Chouchou schreef:Ik zou inderdaad niet op je GPS vertrouwen op wedstrijd! Voor tussendoor prima als indicatie, maar niet voor die strakke finishtijden. Het programma rekent met de afstand die de organisatie opgeeft, dus 22 km in dit geval. Soms zie je ook wel eens halve kilometers voorbijkomen, maar dat is hier niet het geval, dus ze zullen wel gewoon met 22 km rekenen. Je GPS zal meer meters tellen waardoor je gemiddelde lager uitkomt, en je dus te snel binnenkomt als je volgens GPS 12,9 rijdt. En zelfs al klopt de daadwerkelijke afstand precies met de afstand waarmee de organisatie rekent, soms komt het aan op seconden en dan kan je GPS er net naast zitten. Je kan beter in seconden precies uitrekenen vanaf hoe laat je mag binnenkomen en voordat je start je eigen horloge precies gelijk zetten met de klok bij de start/finish, dan zit je sowieso goed!
Eens! Al gaat de polar op de satteliet en is er (op wedstrijd) zo 1,2,3 niet veel aan te passen. Ik gebruik dus altijd de stopwatch functie en reken uit hoelang ik er over mag en moet doen. Bij de start vraag ik om af te tellen en druk 'm dan in. Kan ik er hooguit nog 1 seconde naast zitten. Onderweg is de snelheid indicator inderdaad prima.