Endurance 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miriam91

Berichten: 2866
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:11

Oh wat jammer! Ik had je vraag op Facebook al gezien. Zonde dat de organisatie dan niet reageert want dan waren er wellicht meer mensen niet gekomen. Natuurlijk is dat voor hun ook niet leuk, maar het slechte weer is gewoon overmacht.
Hopelijk heb je nog wel zelf een fijn rondje gereden

manzano

Berichten: 24028
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:25

Wat jammer Sandra!!
Ik heb thuis lekker een rondje gedaan van 2 uur/19km. We beginnen elkaar steeds beter te kennen en te snappen. Ben zelf nogal een schijterd, dus ik moet echt beetje leren vertrouwen op zn flinke draftempo en dat er heus wel een rem op zit.

Van

Berichten: 6530
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:59

Jammer Sandra!
Hier wel geweest en gewoon kunnen parkeren zonder slepen of uit te laden. Ik vond het ook wel meevallen wat dat betreft. Het probleem was vooral dat je heuvel op moet en het wat glad was als je dan net geen grip hebt sta je stil.

Ik heb in ieder geval een fijn rondje gereden en uiteindelijk 2e geworden :)

SandraWierda

Berichten: 1444
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:25

Van schreef:
Jammer Sandra!
Hier wel geweest en gewoon kunnen parkeren zonder slepen of uit te laden. Ik vond het ook wel meevallen wat dat betreft. Het probleem was vooral dat je heuvel op moet en het wat glad was als je dan net geen grip hebt sta je stil.

Ik heb in ieder geval een fijn rondje gereden en uiteindelijk 2e geworden :)


Gefeliciteerd

SandraWierda

Berichten: 1444
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:26

manzano schreef:
Wat jammer Sandra!!
Ik heb thuis lekker een rondje gedaan van 2 uur/19km. We beginnen elkaar steeds beter te kennen en te snappen. Ben zelf nogal een schijterd, dus ik moet echt beetje leren vertrouwen op zn flinke draftempo en dat er heus wel een rem op zit.


Tja dat is een kwestie van gewoon heel veel kilometers maken :j

manzano

Berichten: 24028
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:48

Van schreef:
Jammer Sandra!
Hier wel geweest en gewoon kunnen parkeren zonder slepen of uit te laden. Ik vond het ook wel meevallen wat dat betreft. Het probleem was vooral dat je heuvel op moet en het wat glad was als je dan net geen grip hebt sta je stil.

Ik heb in ieder geval een fijn rondje gereden en uiteindelijk 2e geworden :)

Gefeliciteerd!!

Piekosjj

Berichten: 5491
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:39

Wat jammer dat je niet kon starten Sandra! Hopelijk wel alsnog ergens anders een lekker rondje gereden.

Gefeliciteerd Van met je 2e plaats! :D

Wij hebben weer een heerlijk trainingsweekend gehad, de laatste voor onze wedstrijd over twee weken. Had besloten om 2x15 km te rijden ipv 1 hele lange rit. De eerste dag was ze echt heerlijk, direct vond ze haar lekkere cruise tempo en ze was echt een droom om te rijden! Had verwacht dat ze op zondag wat moe zou zijn maar niets was minder waar! Gekozen om bitloos te rijden, ze was zo nu en dan wat sterk maar niks geks dus dat ging ook weer hartstikke fijn. We kwamen terug thuis met een HR van 37 na het uitstappen en echt geen enkele druppel zweet. Die gekke merrie is echt niet moe te krijgen :)) We hebben beide dagen echt heerlijk wat 'lange' stukken kunnen galopperen zonder ook maar een enkele bok of getrek aan de teugels. We hebben nu echt de juiste puzzelstukjes gevonden met de galop en ze wordt echt steeds stabieler & gebalanceerd in de overgang en ook in het doorgalopperen :j

Vandaag zag ze er echt uit alsof ze niks had gedaan het hele weekend :D Super mooi op de benen, zacht in de bespiering, ze heeft echt gigantisch gegeten in de nacht en ze was bovenal hartstikke happy en alert. Even een stukje over de weg gestapt en voorgedraaft en dat hoefde ik geen twee keer te zeggen voordat ze al was vertrokken. Wat ben ik toch trots op d'r :D Ze is echt helemaal klaar voor ons debuut :)

Monody

Berichten: 216
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:00

Hoi hoi!
Ik kom mij hier ook graag melden. Laat ik voorop stellen dat ik nog helemaal nieuw ben in de endurance wereld en dat ik nog nooit heb deelgenomen aan een wedstrijd maar het lijkt mij ontzettend leuk om ooit eens te starten in de impuls klasse met mijn (bijna 13 jarige) fjord x welsh. We rijden veel buiten en hij is niet moe te krijgen. Ik zou graag mee willen lezen met jullie ervaringen, hoe dit allemaal in zijn werk gaat,
tips in hoe jullie trainen en of er leuke eventuele startwedstrijden zijn waar we aan mee kunnen doen :D

Afbeelding

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:35

Piekosjj schreef:
Vandaag zag ze er echt uit alsof ze niks had gedaan het hele weekend :D Super mooi op de benen, zacht in de bespiering, ze heeft echt gigantisch gegeten in de nacht en ze was bovenal hartstikke happy en alert. Even een stukje over de weg gestapt en voorgedraaft en dat hoefde ik geen twee keer te zeggen voordat ze al was vertrokken. Wat ben ik toch trots op d'r :D Ze is echt helemaal klaar voor ons debuut :)

Wat goed heerlijk he als ze het werk goed aan kunnen en blij zijn.

Welkom Monody
Voor iedereen is er een 1 ste keer.
Je hebt daar wel een erg leuke kruising wat een plaatje.
Heb je al een idee welke wedstrijd je wilt gaan rijden?

Mijn meisje was van de week beetje koliekerig denk de vele regen. met dan wat verkramp gaan staan.
DA erbij en ze is gelukkig nu weer helemaal ok.
Morgen verhuist ze van stal.
Wij gaan ook verhuizen maar pas einde jaar maar er was nu plek op de stalling straks 1 km van mijn nieuwe huis.
Nu moet ik met de trailer naar het bos straks kan ik weer onder zadel en pak ik haar trainingen weer op.
Zo veel zin in.

Monody

Berichten: 216
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:37

Gelukkig gaat het weer goed met haar Scooby! En wat fijn dat jullie straks onder het zadel naar het bos kunnen. Wij zitten ook op een halfuurtje stappen af van het mastbos, heerlijk! Dan is hij altijd goed in en uitgestapt :)

Ik heb een oefen endurance wedstrijd in Etten-Leur gezien. Deze is op 18 mei en 12 oktober. 18 mei heb ik al een buitenrit gepland met de trailer en een oud stalgenootje dus ik denk dat ik sowieso de oefen endurance van 12 oktober wil meepakken. Keuze is dan 21 of 27 km, lekker laagdrempelig. Wil eerst een beetje oefen endurances in de regio meepakken om eens te proeven eraan en te kijken wat Marnix ervan vindt

SandraWierda

Berichten: 1444
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:09

Monody Wat een leukerd :D

Piekosjj

Berichten: 5491
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 12:44

Welkom Monody, wat een gave pony heb je! :D

Spannend Scooby, je paard verhuizen. Hopelijk zijn jullie snel op jullie plek en heerlijk zo dichtbij het bos! Genieten hoor :) Gelukkig is ze weer helemaal ok.

Gister sloeg Clara met haar voorbeen in haar hooibox en heeft een 'papercut', precies op haar kroonrand. Waarom kan dat paard nou nooit normaal doen :') Het is gelukkig niet diep maar wel echt ene heeele ongelukkige plek met stof en zaagsel wat er in kan zitten. Volgende weekend ons debuut. Adem in, adem uit, en hopen dat 't niet gaat ontsteken 8)7

Monody

Berichten: 216
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:59

Dankjulliewel! Mochten jullie nog leuke endurance wedstrijden weten in de regio Noord Brabant hoor ik het graag :D Ik ben nog een beetje zoekende naar waar je deze evenementen allemaal kan vinden. Ben nu ook lid van de facebookpagina Endurance en wil sowieso deelnemen aan die van 12 oktober in Etten Leur :) Net een rondje in het mastbos gedaan maar veel van de paden zijn daar nu zo onwijs nat dat je er niet fatsoenlijk kan draven… jammer.


Piekosjj schreef:
Welkom Monody, wat een gave pony heb je! :D

Spannend Scooby, je paard verhuizen. Hopelijk zijn jullie snel op jullie plek en heerlijk zo dichtbij het bos! Genieten hoor :) Gelukkig is ze weer helemaal ok.

Gister sloeg Clara met haar voorbeen in haar hooibox en heeft een 'papercut', precies op haar kroonrand. Waarom kan dat paard nou nooit normaal doen :') Het is gelukkig niet diep maar wel echt ene heeele ongelukkige plek met stof en zaagsel wat er in kan zitten. Volgende weekend ons debuut. Adem in, adem uit, en hopen dat 't niet gaat ontsteken 8)7


Wat een ongelukkige plek! Hopelijk gaat het niet ontsteken. Een kwak honingzalf doet wonderen als het er niet afgaat door de nattigheid buiten.

LoveBodin

Berichten: 4372
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:13

Endurance Maashorst ben ik vorig jaar heen geweest, eerste en tot nu toe enige endurance wedstrijd, daarom lees ik hier mee.
Was op zich een prima wedstrijd :), mooie omgeving!

SandraWierda

Berichten: 1444
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:30


nessinator
Berichten: 1801
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 20:53

Monody, ik denk dat Endurance Zeeland op 6 oktober ook leuk voor jou kan zijn!
Piekosjj, onhandig paard, hopelijk is ze er snel bovenop!
Scooby, succes met de verhuizing, en wat naar van die koliek!

Wij zijn heel langzaam ook weer op pad! Stinky stond zo zielig te kijken aan het hek dat we toch maar op pad zijn gegaan, ook al kan ik nog niet rennen en slechts beperkt lopen. Voor de zekerheid Sandy meegenomen en hij doet het hartstikke braaf! Met een beetje mazzel kunnen we half juli voor het eerst weer op wedstrijd, dat wordt dan Achterhoek Marathon!
Afbeelding

jazzejam

Berichten: 406
Geregistreerd: 08-11-06

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 21:59

Wat lekker dat je weer erop zit nessinator. Was vandaag ook perfect weer voor een ritje. Achterhoek marathon lijkt me erg leuk. Maar is stiekem nog best een stuk rijden vanaf ons. Toevallig vorig weekend lang montferland gereden onder weg naar Kalkar.

Zijn er hier nog mensen die met Barchem mee doen?. Ik wilde me inschrijven voor de recreanten afstand volgende week zaterdag. Maar durf het toch niet helemaal aan. Zag dat er dan ook veel menners mee doen en onze pony is nog niet helemaal steady bij het zien van een mencombinatie.

Wel erg jammer maar wil wel dat ze een goede eerste ervaring krijgt. Tot nu toe altijd alleen op pad. Dus drukte met veel paarden is dan best veel prikkels.

Wel vandaag weer 22 km gereden met haar. Voornamelijk in draf met wat stukken galop. Laatste 5 km wel wat meer gestapt. Merk dat deze afstand nog even genoeg voor haar is. Gemiddelde van 10 km per uur gereden.

Monody

Berichten: 216
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:12

Dankjewel voor de tip nessinator, ga er eens naar kijken! Rijden jullie allemaal met een hartslagmeter trouwens?

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 07:34

Ik heb wel een hartslagmeter heb hem wel vaak om.
Maar soms ook gewoon niet.

Montferland super mooi gebied om te rijden.

Jazzejam ik niet misschien eind mei Grollo.
Eerst even laten wennen na de verhuizing en Pinksteren mag ze mee naar de Eifel.
Anders word alles te vol.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 07:39

Mag ik wat vragen?
Ik ben opzoek naar EZ rides met korf voor brede fenders maar ik kan ze nergens meer vinden?
Iemand een idee waar je ze nog kunt kopen?

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 07:42

Misschien oproep doen op de facebook Endurance markt.
Misschien heeft iemand ze nog liggen .

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2452
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:30

paddraigh schreef:
Mag ik wat vragen?
Ik ben opzoek naar EZ rides met korf voor brede fenders maar ik kan ze nergens meer vinden?
Iemand een idee waar je ze nog kunt kopen?

Even een berichtje aan goedhard sturen!

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 10:13

billy3105 schreef:
paddraigh schreef:
Mag ik wat vragen?
Ik ben opzoek naar EZ rides met korf voor brede fenders maar ik kan ze nergens meer vinden?
Iemand een idee waar je ze nog kunt kopen?

Even een berichtje aan goedhard sturen!

Gedaan

Stelvio
Berichten: 831
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:43

Vandaag CEN Spa gestart, wat een gave wedstrijd! Gelukkig weer zoals vanouds op de voor- en nakeuring een A-tje voor locomotie.
Dus de afkeur op de voorkeuring in Leende kan in mijn hoofd gelukkig nu wat naar de achtergrond.

@Billy, train jij niet vaker in de Ardennen? Weet jij een parkeerplaats waarvan ik mooie routes kan rijden? Ik woon op drie kwartier/ uurtje rijden van de Ardennen, dus ik wil wel graag vaker daar gaan trainen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2452
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:07

Stelvio schreef:
Vandaag CEN Spa gestart, wat een gave wedstrijd! Gelukkig weer zoals vanouds op de voor- en nakeuring een A-tje voor locomotie.
Dus de afkeur op de voorkeuring in Leende kan in mijn hoofd gelukkig nu wat naar de achtergrond.

@Billy, train jij niet vaker in de Ardennen? Weet jij een parkeerplaats waarvan ik mooie routes kan rijden? Ik woon op drie kwartier/ uurtje rijden van de Ardennen, dus ik wil wel graag vaker daar gaan trainen.



He gefeliciteerd! Dat is tof, spa is ook aardig heuvelachtig en stenig toch?

Als je bij spa een berg verder rijd kun je de trailer bij mont le soie parkeren. Hier zijn uit m’n hoofd 6 routes van verschillende lengtes!

Zelf wijk ik wel af van de routes intussen om sneller op de ideale heuvels te komen. Soms verdwaal ik wel eens. Toen ik er in feb en maart was waren de geikte routes heeeeel nat/ modderig op stukken door bosbouw. Kan wel is wat routes delen als je daar heen wil :D


Afbeelding

Afbeelding