuut die je wacht krijg je een scorepunt minder.

Bij een vetgate loopt de tijd wel door tot je aangeboden hebt. Bij klasse 2 en hoger hoeft er bij de finish niet meer aangeboden te worden(pas bij de nakeuring) dus kan er in draf/galop gefinisht worden.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:54

Dat dus, mooi uitgelegd Van ;)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:55

Bij de klasse 2 en verder heb je zelfs de luxe dat je na de finish niet gelijk hoeft aan te bieden. Pas exact na een half uur :D
Vetgates nader ik meestal wat rustiger zodat mijn rec vrij laag is en hij niet door blijft stuiteren :))

Edit
Anderen waren mij voor :D

Misschien een leuk filmpje hoe het ongeveer in z'n werk gaat in de K2
https://vimeo.com/164885891

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:14

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:41

Typisch klasse 1 vraagje...
Hoe wordt de snelheid berekend? In Renkum heb je op de korte 1 (22km) namelijk een werkelijke afstand van 22,8. Op welke van de 2 wordt de snelheid cq vroegst mogelijke binnenkomst tijd bepaald?

Tegenwoordig hebben wij de gang er goed inzitten en wil niet het risico lopen dat ik te vroeg binnenkom.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:52

Als er 22 staat is het volgens mij 22 :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:05

MaritB schreef:
Als er 22 staat is het volgens mij 22 :)

Mijn endurance zegt 22, maar de kaart op de site zegt 22.810.... Maar vreemd vind ik het wel, want de 44 zou dan eigenlijk ook 45 zijn (niet dat die km ertoe doet maargoed)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:45

Faya:heb je geen hardloopapp op je telefoon?
Ik kijk gewoon op mijn app van runkeeper wat mijn gemiddelde snelheid is.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:48

Ik rijd met GPS, maar ik zal de eerste niet zijn die met 13.0 op de GPS binnen komt en toch (enkele seconden) te snel is. Kost je meteen je winstpunt en dat vind ik zonde.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:50

Ja dat is waar.Ik hou ook wel iets marge aan.
Vorige x klopte het iig precies met runkeeper.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:02

Ik zou inderdaad niet op je GPS vertrouwen op wedstrijd! Voor tussendoor prima als indicatie, maar niet voor die strakke finishtijden. Het programma rekent met de afstand die de organisatie opgeeft, dus 22 km in dit geval. Soms zie je ook wel eens halve kilometers voorbijkomen, maar dat is hier niet het geval, dus ze zullen wel gewoon met 22 km rekenen. Je GPS zal meer meters tellen waardoor je gemiddelde lager uitkomt, en je dus te snel binnenkomt als je volgens GPS 12,9 rijdt. En zelfs al klopt de daadwerkelijke afstand precies met de afstand waarmee de organisatie rekent, soms komt het aan op seconden en dan kan je GPS er net naast zitten. Je kan beter in seconden precies uitrekenen vanaf hoe laat je mag binnenkomen en voordat je start je eigen horloge precies gelijk zetten met de klok bij de start/finish, dan zit je sowieso goed!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:06

Chouchou schreef:
Ik zou inderdaad niet op je GPS vertrouwen op wedstrijd! Voor tussendoor prima als indicatie, maar niet voor die strakke finishtijden. Het programma rekent met de afstand die de organisatie opgeeft, dus 22 km in dit geval. Soms zie je ook wel eens halve kilometers voorbijkomen, maar dat is hier niet het geval, dus ze zullen wel gewoon met 22 km rekenen. Je GPS zal meer meters tellen waardoor je gemiddelde lager uitkomt, en je dus te snel binnenkomt als je volgens GPS 12,9 rijdt. En zelfs al klopt de daadwerkelijke afstand precies met de afstand waarmee de organisatie rekent, soms komt het aan op seconden en dan kan je GPS er net naast zitten. Je kan beter in seconden precies uitrekenen vanaf hoe laat je mag binnenkomen en voordat je start je eigen horloge precies gelijk zetten met de klok bij de start/finish, dan zit je sowieso goed!

Eens! Al gaat de polar op de satteliet en is er (op wedstrijd) zo 1,2,3 niet veel aan te passen. Ik gebruik dus altijd de stopwatch functie en reken uit hoelang ik er over mag en moet doen. Bij de start vraag ik om af te tellen en druk 'm dan in. Kan ik er hooguit nog 1 seconde naast zitten. Onderweg is de snelheid indicator inderdaad prima.