Holten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

Re: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:43

mijn bijrijdster gaat meedoen aan de kennismakings klasse.ik zou eerst zelf meedoen maar mijn heup en knieen werken niet mee...snik... alleen ik zie dat er mensen zijn die met de kennismakings rit meedoen en ook eigenlijk al in volle ornaat gaan. wij waren nog niet zo ver om een leuk gekleurd hoofddstel te kopen en pad/dekje ofzo. ik rijd western dus doe gewoon mijn normale rijspullen op.staan we dan niet voor paal?? iemand verder nog tips? wij komen trouwens uit Amsterdam met een groepje...dat word dus een goeie trailer rit voor ons.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 08:57

Nee tuurlijk niet, lang niet iedereen gaat zo uitgedost op wedstrijd. Helemaal in de kennismakings klasse niet. Bij endurance gaat het niet om de looks maar of het comfortabel is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 09:19

Al ga je in je boerenkloffie, maakt niks uit hoor. Zolang je maar aan de eisen van het reglement voldoet (helm en schoenen met een hak)

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:20

weet iemand wat voor bodem we in Holten kunnen verwachten?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 09:21

saroanda schreef:
En qua prijs verschillen die ook niet eens zoveel. Ik weet welke lichtblauwe je bedoeld, ik wou de roze daarvan kopen. Ik rij al een hele tijd met de donkerblauwe (volwassen) helm van de decathlon. Heerlijk ding! Ik wil graag de blauwe new master, maar vindt 'em nog best prijzig, ik heb 'em gisteren bij de country mill gepast. En ik voelde die knop een beetje tegen m'n achterhoofd. Is 'ie dan te klein?

Daar krijg ik dus ook last van, van die knop.
Bij mij is hij niet te klein, als ik hem op z'n gootst doe is hij veel te groot. Als ik hem losser doe heb ik geen last van die knop, maar dan zit de helm echt niet meer stevig op m'n hoofd. Als ik hem normaal vast doe krijg ik na een uurtje echt hoofdpijn van die knop. Tenzij ik hem helemaal achterover doe, maar dan is ie niet meer veilig

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:22

Heb ik ook heel af en toe last van, snap niet veel van de cap om eerlijk te zijn. Het grootste gedeelte van de tijd zit hij echt heerlijk en heb ik nergens last van, maar soms heb ik plotseling een dag dat die knop echt in mn nek drukt (terwijl ik dan niks versteld heb Nagelbijten / Gniffelen ) en dan krijg ik hoofdpijn.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:24

Ik had een M gepast, gewoon om even te kijken, was niet van plan 'em te kopen daar. Dus misschien toch maar ook een L proberen, en anders een andere cap zoeken in een leuk blauw kleurtje. Ik vindt die blauwe LAS ook gaaf, maar een stalgenoot die al een tijdje endurance rijdt (volgens mij zelfs klasse 4) heeft die ook, en dan voel ik me zo'n na-aperd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:56

De New Master is bij mij juist de enige helm die past. LAS en Troxel komen qua pasvorm al niet overeen met mijn hoofd en van andere helmen die ik tot nu toe heb geprobeerd krijg ik na een tijdje last (warmte, knellen, hoofdpijn). De New Master houd ik zelfs op tijdens de vetgates - gewoon omdat ik niet in de gaten heb dat ik 'm nog op heb. Clown

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:57

Ja dat heb ik ook met de New Master, alleen heel af en toe voel ik hem helaas wel Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:32

Visconti schreef:
weet iemand wat voor bodem we in Holten kunnen verwachten?

Veel harde paden met regelmatig ook veel stenen.

De New Master vergeet ik ook erg vaak af te zetten. Nog nooit zo'n heerlijke cap gehad! Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:06

Idd harde paden. En stenig, vooral als het van tevoren geregend heeft. Vrijwel geen mul zand, op een klein stukje bovenop de Bergweg na. Houd er ook rekening mee dat je stukken vals plat tegenkomt. Het lijkt dan of je niet stijgt (of daalt), maar dat doe je wel.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:10

nou zijn er ook vast mensen die weten hoe je als groom/aanhang het makkelijkst aan de finish kan komen.en de stoppunten waar je paard de checkups krijgt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:35

Daar krijg je een kaart voor met daarop de groomroute - getekend en uitgeschreven.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:39

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:13

ok bedankt!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:10

mychinook schreef:
alleen ik zie dat er mensen zijn die met de kennismakings rit meedoen en ook eigenlijk al in volle ornaat gaan. wij waren nog niet zo ver om een leuk gekleurd hoofddstel te kopen en pad/dekje ofzo. ik rijd western dus doe gewoon mijn normale rijspullen op.staan we dan niet voor paal??

Ben je helemaal gek!!!! Tuurlijk sta je niet voor paal!! Eerder het omgekeerde zou ik zo zeggen. Mij persoonlijk irriteerd het mateloos dat kennismakingsklassers al in vol oornaat starten. Je weet dan nog helemaal niet wat de sport inhoud en al die leuke gekleurde hoofdstellen hebben gewoon keihard een functie op lange afstanden (schuurt niet) maar dat heb je echt op de korte afstanden nog niet nodig. Gewoon je dagelijkse kloffie wat goed zit en past bij zowel jezelf als je knol is prima!!

Pas als je meedraait in de endurance zie je spullen waarvan je denkt dat is wel of juist niet handig voor mij. Er zijn zat spullen waar de een mee wegloopt en de ander juist helemaal niet. Daar kom je pas achter als je een tijdje meedraait.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:46

Wat is er mis met een gekleurd hoofdstel als je dat gewoon mooi of praktisch vindt? Ik ken mensen die niet eens endurance rijden (en daar ook geen plannen voor hebben) en toch met een feloranje of paars hoofdstel rijden, gewoon omdat ze dat mooi of praktisch vinden. Willen ze dan toch eens een kennismakingsrit rijden, wat is er dan mis mee om dat mooie of praktische hoofdstel te gebruiken? Moet je dan maar ineens weer met een 'gewoon' leren hoofdstel rijden om niet als 'wannabe' over te komen?

Gewoon rijden met wat je zelf mooi en vooral praktisch vindt, of dat nou een leren hoofdstel is of eentje van kunststof in pimpelpaars met een oranje randje. Qua hoofdstellen is in de endurance niets verplicht of verboden.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:54

Ik ben het idd eens met Karin. Al na anderhalf uur begint het leren hoofdstel van mijn pony al te schuren, en met het marylot hoofdstel wat ik nu heb, heeft ze daar geen last van. Dus zelfs voor mensen die kortere ritten maken is het handig. En dan heb ik bij toeval al een blauwe cap, maar die houdt het niet al te lang meer uit ben ik bang, vandaar dat ik dan wel weer een blauwe wil. Gewoon een lekker kleurtje...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:43

Bij deze meldt zich nog een vrijwilliger; ik zal wel weer in het bos op de P/A zitten. Lachen Hoop dat iedereen daar weer net zo overzichtelijk aankomt als vorig jaar, dat was wel zo relaxed voor ons. Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 21:17

Weet iemand of alle vetgates van klasse 3 op het hoofdterrein zijn?

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:24

Ja Lachen alle vetgates zijn op het hoofdterrein

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 21:27

Oke, dat is fijn.
Als de DA dan zegt dat ik gewoon kan starten ga ik dat ook doen, dan is het makkelijker om te stoppen in de vetgate

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:27

Ik doe ook mee! In de kennismakingsklasse, dus erg spannend allemaal. Heb er super veel zin en erg benieuwd hoe mijn paardje zich gaat gedragen op onbekend terrein!

Holten here we come! Iedereen succes en tot ziens

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:36

nou we gaan ook uiteindelijk met z'n 7venen overnachten vrijdag! ik ben echt heel erg benieuwd.....

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:54

Na even wikken en wegen besloten om me op te geven Haha!
Dus als alles goed gaat ben ik ook van de partij Haha!