Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Aan het begin van het topic staan allemaal regels over de afstand per week met niet meer dan 10% uitbreiden enzo. Maar als iedereen pas in januari weer begint met trainen, hoe kan dat trainen dan zo snel gaan dat je in maart alweer een klasse 2 kunt starten?
ik beschik zelf over trailer en auto en probeer eens per week erop uit te gaan (Amsterdamse Bos, Bussumse heide, Kootwijk) om in verschillende omgevingen te rijden. Het langere reizen is hij dus al wel gewend, ook samen met een ander paard op de trailer. Ik hoorde dat de wedstrijd in Grolloo erg fijn en klein is opgezet. Wel een stuk om er heen tuffen dus we willen de dag ervoor er al naar toe rijden. Ik denk dat ik hem sowieso naar beiden wedstrijden meeneem en ga rijden. Als ik merk dat het te veel is, kan ik hem altijd terug trekken. Dan hebben we wel weer wat ervaring op zak
nanoukkie schreef:maandag: rustdag op weide tenzij het regent
dinsdag: lichte dressuurles
woensdag: dressuurles
donderdag: springles
vrijdag: lesgeefster rijd haar s'ochtends, ik longeer s'avonds en of rijd 20 min voorwaarts-neerwaarts
zaterdag: springen:parcours
zondag: prive´springles (2de lesgever) of wedstrijd
maar ben je dan niet 'bang' dat je paard op vrijdag al herstelt is van de training van dinsdag, waardoor je eigenlijk minder opbouwt dan je zou willen?

liever nog wat langer. nanoukkie schreef:maandag: rustdag op weide tenzij het regent
dinsdag: lichte dressuurles
woensdag: dressuurles
donderdag: springles
vrijdag: lesgeefster rijd haar s'ochtends, ik longeer s'avonds en of rijd 20 min voorwaarts-neerwaarts
zaterdag: springen:parcours
zondag: prive´springles (2de lesgever) of wedstrijd
kim345 schreef:Dat is pas in een later stadium, in het begin kun je namelijk nog prima 30 km rijden die je ook in de wedstrijd gaat rijden.
Je gaat natuurlijk geen 60 km op 1 dag rijden als training. Dan kun je trainingen gaan combineren om toch een trainingsprikkel te kunnen geven. Want 30 km is dan inmiddels geen prikkel meer maar gewoon het onderhouden van de conditie. Eventueel kun je dan ook nog wat met het tempo gaan doen maar dat moet je natuurlijk ook opbouwen..
Ik kwam een heel aantal maanden geleden iemand tegen die 50 km ging rijden die dag. Zo'n training waarbij je de daadwerkelijke afstand van een wedstrijd rijdt (met een 'vetgate' in het midden), lijkt mij effectiever/representatiever dan de afstand over meerdere dagen te verdelen? Chouchou schreef:kim345 schreef:Dat is pas in een later stadium, in het begin kun je namelijk nog prima 30 km rijden die je ook in de wedstrijd gaat rijden.
Je gaat natuurlijk geen 60 km op 1 dag rijden als training. Dan kun je trainingen gaan combineren om toch een trainingsprikkel te kunnen geven. Want 30 km is dan inmiddels geen prikkel meer maar gewoon het onderhouden van de conditie. Eventueel kun je dan ook nog wat met het tempo gaan doen maar dat moet je natuurlijk ook opbouwen..
Ben wel benieuwd wat jullie dan als maximale dagafstand tijdens een training hanterenIk kwam een heel aantal maanden geleden iemand tegen die 50 km ging rijden die dag. Zo'n training waarbij je de daadwerkelijke afstand van een wedstrijd rijdt (met een 'vetgate' in het midden), lijkt mij effectiever/representatiever dan de afstand over meerdere dagen te verdelen?
Aileen_Noël schreef:Chouchou schreef:Ben wel benieuwd wat jullie dan als maximale dagafstand tijdens een training hanterenIk kwam een heel aantal maanden geleden iemand tegen die 50 km ging rijden die dag. Zo'n training waarbij je de daadwerkelijke afstand van een wedstrijd rijdt (met een 'vetgate' in het midden), lijkt mij effectiever/representatiever dan de afstand over meerdere dagen te verdelen?
Dat heb ik 1 keer gedaan in Ermelo. Vetgate nagebootst en 2 rondjes gereden omdat de linten er al in hingen. Maar dat is niet iets wat ik nog een keer zal doen, toentertijd was ik mij er niet van bewust dat bloktrainingen veel beter zijn. Ik geef mijn paard veel rust tussendoor, ze heeft nu al 3 dagen rust en morgen beginnen met een bloktraining 15-25 ongeveer.