WK Maleisie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

norwind

Re: WK Maleisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:17

Donna heeft haar website met de WK verslagen weer bijgewerkt.

Reacties zijn ook voor ons in Maleisie erg leuk.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 11:41

AnneOmie schreef:
Ik heb ze gezien Haha! Groeten terug voor het hele NL team! Echt prachtige foto's.
Ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie Tong uitsteken

jaloers??? mmmm kan je wel een beetje zijn hoor.. maar niet vergeten we hebben dagen met temperaturen van bijna 40 graden en dagen met een luchtvochtigheidsgraad van 99 procent.. erg warm dus.. maar gezien alle omstandigheden doen alle Nederlandse paarden het echt super.. had niet verwacht dat het zo goed zou gaan allemaal, maarja ben ook nog maar een broekie hihi..

nog maar 4 nachtjes slapen

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:43

waar ergens in maleisie wordt het wk gehouden?
ik vertrek morgen namelijk voor vakantie naar maleisie, ik ga de weskant bezoeken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:48

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:50

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:52

Karrimh schreef:
AnneOmie schreef:
Ik heb ze gezien Haha! Groeten terug voor het hele NL team! Echt prachtige foto's.
Ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie Tong uitsteken

jaloers??? mmmm kan je wel een beetje zijn hoor.. maar niet vergeten we hebben dagen met temperaturen van bijna 40 graden en dagen met een luchtvochtigheidsgraad van 99 procent.. erg warm dus.. maar gezien alle omstandigheden doen alle Nederlandse paarden het echt super.. had niet verwacht dat het zo goed zou gaan allemaal, maarja ben ook nog maar een broekie hihi..

nog maar 4 nachtjes slapen

Ik weet hoe warm en vochtig het kan zijn, mijn vader woont in Thailand en kom daar regelmatig Haha! Moet daarom zeggen dat ik het echt respect voor jullie heb dat jullie overdag rijden daar in de hitte. Ook super dat de paarden het zo goed doen! Ooooh nog maar 4 nachtjes slapen! Echt super spannend! Nogmaals heel veel succes!!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:21

Heel veel succes! Ik heb er zelf net een vakantie opzitten in Maleisië (de staten die op Borneo liggen, niet het vasteland dus) en ik weet hoe het weer daar aanvoelt. Ik hoop dat de "zeeklimaatpaarden" uit NL het goed gaan doen daar in de tropen Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:22

Karrimh schreef:
... en dagen met een luchtvochtigheidsgraad van 99 procent..

Hier hebben we dat ook - dat heet regen. Haha!

Veel succes en plezier voor volgend weekend!

Groeten, SuSEQ

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 06:53

pimmela schreef:
ik vertrek morgen namelijk voor vakantie naar maleisie, ik ga de weskant bezoeken.

zou super leuk zijn als je komt kijken, het is net buiten Teragganu. ze noemen het hier de TIEP in de endurance park, maar je kan het niet missen. vanaf 15km staat het al met mega grote borden aangegeven en er zijn zoveel vlaggen/borden/lampen enz enz

alle 5 Nederlandse paarden zijn door de voorkeuring, ben daar best trots op Haha!

en ik zit in het Nederlandse team Cool

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 06:58

Het lijkt me een zware pgave om onder die tropische omstandigheden te werken. Ik hoop dat de paarden het een beetje volhouden en goed door de keuringen rollen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:04

Tof Donna! OK dan! Heeeel veel succes voor jullie allemaal en geniet ervan!

Lezer, LET OP: tijdverschil! In Maleisië is het 7 uur later, dus de start vindt plaats om 10.30 uur Nederlandse tijd (vrijdagochtend dus)!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:46

Karrimh schreef:
pimmela schreef:

zou super leuk zijn als je komt kijken, het is net buiten Teragganu. ze noemen het hier de TIEP in de endurance park, maar je kan het niet missen. vanaf 15km staat het al met mega grote borden aangegeven en er zijn zoveel vlaggen/borden/lampen enz enz

alle 5 Nederlandse paarden zijn door de voorkeuring, ben daar best trots op Haha!

en ik zit in het Nederlandse team Cool

Super Donna OK dan! OK dan! Heel veel succes en plezier alvast voor jullie allemaal!!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:58

tanx iedereen voor de leuke reacties, is altijd super om te lezen. zie ook mijn site: www.freewebs.com.stalnorwind ook daar kan je een reactie achterlaten word bijzonder op prijs gesteld Haha!

we zullen dus vrijdag om 17.30 van start gaan (bij jullie 10.30) en hopelijk zaterdag rond 11.30 finishen (bij jullie 04.30) Slapen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:11

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:36

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:58

Ik kan nog nergens het volledige NL team vinden. Donna en Lisette dus (gefeliciteerd en super veel succes!!) en wie zijn de anderen??

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:03

Anita en Janet, zitten ook in het team.
Yvonne start niet in het team.
Ben eigenlijk wel erg benieuwd waarom deze keuze zo is gemaakt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:05

Meer info over de teamsamenstelling staat op EF maar daar kan ik hier op mijn werk niet op.

De bondscoaches mogen tot een uur na de voorkeuring de teamsamenstelling bepalen. Ik neem aan dat ze die beslissing dan mede nemen op grond van de bevindingen tijdens de voorkeuring. Wat overigens niet wil zeggen dat de 'nummer 5' geen kans heeft om te finishen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:25

Ook Team Djinti doet verslag op de website: http://www.teamdjinti.nl/

Link naar blogs van Donna en Janet zijn al genoemd, heeft iemand toevallig de link naar de blog van Lisette bij de hand?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:46

Karin schreef:
Meer info over de teamsamenstelling staat op EF maar daar kan ik hier op mijn werk niet op.

Nee, daar staat verder ook niks van uitleg.

Karin schreef:
Wat overigens niet wil zeggen dat de 'nummer 5' geen kans heeft om te finishen.

Nee dat denk ik ook zeker niet.
Ik kan me zelfs voorstellen dat het juist fijn kan zijn als je niet voor het team hoeft te rijden (en zélfs dat dit een verzoek zou kunnen zijn - ik zeg niet dat dat nu ook zo is hoor). Bijv. als je denkt dat er individueel kans is op een medaille of een mooie klassering. Als je daarvoor wil gaan, is de kans op afkeuring automatisch hoger, en daar zit je team niet op te wachten. Als je individueel rijdt, kun je meer je eigen race rijden denk ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:49

Net in een ander topic geantwoord:

Karin schreef:
Teamsamenstelling wordt gemaakt mede op basis van de resultaten van de voorkeuring, het is niet voor niets dat de bondscoach na de voorkeuring nog een uur heeft om het definitieve team vast te stellen. Niet alleen ervaring telt dus voor een teamplaats, ook de algemene indruk van de paarden en daaruit voortvloeiend de vraag 'wie heeft de meeste kans om op dat moment onder die omstandigheden uit te rijden'. Wat overigens niet wil zeggen dat de 'nummer 5' géén kans heeft.

Ik heb de bondscoach tot nu toe alleen ff kort via sms over wat praktische dingen gesproken, nog niet uitgebreid aan de telefoon gehad. Dus het hoe en waarom van de opstelling weet ik nog niet. Na de wedstrijd spreek ik haar, zal ik meteen ff vragen naar de reden voor deze opstelling.

De uitleg van Nina komt ook plausibel over: als je voor een individuele hoge plaatsing wilt gaan, neem je meer risico's en dan is de kans op uitval groter. Voor een team ben je dan niet echt een stabiele factor.

Ik ben benieuwd, ik vraag er nog wel naar. Ja

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:46

wow die fot's zijn echt super!!! wat is het mooi daar zeg!!

Zilandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:32

Hebben jullie ook gezien wat een leuke blog er staat op horses.nl?

[url]http://www.horses.nl/blogs/view/450#wijzig#wijzig?nb=horses&editie=05%20november%202008&link='Laatste%20testrit%20voor%20WK'%20&WT.mc_id=mail_horses_05%20november%202008[/url]

Ik weet niet of ik de link er goed in heb gezet maar anders werkt knippen en plakken ook wel Haha! toch?
Laatst bijgewerkt door Zilandra op 07-11-08 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:32

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:05

Hé die is leuk, goede tip!