haal dit topic even omhoog omdat ik het nu pas zit te lezen en ook met een hengst rij.
hij word dit jaar 5 en vorig jaar naar holten geweest om te proberen.
ik heb hem samen met me ruin en hij staat naast een merrie. ik houd hem ook zeker niet bij andere paarden vandaan. hij is super makkelijk en hanteerbaar en weet precies wanneer hij stoer kan en mag doen. op holten was het allemaal zo spannend dat hij erg van zich liet horen maar gedroeg zich vrij goed vond ik (hij was ook zonder me ruin op vreemd terrein). ik vind dat mensen zich niet aan het gebrul van een hengst moeten storen. zolang hij niet voor overlast zorgt, het blijft toch een hengst en die van mij daar hoef je echt niet met een boog omheen, en ondanks zijn gebrul zat zijn hartslag steeds op 48. erg goed vind ik zelf.
ik heb de verantwoording over mijn hengst en verwacht ook niet dat mensen rekening met ons gaan houden. hij behoord zich maar gewoon te gedragen hoewel we natuurlijk wel een rood lintje dragen.
ik moet zeggen ik ga liever met me coole brullende opgevoede hengst dan met me neurotische ruin haha
er zijn menige ruinen en merries die meer overlast bezorgen dan mijn hengst hoor,
als ik soms die oren en die benen zie gaan.
die van mij brult alleen, maar menige paarden die ertussen zitten willen plots inneens neidig een beentje strekken als je in de buurt komt, en die voel je dan zo langs jezelf en je paard razen.
doe mij dan toch maar de opgevoede heren die laten tenminste horen dat ze eraan komen haha
(trouwens dat brullen is eigelijk ook niet meer zo erg en me ruin doet het ook omdat zijn vriendje thuis heeft moeten blijven whahaha

)