Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
willeke_nijs schreef:ja idd, dat vind ik ook goed, zo weet je tenminste je gemiddelde snelheid
haha, ik kwam er niet mee maar Christel, ik vond het wel een goeie
willeke_nijs schreef:ja ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze het vond!
Wat moet je daar doen om aan de 30 te komen? Daar hadden wij het nog over hé Willeke, hoe zitten die regels bij LRV en VLP voordat je een stapje hoger mag? Aan de andere kant ben ik daar echt nog niet aan toe, alleen de VLP zou ook wel 30km mogen zijn! Misschien in de toekomst........maar dan hoop ik eigenlijk samen met mijn dochter te starten en zal ik weer naar het begin terug moeten
Met liefde en plezier natuurlijk
Want wat is er op de wereld nou mooier dan je eigen lieve meisje die je passie en hobby deelt???
Zoezi schreef:Bij LRV kan ze 2 wedstrijden zonder licentie rijden,
willeke_nijs schreef:Neem nu mijn situatie, ik heb een ongevallenverzekering. Of ik nu in wedstrijd verband mee rijd of gewoon in het bos rijd, ik ben altijd verzekerd. Als het op wedstrijd gebeurt en 'k zou niet via een club verzekerd zijn zeg 'k toch gewoon tegen die mensen van de verzekering da'k in het bos reed... Geen haan die ernaar kraait...
Citaat:Trouwens als je lrv rijdt en je hebt een vlp licentie ben je ook niet verzekerd... Want als vlp weet dat je op een lrv wedstrijd was krijg je niets... En de lrv trekt er zijn handen vanaf want je bent geen lrv lid... Dus is het even riskant om met vlp licentie een lrv wedstrijd te rijden. Zo ook als je bij lrv de wandeling mee doet. Dan ben je ook niet verzekerd. Je rijdt dan als het ware buiten wedstrijd...
willeke_nijs schreef:Bij mijn ongevallen verzekering is alles gedekt, ook wedstrijden... Maar als je wedstrijd rijdt kunnen ze bijvoorbeeld wel moeilijk gaan doen... Wie wedstrijd rijdt is normaal gezien aangesloten bij een club en dient eerst van de ziekenkas vergoed te krijgen, dan van de club, daarna, wat niet vergoed wordt van de ongevallen verzekering. Dus je hebt hier wel een punt... Stel nu dat ik op lrv de wandeling zou meerijden trekt de lrv (en dat wordt bij inschrijving ook gezegd) zijn handen er vanaf en raden ze je aan om bij je verzekering, in het geval er iets gebeurt gewoon te zeggen dat je op wandeling was met je paard in het bos, juist omdat de verzekering er moeilijk over kan doen...
Zoezi schreef:Ach tegen die tijd is er hopelijk weer 1 organisatie, of in elk geval soepelere regels en minder gezeur en verschillen onderling. Zou ik zeker heel fijn vinden en zo ook vele anderen!

SuSEQ schreef:Als ik de officiële uitleg mag geloven is het idd een verzekeringskwestie... En eerlijk gezegd kan 'k ze geen ongelijk geven. Bij een VVR club is zo'n gelegenheidspassant die wou weten hoe dat nu was om buitenritten te rijden in een vereniging ooit verongelukt en die had afaik ook geen verzekering...
Groeten, SuSEQ
) , maar aan de andere kant kiest hij er zelf voor om die dag op het circuit te gaan rijden.Zoezi schreef:Een ander punt, als ik nu besluit zwart mee te rijden? Niemand kan je verbieden de pijltjes te volgen, scheelt je 20 euro en heb toch de route gedaan. De verzekering kan nooit zeggen dat je hebt mee gedaan aan een wedstrijd, want dat staat nergens op papier. EN dan wordt het wel vergoed! Raar heel raar al die regeltjes![]()
Ik snap wel dat er hier mensen zijn die op de regeltjes zijn en zeggen: ooooooooooooh dat mag niet hoor.
Ik denk/hoop dat je niet beseft wat je hier aan het zeggen bent. Zoals je weet ben ik bezig om een endurance te organiseren in West-Vlaanderen en iedereen zal er welkom zijn. Het parcours zal lopen door prachtige natuurdomeinen die normaal niet toegankelijk zijn voor het publiek. Daartoe moet ik machtigingen bekomen op stedelijk en provinciaal niveau, van bos en natuur en van privé-eigenaars. Als er beschadiging is door de endurance is de organisator hoofdelijk aansprakelijk. Het krijgen van die machtiging vergt veel tijd en energie. Nadien is er dan natuurlijk het uitzetten van het parcours en de startlocatie en alles er rond in orde plaatsen met een 20/30tal gemotiveerde helpers.
Als er op die dag dus iemand is die zwart meerijdt (dwz zich geen fluit aantrekt van de organisatie en doodleuk het parcours afrijdt profiterend van de toegankelijkheid) dan zal ik niet zeggen : "ooooooooh, maar dat mag niet hoor!" Neen, maar ik zal wel zijn auto klem zetten en pas vrij laten 's avonds als iedereen naar huis is en de betreffende ruiter het 30km-parcours afgestapt heeft om de pijltjes weer weg te nemen, de toegangsbarelen tot de bospercelen weer dichtmaakt, de vetgate opruimt en de paardemest op de gehuurde faciliteit opschept. Een zwartrijder is wat mij betreft gewoon een platte profiteur met totaal geen respect voor het geleverde organisatiewerk.
willeke_nijs schreef:Ik vrees dat je dat sowieso in de hand werkt als mensen moeten betalen voor een licentie om 1 keer te kunnen mee rijden... Je hebt vaak mensen (en dat zien we heel erg vaak op vet wedstrijden) die het eens proberen en eigenlijk niet echt van plan zijn endurance te rijden, maar toevallig is de wedstrijd in de buurt en willen ze deelnemen. als ze dan 13 euro moeten betalen voor een recrealicentie (stel dat 't in het begin van het jaar is), en nog eens 15 euro voor een deelname aan de wedstrijd (ik tel ff die 5 euro voor het vestje niet mee, want die krijg je terug), dan vrees ik dat veel mensen zullen zeggen: foert dan volg ik zo wel de pijltjes.
