[END] Welk hoofdstel heb jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Re: [END] Welk hoofdstel heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:33

nee hoor ik heb al een blauwe Knipoog en de volgende word knalgroen, voor een schimmel!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:16

Wat voor blauw is dat eigenlijk, ook turquoise?
Heb je een nieuw peerd erbij trouwens?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:56

jullie kunnen mij vast wel helpen met het volgende:

Ik ben op zoek naar een halsterhoofdstel waar ik zowel een bit aan kan hangen als een hackamore .
Maar nu dacht ik dat wanneer ik de hackamore eraan hang hij in de knoei komt met het halster.

Zelf had ik op het oog een clickbridle of de gewonen halsterhoofdstellen . Ik wil biothane..dus marylot of zilco.

hebben jullie advies voor mij?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:50

met die clickbridle heb je wel erg weinig hoofdstel zonder het halstergedeelte maar misschien dat het wel kan hoor. dat weet ik niet. maar waarom zou je een hackamore nemen, of rijd je daar nu ook al mee? want als dat niet zo is kan je denk ik beter de crosslink nemen daar kan ook makkelijk een bit aan!

edit: ik zie ineens dit: [END] hype om met marylot te rijden? dat is het westernhoofdstel van marylot volgens mij en dan met het halstergedeelte erbij. en dat westernhoofdstel is ook te gebruiken voor een hackamore

@ Lappie_Lap, het is helena blauw geloof ik, BU319 je ziet het verschil haast niet als het naast mekaar legt.

maar ik heb geen nieuw paard, tiara, de schimmel die je volgens mij bedoeld had ik al Haha!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:57

Ik wil graag een crosslink gaan kopen, vind die erg mooi zo met die neusriem. Wil hem dan in het blauw, alleen je ziet dat al zoveel. Vind het erg jammer dat die teugels zo duur zijn, het is dan wel goed kwaliteit dat wel, maar ga denk ik gewoon me eigen teugels gebruiken voorlopig. Vinden jullie de hoofdstellen niet te los zitten? soms zie je dat op foto's of is dat alleen het halster gedeelte?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:00

TigerBD schreef:
Ik wil graag een crosslink gaan kopen, vind die erg mooi zo met die neusriem. Wil hem dan in het blauw, alleen je ziet dat al zoveel. Vind het erg jammer dat die teugels zo duur zijn, het is dan wel goed kwaliteit dat wel, maar ga denk ik gewoon me eigen teugels gebruiken voorlopig. Vinden jullie de hoofdstellen niet te los zitten? soms zie je dat op foto's of is dat alleen het halster gedeelte?

dat is juist een beetje de bedoeling van een halsterhoofdstel. het is een halster, dat zit ook meestal wat losser. mijn halsterhoofdstel zit niet super los, maar er kunnen wel een stuk meer dan 2 vingers tussen de neusriem. ik gebruik het hoofdstel ook niet voor dressuur. alleen voor buitenrijden

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:03

je kan die neusriem toch wat vaster snoeren als je dat liever hebt? Ik heb een running bear gehad die'k helaas heb moeten verkopen omdat die te klein was voor m'n paard. Ben nu van plan me een Marylot crosslink hoofdstel aan te schaffen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:04

het nut dat deze los zit is natuurlijk dat een paard gewoon kan eten tussendoor. dat de teugels duur zijn tja, de reden dat de meeste deze hebben is dat het dan niet breekt als het nat wordt door het vele water

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:54

Ik heb de neusriem wel vast omdat hij anders gigantisch gaat schuiven en schuren (als ik hem zonder bit gebruik)
Nadeel is dan idd dat hij onderweg geen hele appel kan eten. In de vetgate doen we de neusriem gewoon een gaatje losser.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:05

Het is moeilijk hoor, waarom maken ze zoveel verschillende, dat maakt de keus zo moeilijk hihi. De Kristel is ook wel mooi, of een gewone halster/hoofdstel. Nja ik denk nog even na.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:08

Ik rij met een halsterhoofdstel van Zilco in 2 kleuren blauw. Voor foto's zie mijn profiel Lachen

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:01

Heeft iemand misschien een foto van je paard van de Marylot Sidepull Rvs maar dan met bit in? Bedankt Pling

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:55

TigerBD schreef:
Heeft iemand misschien een foto van je paard van de Marylot Sidepull Rvs maar dan met bit in? Bedankt Pling

Kan ik wel maken. Heb er een voor Quinsie maar rij nu nog gewoon met bit met haar.
Maar ziet er niet echt anders uit dan een halsterhoofdstel hoor, enige is dat er ringetjes aan de neusriem zitten en neopreen eronder.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:53

Ik krijg volgende week de mijne, besteld via Merens... dus als je nog een paar dagen geduld hebt? Haha!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:43

als je z'n sidepull besteld krijg je toch wel de bithangers erbij of niet?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:56

Ja

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:25

Als je er een foto van zou willen maken graag, wil even zien hoe die bithangers dan zitten, heel erg bedankt alvast. En vind je hem fijn rijden? ik wil in de toekomst misschien bitloos en heb nog geen endurance hoofdstel en die wil ik wel maar dan kan ik beter een nemen die ook bitloos kan dus. De crosslink vind ik te ingewikkeld en toen kwam ik bij deze, deze lijkt me wel fijn..

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:46

Je zou zowat de mijne kunnen komen bekijken, je woont vlakbij Haha! Ik heb hiervoor een gewoon halsterhoofdstel gehad en ik vind ze erg fijn. Afspoelen onder de kraan, je hoeft niet bang te zijn voor water of zweet e.d. op je hoofdstel en na het rijden, klik hup weg bit en grazen maar!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:52

Aaaah abbekerk whaha daar woont een vriendin van mij Gaaaap of nee lambertschaag bedoel ik. Grappig zeg. Jij heb ook de side pull marylot?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:16

Ja, een blauwe.... Maar wel in maatje grooooot.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:39

Maakt niet uit, als je een foto heb graag Lachen Je heb ook een groooooot paard. Hoe vind je het halster/hoofdstel rijden? bitloos en met bit?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:25

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:41

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:47

@ Lenneke, dat ziet er wel netjes uit zo!! Dankjewel

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:38

Hey, ik heb een halsterhoofdstel in het knal oranje voor mijn schimmel en in het fuschia voor mijn haf. Fotos zie profiel!