Endurance kleding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Endurance kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:55

Bedankt dus voor zo ver geen regels die het verbieden, bekend. Dan gaan we verder zoeken.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:40

Sandalen?? Clown Rijdt dat nou echt lekker?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:44

Haha! ja heerlijk je zweetvoetjes krijgen de hele tijd een goeie ventilatie Bloos (grapje)
Het is wat minder wanneer je af moet stappen om je paard door een ijzig koud beekje te begeleiden, maar daarentegen weer heel handig wanneer je met je paard gaat zwemmen. Ze zijn zo droog. Rijden is wel te doen maar het naast een paard lopen met hoefijzers is wat minder. Bergje op naast je paard lopen gaat ook wel maar er af krijg je allemaal steentjes in je sandaal. Tja en in de winter ietsje meer sokken aan trekken. Het is sowieso aan te raden heel veel reserve sokken mee te nemen. Clown

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:11

Meen je nou serieus dat je ze ook in de wínter draagt???

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:44

dit is een grapje zeker??? Maar even serieus dan als het zo gemeend is, met endurance stap je toch regelmatig van je paard om er even naast te lopen dus dan lijken me sandaaltjes niks

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:39

Nee helaas is het serieus. Kan enkel pijnvrij op sandalen lopen. Maar een trektocht in de Eifel en in Frankrijk en in Nederland heb ik er al mee overleefd.. Alleen het lopen door koude beekjes valt zwaar tegen, aan de andere kant valt het zwemmen met paarden dan weer mee. Haha! Tijdens een trektocht met een journaliste dacht ik dan ook gevrijwaard te zijn om met mijn neus in het blad te komen. Want ja in een paardentijdschrift iemand zetten die met sandalen op zijn paard zit. Maar helaas ik sta er wel in en je kan bijna niet zien dat ik sandalen aan heb. Clown

En de koude en natte sokken bij dauw of vriesweer vallen ook zwaar tegen. En paarden met hoefijzers gaan mijn tenen al krom van staan.. Maar ja er zijn ergere dingen in het leven.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 17:36

Zouden die verende beugels van sprenger (die er heel gewoon uitzien) net zo goed zijn al de beugels bij goedhart met korf?
Die zijn wel breder,waarschijnlijk geeft dat meer steun?

Heeft één van jullie hier ervaring mee?ik twijfel nog..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:41

Wat vering betreft misschien wel (ik heb geen ervaring met Sprenger). Maar het voetbed van de beugels met korf is echt een stuk breder dan die van 'normale' beugels. Wat rustiger is voor je voeten en benen op de langere afstanden, minder kans op verkramping.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:55

Ik had eerst gpg beugels en heb nu de flexrides. Merk duidelijk verschil door het brede voetbed. De flexrides vind ik veel lekkerder rijden

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 01:37

Over zwakke enkels en juist daarom niet met stevige schoenen rijden: niet alle zwakke enkels kan je trainen. Ik heb het Loge-syndroom, en van mijn sportfysio moet ik echt sterke schoenen aan met een stugge zool, goede ondersteuning van m'n enkels en beugels met een zo groot mogelijk draagvlak. Als je hiermee verder rijdt wordt het alleen maar erger en erger zegt ie, dus ik hou me maar aan zijn adviezen. M'n Ariat's waren (alweer) helemaal versleten, dus volgend seizoen ga ik het proberen met sterke bergschoenen van Lowe en beugels die mijn hele voet ondersteunen ipv m'n EZrides.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:10

@carola: ik kan je alvast vertellen dat je met Lowa's lekker gaat rijden! Ik draag ze af en toe met rijden - ik denk dat het categorie B/C schoenen zijn (dus niet de allerlichtste wandelschoenen) en ze zitten erg lekker. Als je slim bent, ga je nu al eens kijken voor die schoenen. Als straks het kampeerseizoen weer begint betaal je de hoofdprijs, terwijl ze nu volgens mij wel wat 2007-modellen aan het opruimen zijn (want het wintersportseizoen begint weer).

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:11

Hoi, ik heb veel plezier van mijn Sonnenreiterbroek, stretch, zit heerlijk en blijft mooi.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:23

Wat doen jullie toch met die Ariats?
Ik heb ze nu 3 jaar, in de uitverkoop bij Animo Clown en woon er in; doe de stallen, de tuin, boodschappen, dit alles met de veters los, als instappers, rijden, echt alles.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik er goed voor zorg; niet bij de kachel als ze zeiknat zijn, regelmatig de drek er af halen en verwennen met een vet doekje. Er gaat nu een stikseltje stuk maar verder mankeert er echt nog niks aan..................
Kan het idee kloppen dat ze voor lange afstanden wat te soepel in de zool zijn? Ik las dat van die tenen, na zo'n 25 -30 km. gaan mijn tenen ook zeer doen, en ik heb al de brede beugels met korf van goedhard. (Heerlijk trouwens!)
Het doorrijden hoeft niet alleen aan de broek te liggen, bij mij kwam het helaas van mijn superfijne lichte kunststof Australian Stockzadel............... tijd nu weer gewoon op een veelzijdigheidszadel en het doorrijden is verdwenen. Wel met beide zadels een broek van Goedhard, zwart met paarse rand Bloos uiteraard, en van die paddings op kont en knie.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:37

ik heb ook ariats. heerlijk vind ik ze ze voelen soms aan alsof je sandalen aan hebt. op vakantie heb ik heel veel gewandels en daar heb ik ze ook steeds gedragen. het zijn de enige schoenen waarbij ik geen last van mijn voeten krijg na lang wandelen.

ik heb deze week bij de decathlon een fietsbroek gekocht. er zit wel een enorme zeem in. word die nog platter want het zit nu echt ale een luier. anders haal ik het er gewoon uit. die fietsbroek heeft een heerlijk fleecestofje aan de binnenkant en zit heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 09:45

Mijn ariats leven tot nu toe nog. Ben er wel heel zuinig op, ze staan in mijn stal kast en gaan mee rijden of wandelen. Geen paarden uit de wei halen of uitmesten.
Ze zijn nu wel een beetje koud maarja, extra paar sokken aan ze rijden toch wat te lekker om ander schoenen aan te doen.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:22

Welke Ariats hebben jullie? Ik heb 'gewone' met rits van voren, maar die H20's lijken me ook wel wat. Heeft iemand deze en hoe bevallen ze?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:37

linky schreef:
Wat doen jullie toch met die Ariats?

Niks raars, gewoon waar ze voor bedoeld zijn. Haha! En daar kunnen ze blijkbaar niet tegen. Andere (veel goedkopere) schoenen die hetzelfde behandeld en gedragen worden gaan soms 4-5 jaar mee, en de Ariats maar een jaar als je ze vaak draagt.
Ze gaan bij iedereen op hetzelfde punt kapot, dus dat is gewoon een heel zwak punt... Schandalig eigenlijk, maar omdat ze zo lekker zitten kopen de meeste mensen gewoon weer nieuwe. Haha!

@ Jamika: wij hebben de Ariat terrain, ikzelf de H2O-versie nadat ik het vorige kapotte paar (binnen 3 maanden Verward ) volledig vergoed had gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:01

Als ze dan ook nog iets goedkoper zouden zijn...

Ik heb de ariat springbuck (ofzoiets) En merk alwel weer dat het stukje wat schaniert bij mijn tenen een zwak punt is.
Zulke heerlijke schoenen, best duur en best snel kapot Nagelbijten / Gniffelen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:13

Judith_ schreef:
Als ze dan ook nog iets goedkoper zouden zijn...

Nou, mijn moeder heeft pas n.a.v. een tip van Djilan de Terra-X-Trem van Steeds gekocht bij Krämer Pferdesport, zie link.

Ze lijken echt sprekend op de Ariat Terrains, en ze kosten maar 70 euro:

Afbeelding

Eerste oordeel is dat ze er heel degelijk uitzien, eigenlijk lijken ze precies op de Ariats, en ze zitten ook heel lekker. Ietsje steviger wel. Er staan ook nog andere schoenen van Steeds die er mooi uitzien trouwens.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:58

Ah ze bevallen zo op het eerste gezicht wel? Ik moet ook weer nieuwe...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:58

Ja, tot nu toe wel! Lachen Het was even wennen, omdat de boord ietsje hoger en dikker is dan bij de Ariats. En ze zijn zo mooi lichtgrijs, dat je bang bent om ze vies te maken! Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:01

*LOL* Herkenbaar inderdaad!
Ze zouden ze eigenlijk ook in het zwart of donkerbruin moeten hebben..

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:14

Zijn die H2O's van Ariat er ook in het zwart eigenlijk?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:15

carola schreef:
M'n Ariat's waren (alweer) helemaal versleten, dus volgend seizoen ga ik het proberen met sterke bergschoenen van Lowe en beugels die mijn hele voet ondersteunen ipv m'n EZrides.

Welke beugels heb jij dan volgend seizoen?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:25

Ik heb ook de Ariat terrain, volgende keer echt wel weer!