[END]scheren??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Re: scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:31

anneliesdj schreef:
Hij is uiteindelijk helemaal onder narcose gebracht en helemaal plat in een box gelegd omdat er anders gewonden zouden vallen.

Denk dat ik mijn paard dan maar niet zou scheren Knipoog

Navy's vachtje gaat er voor een deel dit weekend af. Heb een heerlijke nieuwe deken voor haar klaar liggen, komt die dit seizoen ook nog eens van pas Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:43

Anouar was best braaf. Hij vond het niet leuk, keek heel boos en moest na afloop heel hard stampen. Maar tijdens het scheren verzette hij geen stap.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 11:54

Navy schreef:
anneliesdj schreef:
Hij is uiteindelijk helemaal onder narcose gebracht en helemaal plat in een box gelegd omdat er anders gewonden zouden vallen.

Ik ook niet nee... Nagelbijten / Gniffelen Of gewoon de tijd nemen om rustig te desensibiliseren, zolang als het duurt, desnoods een jaar. Wat voor herinnering houdt je paard aan zo'n ervaring over denk je..? Verdrietig Dan wordt het de keer erop alleen maar nog moeilijker.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:14

idd zou persoonlijk dan maar niet voor scheren kiezen. Dan maar rustiger rijden

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:15

desney8 schreef:
Djilan schreef:
Bij endurancepaarden gaat het dus echt niet om het mooie, maar om de warmte die het paard vasthoudt tijdens het werk...

ja, dat snap ik ook wel.

maar ik zou het niet doen
ik heb dan ook een haflinger, daar vindt ik het ook niet bij passen

het gaat niet of het bij ze past maar of het nuttig is. Bij endurance is het zeker nuttig als je paard een dikke vacht heeft onheacht het ras

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:26

Navy schreef:
anneliesdj schreef:

Hij was op dat moment al half kaal en niet in een bepaald patroon, niet echt wat je 'mooi' noemt. Bovendien moet hij op concours dus was scheren eigelijk wel een must. Maar als ik vantevoren had geweten dat het zo zou gaan had ik het echt nooit gedaan! Al was het alleen maar omdat hij ons daarna 2 weken niet aan heeft gekeken Verdrietig Tong uitsteken

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:25

In dat geval was ik dan maar niet op concours gegaan... maar ja, prioriteiten verschillen hè. Knipoog Kan me voorstellen dat het geen leuke situatie was...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:00

dit geval is toch hetzelfde? Paard mag geen haar hebben want moet endurance rijden en niet scheren is geen optie.
En als ik het achteraf had geweten was hij niet geschoren en wel gewoon op concours gegaan.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:09

dan zijn de endurance typetjes net ietsje makkelijk denk ik. Als het paard zodanige hinder ondervind met scheren wordt er niet geschoren dan maar rustiger rijden in mijn optiek en vaker oefenen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:28

dat heeft niets met enduracetypetjes te maken. zoals ik zei, als ik het geweten had was hij niet geschoren, in de B en L kan hij makkelijk een parcoursje of proefje lopen zonder erg nat te zijn en zo dik zat hij ook niet in de vacht.
Vind het vervelend dat er maar meteen gezegd moet worden dat de endurance'typetjes' zuiniger op hun paarden zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:43

Hij was toch al gedeeltelijk geschoren, dat scheeld al heel veel in warmte hoor Haha!

Ik had de randjes dan gewoon een beetje bij geknipt met de schaar en de rest zo gelaten.
Voor zoiets onder narcose zou ik nooit doen.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:57

Om weer even on-topic te gaan.. Hebben jullie een 'eigen' scheerapparaat? Ik vind die krengen belachelijk duur voor die ene keer in het jaar en huur dus meestal. Maar schimmeltechnisch vind ik dat altijd nogal eng.
Hoe doen jullie dat?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:08

Iemand met een scheerapparaat heeft het voor mij gedaan

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:17

anneliesdj schreef:
Zeg dat niet te snel. Ik heb er hier ook een die alles best vind maar een scheerapparaat vinden ze bijna allemaal eng de eerste keer. En ik heb er nog niet één gezien die zich het hoofd liet scheren zonder dat er een praam op moest.

die van mij werden altijd geschoren geheel zonder hulp middelen, geen praam/relaxmiddel of iets in die richting. een paard kan alles leren, ook om niet bang te zijn van een scheerapparaat Knipoog

ik zou idd ook gewoon de hals en zijkanten opscheren. het scheelt echt een hoop warmte en dus zweten voor zo'n paardje OK dan!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:18

Anouar gaat nog mooier worden. De hartslagmeter heeft zo'n moeite met de wintervacht. Dus ik ga twee kleine plekjes wegscheren op de plaats van de elektroden. Zie je toch niet als het zadel erop ligt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:26

anneliesdj schreef:
dit geval is toch hetzelfde? Paard mag geen haar hebben want moet endurance rijden en niet scheren is geen optie.
En als ik het achteraf had geweten was hij niet geschoren en wel gewoon op concours gegaan.

vind ik eigenlijk niet, ik zelf zal nooit een paardje onder narcose brengen om hem te scheren... dan maar voor de helft geschoren en er niet uitzien Knipoog de TS weet nog niet hoe het paardje reageerd en als het paard er echt bang voor is ook al is het voor de helft af, kan ze altijd nog stoppen en doorgaan met de schaar Haha! en een extra optie die je hebt is om een scheermesje te pakken, met de haarrichting meescheren en dan wordt het ook niet helemaal kaal... binnen een week is het weer een aantal mm haar... vind Narcose echt iets te ver gaan.... laat de TS eerst maar afwachten hoe haar paardje reageerd Lachen
Laatst bijgewerkt door Djoena op 22-02-08 09:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:27

Lenneke_ schreef:
Anouar gaat nog mooier worden. De hartslagmeter heeft zo'n moeite met de wintervacht. Dus ik ga twee kleine plekjes wegscheren op de plaats van de elektroden. Zie je toch niet als het zadel erop ligt

dat is ook handig ja! *LOL*

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:33

Lenneke_ schreef:

Clown Haha!

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 09:56

Ik wil hem dit weekend gaan scheren, het wordt lekker weer dus heeft hij het niet direct te koud (heb wel dekens) Ik ben erg benieuwd. lees hier dat paarden allemaal nogal verschillend reageren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:59

De eerste keer was Anouar eigelijk alleen maar overdonderd. Hij wist niet zo goed of hij het nou eng moest vinden of niet. Alleen toen moesten zijn benen geschoren worden omdat hij heel erg mijt had. Z'n benen zaten vol wondjes, dus dat deed heel erg pijn. Daarom vind ik het ook niet zo gek dat hij nu zo boos was.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:27

Mandy, ik heb bij Don het scheerapparaat van Annalynn geleend (die er wel zelf 1 heeft) en voor Bliksem het scheerapparaat van een stalgenote. Pas als ik Bliksem zelf vaker moet gaan scheren ga ik er zelf 1 kopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:01

Lenneke_ schreef:
Hij was toch al gedeeltelijk geschoren, dat scheeld al heel veel in warmte hoor Haha!

Ik had de randjes dan gewoon een beetje bij geknipt met de schaar en de rest zo gelaten.

Dus jij wilt een paard wat links wel geschoren is en rechts niet? Een die alleen zijn buik kaal heeft?? En daar durf je dan ook nog mee op concours te komen???

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:05

Jahoor. Voor zoiets zou ik de risico's van een narcose niet willen nemen. Dan maar even een iets minder mooi paard, groeit vanzelf wel weer aan.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:06

Ik huur het apparaat altijd van een ruitersportzaak hier in de buurt, kost 25 euro. Heb nog nooit last gehad van schimmel ofzo, maar als je daar bang voor bent kun je natuurlijk vantevoren de mesjes wel even ontsmetten of met Imaverol behandelen.

anneliesdj schreef:
Lenneke_ schreef:

Dus jij wilt een paard wat links wel geschoren is en rechts niet? Een die alleen zijn buik kaal heeft?? En daar durf je dan ook nog mee op concours te komen???

Op een endurancewedstrijd maakt dat helemaal niks uit hoor. Lachen Oké, mensen zullen wel wat raar kijken, en misschien leuke grapjes maken Haha! , maar who cares? Knipoog Bij een van onze paarden ben ik ook ooit eens begonnen met scheren, maar kon het toen niet afmaken. Hij had dus een stuk op zijn borst/hals wat geschoren was, verder niks... nou ja, jammer. Clown

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:18

anneliesdj schreef:
dat heeft niets met enduracetypetjes te maken. zoals ik zei, als ik het geweten had was hij niet geschoren, in de B en L kan hij makkelijk een parcoursje of proefje lopen zonder erg nat te zijn en zo dik zat hij ook niet in de vacht.
Vind het vervelend dat er maar meteen gezegd moet worden dat de endurance'typetjes' zuiniger op hun paarden zijn.

waar wordt dat gezegd dan. we doen minder moeilijk en niet zo tuttig dat is het grote verschil