Chaps of kniekousen[END]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Chaps of kniekousen[END]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:06

@Chubby: ik denk dat veel mensen liever goede wandelschoenen dragen dan laarzen, omdat je toch de hele dag in de weer bent en niet alle laarzen even fijn zitten. Daarnaast is schoeisel-keuze redelijk vrij in de END, zeker als je gesloten beugels hebt.

Ik ben het wel met je eens dat de MH laarzen fijn zijn.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:13

ik kies vooral juist niet voor laarzen omdat ik nogal gespierde kuiten heb en laarzen gaan knellen.... Vaak krijg ik door laarzen ook blaren aan mijn voeten als ik er lang mee moet stappen en ze schuren heel mijn hiel open... Daarom draag 'k liever goed passend schoeisel... Ook al moeten we al eens door een beek passeren waardoor die schoenen helemaal onder water lopen Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:16

Mwoah, in de MH krijg je (ivm rits) ook natte pootjes hoor.. Overigens, ik heb jaren met chaps gereden, maar ik zweer bij deze MH's..

Lekker dat de schoenkeuze vrij is! Goed bekeken Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:39

willeke ik reed met laarzen maar het water was toch te hoog geweest

ik heb niet al te sterke enkels en ben bang dat ik daar last van ga krijgen zonder de steun van mijn laarzen

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:50

Chubby schreef:
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik maak op mijn zondagse ritten toch ook aardig wat km's en rij dan gewoon met m'n leren Mountain Horse Sportive High Riders. Ik stap ook nog wel eens af om een km of wat naast m'n paard te lopen, en dat geeft ook gee problemen. Deze laarzen zitten als pantoffels!

Mag ik vragen waarom er in de END nauwelijks met laarzen wordt gereden?

Ik heb afgelopen zondag in Vaassen heerlijk gereden met mijn Petrie-freeriders (ofzo Bloos ). Ik wandel er ook prima mee en vind ze super zitten bij klasse I wedstrijden. Ik weet niet of ik nog steeds enthousiast ben bij klasse II wedstrijden, dat gaan we binnenkort proberen! Cool

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:32

ik heb nu gereden met hocky schoene. het ging maar ben er geen fan van. Toch nog iets anders zoeken dus

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:21

Ik vind laarzen echt niet fijn om 8 uur mee te rijden. Ik wil m'n enkels goed kunnen bewegen zodat ik niet de hele tijd in dezelfde houding hoef te zitten.
Ik weet niet hoe jouw buitenritten eruit zien, Chubby, maar ik neem aan dat je niet 100 km in draf en galop rijdt. Dat is toch wel heel wat anders dan een ritje van zo'n 20-30 km in een rustig tempo, met tussendoor wat stap.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:55

Ik rij altijd met kniekousen. In de winter skisokken (Lidl/Aldi), in de zomer voetbalsokken (Nike heeft mooie blauwe Tong uitsteken ) of de zomersokken van Gaston Mercier.
In de winter draag ik er wel korte chaps over, omdat dat wat warmer is en mijn sokkken beschermt tegen opspattende modder en water. Anders zien die sokken eruit... Nagelbijten / Gniffelen Het zijn gewoon van die kunstleren minichaps, in 2005 op Equitana gekocht voor €15, dus ze doen toch al een hele tijd trouwe dienst. Haha!

Van kuitvelletjes tussen beugelriemen, of natte benen door paardenzweet, heb ik sowieso geen last omdat ik fenders aan mijn zadel heb, heerlijk! En die beschermen ook gedeeltelijk tegen modder, doornstruiken enz.

Laarzen wil ik niet, omdat ik -zeker in een wedstrijd- er wel eens een stuk naastlooop. En het voordraven natuurlijk. Clown Dus ik wil schoenen die ook een beetje comfortabel lopen. Al vind ik die wat robuustere laarzen wel heel mooi om te zien. Ja

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:21

Ik vind laarzen zelf niet comfortabel, je been zit zo ingepakt Haha! Sinds dit najaar heb ik Lowa lichte bergschoenen met gortex,dus waterdicht! Die zitten erg lekker. Daarvoor had ik de endurance-uitvoering van Ariat. Die zaten als pantoffels maar waren wel snel versleten...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:25

Ik heb echt een hekel aan warme voeten (nog erger dan koude voeten), dus bergschoenen ed vallen voor mij al af.

Ik ben echt super tevreden over m'n Puma's. Ze zijn alleen aan vervangen toe, nog even en dan steekt m'n teen naar buiten Haha!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 19:57

Lenneke, heb je dan dichte stijgbeugels ivm het doorschieten van je voet? Lijkt me ook heerlijk om gewoon met sportschoenen te kunnen rijden

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:24

Ja Ik heb de flexrides met korf

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:42

O...ik heb fenders met westernbeugels, dus dan word het niks.
Als ik dan natte zolen heb schiet ik er zo doorheen.
Hmmm, sparen voor flexrides met korf dus.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:43

Anders mag het ook niet op wedstrijd.
De flexrides kunnen wel gewoon aan fenders.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:49

volgens mij heb je ook wat voor westernbeugels

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:52

Je hebt heel veel verschillende soorten, niet alleen de flexrides, maar ook de EZrides, Podium enzo en losse korfen die je aan engelse beugels of westernbeugels kunt maken.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:41

ik rijdt altijd met sokken, vind ik fijner zitten + is handige opbergplek voor je vetkaart heb ik van sabien geleert Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:10

Ik doe m'n vetkaart ook in m'n sok als ik geen jas aan heb

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:13

Hé wat een goed idee, daar heb ik nu nog nooit aan gedacht! Haha! Ik stop hem als het moet altijd gewoon in mijn rijbroek, ziet alleen een beetje raar uit als je hem moet pakken. Clown
Maar in België blijft je vetkaart altijd achter bij de start/finish, dus hoef je hem onderweg sowieso niet mee te nemen! Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:51

huh? bij de vet heb je je vetkaart wel altijd mee...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:22

Bij VLP/LEWB al een paar jaar niet meer. Heel handig. Lachen