Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

griebels schreef:Ja zeg, ik ga de bladeren in de bossen toch niet aanharken??
We hebben het hier over endurance
Lenneke_ schreef:Ik kwam laatst toch een man met bladblazer tegen in het bos

!griebels schreef:Ja zeg, ik ga de bladeren in de bossen toch niet aanharken??
carola schreef:griebels schreef:Ja zeg, ik ga de bladeren in de bossen toch niet aanharken??
whaha! Als je dat gaat doen kom ik kijken griebels!
Vermoeiend he? Al die figuren die nog steeds niet door hebben dat we het hier niet over dressuur hebben (goh..? Bestaat er nog iets anders als dressuur dan???)

Judith_ schreef:_Kelly, het is een persoonlijke aanval van Carola. Vermoeiend is het wel als er constant dressuur adviezen worden gegeven in een endurance topic omdat mensen niet of verkeerd lezen
Evita, hier in Groningen is het niet veel beter. Bermen die een heel groot deel van het jaar niet begaan baar zijn, een lading asfalt paden en een stel idoot rijdende cauffeurs.
Met blaadjes in een bos ben ik wel tevreden hoor
Onze buiten bak is om in te zwemmen. De paarden staan er wel in maar er in rijden durf ik niet. Dus vandaag zit er niks anders op dan in de binnenbak te gaan rijden.

Djilan schreef:15km zeg je, nou nou
Maar lukt 40 of zelfs 80km ook?
Daar praten we hier over nl
Mijn paard heeft tot 35km blootvoets over allerlei ondergrond gelopen, maar toen heb ik toch echt beslag onder de voorhoeven gelegd. Hij werd gewoon te gevoelig.
Hier zijn sommige paden ook glad. Vooral die wat boomstronken bevatten en wat meer klei dan zand zijn. En mijn blootvoets lopende paard heeft dan ook af en toe wel wegglij momenten. Dan maakt wel of geen ijzer onder hebben niets uit hoor! Ze zullen vast wat sneller glijden met ijzers, maar zonder ijzers wil niet zeggen dat een paard nooit uitglijdt.
Nu de meeste bladeren weg zijn scheelt het wel wat trouwens. Nu nog een week of langer geen regen meer en dan worden de gladde paden ook wat minder glad...
Geen 80 km asfalt achtereen...