Vervelend trainen zo...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Vervelend trainen zo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 21:36

Vandaag een stuk ander bos geprobeerd (viaduct over). Daar zijn de paden niet glad, maar liggen wel paden zo breed als de paden. Aangezien ik niet wat er onder het water kan zitten is dat ook al niet fijn rijden

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:39

wij hebben geen blader bomen rond de bak thuis dus geen last van bladeren
maar ik ga nu naar een binnenhal te rijden want dat vind ik een stuk lekkerder dan in dit weer,

maar je kan de bladeren aanharken tog?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 21:48

Ja zeg, ik ga de bladeren in de bossen toch niet aanharken??

We hebben het hier over endurance Knipoog

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:05

griebels schreef:

whaha! Als je dat gaat doen kom ik kijken griebels!

Vermoeiend he? Al die figuren die nog steeds niet door hebben dat we het hier niet over dressuur hebben (goh..? Bestaat er nog iets anders als dressuur dan???)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:06

Ik kwam laatst toch een man met bladblazer tegen in het bos Verward

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:44

Lenneke_ schreef:
Ik kwam laatst toch een man met bladblazer tegen in het bos Verward

Hahaha dat meen je niet! Haha!
Bij een bepaalde Belgische endurancewedstrijd kom je onderweg in het bos borden tegen met 'verboden dennenaalden mee te nemen' ofzoiets, ook erg grappig. Clown

Maaruh Monique, als je het bos gaat harken moet je me even waarschuwen, kom ik foto's maken. Tong uitsteken

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:53

Whaha! Verboden dennennaalden mee te nemen? Wat een humor! En bladblazers in het bos? Geweldig!

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 03:45

komen ze ook even bij ons langs!!??? Rock-on, dudes! ROFL

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 09:09

Nou, ik zit nu ontzettend vast in mijn rug (tussen mijn bekken kan ik niet bewegen) maar als ik zover ben dan zal ik alle cameraploegen hier waarschuwen ROFL

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:19

Lollig bladblazers, aanharken enzovoorts. Dat kan pas een leuk uitje worden. Tel me er maar bij... hahaha

Door het verschillende bos bij mij, wisseld de conditie van de paden zich erg. Van bladeren, tot perfecte zandpaden. Maar ook paden wat nu helemaal blank staan van het water (komt doordat er op sommige stukken geen paarden mogen komen, maar wel grote vrachtwagens voor de bomen te kappen, met dikke groeven in de paden als resultaat). ook heel fijn....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 09:27

Ja dat is verschrikkelijk... en dat terwijl ik hier kan kiezen uit verschillende bossen en dus ook verschillende paden Knipoog
Ach vandaag kan ik toch niet rijden en aan het weer te zien laat ik ze maar binnen staan... Beetje regen vind ik niet erg, maar zoals het nu hier naar beneden komt, laat ik ze liever binnen staan. Zeker liekie die een bloedje hekel aan regen heeft Nagelbijten / Gniffelen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:36

griebels op de eerste pagina kwam ik de tip van kunstof beslag tegen. Is dat niet wat?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:04

Ik zou een gat in de lucht spingen als ik last had van bladeren in het bos! Ik moet trainen op asfalt en bermen. Bermen, die in deze tijd van het jaar onbegaanbaar zijn omdat het kleigrond is en je tot je knieën wegzakt als je erin stapt. Ook grappig; ik dacht afgelopen weekend, ik maak even een galopje in de berm met mijn paard van 1m75..PLONS!! het water en modder zat tot aan mijn oren en het was echt net alsof we in een moeras sprongen. Haha!

Overigens zou ik ijzerloos gaan in de winter, heb je geen last van de gladden bladeren.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:13

De bermen zijn bij ons in op walcheren ook een grote wegzinkzooi vanwege de klei, maar af en toe kom je leuke zandpaden (of gewoon op de verharde weg) met gigantische plassen tegen. Geweldig voor plassentraining!!
Mijn paard begint 't nu zelfs lollig te vinden om erdoorheen te spetteren en draven. oortjes erop en gaan maar Haha! !

Ik doe het natuurlijk wel alleen bij plassen waar ik wat wat eronder zit, maar dat onderdeel vind ik geweldig van dit jaargetijde. Die van mij loopt namelijk het liefst met een grote boog om een plas heen en dat is toch niet altijd handig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:04

Anouar vind bladeren leuk, hij sloft er het liefst doorheen.

Maar van dit weer wordt ik niet erg vrolijk. Gelukkig kan ik nu ook in een binnenbak rijden (ben al heel hard aan het oefenen voor de onderlinge dressuurwedstrijd eind januari)

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:55

Wat heb ik dan toch een luxe met het rijden aan het strand en in het duin! Nooit last van modder en bladeren.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:21

griebels schreef:

hahahaha
mijn excuses Bloos Bloos
ik dagt dat je het over een bak had..
niet goed gelezen
maarjaa de bladeren in een bos aanharken is wel erg veel werk ROFL

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:24

carola schreef:
griebels schreef:

whaha! Als je dat gaat doen kom ik kijken griebels!

Vermoeiend he? Al die figuren die nog steeds niet door hebben dat we het hier niet over dressuur hebben (goh..? Bestaat er nog iets anders als dressuur dan???)

nou iets minder mag ook wel hoor,
ik had gewoon verkeerd gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:20

_Kelly, het is een persoonlijke aanval van Carola. Vermoeiend is het wel als er constant dressuur adviezen worden gegeven in een endurance topic omdat mensen niet of verkeerd lezen Knipoog

Evita, hier in Groningen is het niet veel beter. Bermen die een heel groot deel van het jaar niet begaan baar zijn, een lading asfalt paden en een stel idoot rijdende cauffeurs.
Met blaadjes in een bos ben ik wel tevreden hoor Haha!

Onze buiten bak is om in te zwemmen. De paarden staan er wel in maar er in rijden durf ik niet. Dus vandaag zit er niks anders op dan in de binnenbak te gaan rijden.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:52

Hoefsmid is zaterdag geweest. Toch weer achterijzers. Omdat Nagyl ze flink afslijt, raadde hij me aan om niet zonder achterijzers te rijden. Voor eventuele problemen met zijn hoeven te voorkomen. Plus gezien het feit dat we vanaf januari weer gerichter gaan rijden/trainen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:02

Judith_ schreef:
_Kelly, het is een persoonlijke aanval van Carola. Vermoeiend is het wel als er constant dressuur adviezen worden gegeven in een endurance topic omdat mensen niet of verkeerd lezen Knipoog

Evita, hier in Groningen is het niet veel beter. Bermen die een heel groot deel van het jaar niet begaan baar zijn, een lading asfalt paden en een stel idoot rijdende cauffeurs.
Met blaadjes in een bos ben ik wel tevreden hoor Haha!

Onze buiten bak is om in te zwemmen. De paarden staan er wel in maar er in rijden durf ik niet. Dus vandaag zit er niks anders op dan in de binnenbak te gaan rijden.

Maar je hebt tenminste een bak, al kun je er niet in rijden! Haha!
Dat ontbreekt er bij mij ook aan...

Idioot rijdende chauffeurs word ik ook helemaal kriegel van. Die met 80 langs je heen scheuren en nog even toeteren ook!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:11

Djilan schreef:
15km zeg je, nou nou Clown
Maar lukt 40 of zelfs 80km ook?
Daar praten we hier over nl Knipoog
Mijn paard heeft tot 35km blootvoets over allerlei ondergrond gelopen, maar toen heb ik toch echt beslag onder de voorhoeven gelegd. Hij werd gewoon te gevoelig.

Hier zijn sommige paden ook glad. Vooral die wat boomstronken bevatten en wat meer klei dan zand zijn. En mijn blootvoets lopende paard heeft dan ook af en toe wel wegglij momenten. Dan maakt wel of geen ijzer onder hebben niets uit hoor! Ze zullen vast wat sneller glijden met ijzers, maar zonder ijzers wil niet zeggen dat een paard nooit uitglijdt.

Nu de meeste bladeren weg zijn scheelt het wel wat trouwens. Nu nog een week of langer geen regen meer en dan worden de gladde paden ook wat minder glad...

Cenny rijdt tot 70 km zonder ijzers inclusief asfalt + kasseien. Maar ook gewoon bospaden Cool Geen 80 km asfalt achtereen...
Dus ja, 40 en zelfs 80 km lukt ons makkelijk. Nooit problemen gehad en ook nooit gevoelig geweest.
De 15 km waar ik het over had is de 15 km 2 a 3 x per week in mijn trainingen. Sorry; ik moet wel wat duidelijker zijn natuurlijk! Sorry...

Ook Chess zal ik zonder ijzers gaan uitbrengen in de endurance.
Ook Timmy loopt zonder ijzers met hoefkatrol over asfalt en kiezels.
Ook mijn 2 "babies" (2.5 en bijna 4 jaar) zullen zeker nooit ijzers onder hun voetjes krijgen.

Ik hoop dat ik dit op deze manier kan volhouden Tong uitsteken

En @ Carola; nee ik ken eerlijk gezegd de nadelen van natuurlijk bekappen niet? Haha!

Ik ga seizoen 2008 klasse III starten met Cenny, zonder ijzers.
Tijdens mijn hoefsmidopleiding heb ik persoonlijk een beetje een hekel gekregen aan met name "ijzeren" ijzers.
Mocht ik (ooit?) een compromis moeten sluiten tussen mijn principes en het "welzijn" van mijn paarden in de sport, zal ik kiezen voor kunststof ijzers.
Maar vooralsnog zal ik mijn paarden trachten uit te brengen tot en met klasse III zonder ijzers, indien me dit lukt... 70 km lukt me in ieder geval makkelijk hier op NL-grond. Nu nog verder "uitvinden".... Pling

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:57

Vind ik knap dat het je zonder ijzers lukt. Ik heb het met die van mij ook geprobeerd, maar dat ging gewoon na een tijdje niet meer. Hij ging erg gevoelig lopen op stenige paden en in draf ook bij de nakeuring van onze 2e wedstrijd. Dus daarna voor kunststof eronder gelegd. Nu loopt hij sinds eind september weer zonder, kijken hoe lang dat gaat, maar anders gaat er weer beslag onder.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:05

Ah ja. Nu ja, het heeft me 3 jaar gekost eerdat De Cen 70 km red zonder ijzers... Pling
Dat is toch 3 jaar lang veel twijfel ja.... Die tijd moet je dan wel hebben, zal maar zeggen. En overtuigd zijn van je eigen "overtuiging".

Mocht het zijn dat De Cen klasse III zonder ijzers niet red, komen er kunsstofjes onder (mmm, denk ik. Kost me wel mijn nachtrust. Oh jee, principes enzo)

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:04

Het hetzelfde als scoxxx.
Ik rijd ook op blote voeten op mijn paarden, maar doe niet persé aan natuurlijk bekappen. Gewoon zoals ik denk dat het beste is voor het paard Lachen

Heb maximaal 75 km op 1 dag gereden zonder ijzers, alleen maar op asfalt, veel draven. Het ging gewoon goed, geen gevoeligheid ook niet de dag erna.

Bij mijn paarden werkt het gewoon goed zonder ijzers. En mocht ik ooit een compromis sluiten tussen mijn eigen wedstrijdambities en mijn paards gezondheid zou ik heeel misschien voor kunststof beslag kiezen.