Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nina_rex schreef:@ Navy, een turgor van 6 kan niet, in ieder geval niet dat je daarmee in België goedgekeurd wordt. De maximumwaarde is 5, en dan ben je uitgesloten.

Nina_rex schreef:Gewoon keukenzout bestaat voor 100% uit electrolyten.
Nina_rex schreef:@ Navy, een turgor van 6 kan niet, in ieder geval niet dat je daarmee in België goedgekeurd wordt. De maximumwaarde is 5, en dan ben je uitgesloten.
mazzeltje schreef:@ Navy, wij zijn toch ooit op dezelfde rit onze eerste wedstrijd gestart?
Dat was in austerlitz Aug.2001?? Het was toen dik boven de 30 graden...zal het nooit vergeten!
Ik zat me nl af te vragen, jij zegt als in je tiende seizoen endurance te zitten maar volgens mij is het ons achtste?
voor zover deze, in dit topic totaal niet ter zake doende, opmerking!

rachelmarty schreef:Maar waarom ga je dan moeilijk doen met dure elektrolyt spuiten??? Bovendien kun je, lijkt mij, beter doseren met gewoon keukenzou. Je weet precies wat erin zit, wat bij elektrolyten niet het geval is....

). Zout mengen met appelmoes en je kunt het zo naar binnen werken. Maar dat vind ik toch meer voor gevorderden, om het tijdens de wedstrijd te geven.
) om hem elke dag een schep zout door zijn eten te geven. Dus het mengels zoals ie hier al eerder is genoemd (1/3 dieetzout en 2/3 keukenzout). Hierdoor is hij in iedergeval al een stuk beter gaan drinken. Match schreef:Dus het mengels zoals ie hier al eerder is genoemd (1/3 dieetzout en 2/3 keukenzout).
Ik heb het eens berekend aan de hand van tabellen van behoeftes aan verschillende stoffen bij verschillende gradaties van arbeid, uit een boekje over paardenvoeding. En volgens mij was die 2/3 dieetzout ook omdat daar ook nog een deel Natrium inzit.
Nina_rex schreef:Als je het nog beter wil doen, meng je door het keukenzout nog wat dieetzout. Daarin is namelijk (een gedeelte van) de natrium vervangen door kalium. Als je het mengt in een verhouding van (dacht ik) 1/3 keukenzout en 2/3 dieetzout heb je een prachtig electrolytenmengsel, voor heel weinig geld. Bovendien vinden veel mensen dit nog beter dan de mengsels die je kant en klaar koopt, omdat daar vaak een een groot gehalte aan suikers, vitaminen enz. inzitten, die je tijdens of vlak voor een wedstrijd helemaal niet nodig hebt.