Kootwijk 21 april, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kootwijk 21 april, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:51

JEEEEE! De rit in Kootwijk wordt mijn eerste endurance rit, dus ik ben vreselijk benieuwd! Het wordt voor mij en mijn vriendin dus de kenningsmakingsklasse!

Ben benieuwd of ik nog bokkers herken Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:31

Karin schreef:
Mijn punt is dat je niet de indruk moet wekken dat je altijd wel 'gewoon bij iemand kunt aanhaken' in de endurance. Zo werkt het 'gewoon' niet.

Dat iemand van tevoren een rijmaatje probeert te regelen vind ik alleen maar heel netjes. Netter dan het er maar op aan laten komen tijdens een wedstrijd als je van tevoren weet dat je paard (of jijzelf) het misschien minder gezellig vindt om de hele weg alleen te lopen.

Tsja maar wat nou als je rijmaatje wordt afgekeurd bij de voorkeuring of de entingen niet in orde blijken. Dan moet je toch iemand anders regelen als je niet alleen wilt/kunt starten (ik heb het dus over de start en niet de hele weg mee oprijden).
Als je het gewoon netjes vraagt zijn er maar weinig die nee zeggen hoor, althans ik heb het nog niet meegemaakt en heb eigenlijk nooit een rijmaatje gehad onderweg als ik terugdenk op de afgelopen seizoenen, maar wil bijvoorbeeld wel graag samen starten met iemand (omdat Tjo anders niet wegkomt bij de start en bij de wachtenden wil blijven), na een paar honderd meter ga ik gewoon mn eigen rit rijden.
Nog nooit geen problemen mee gehad.

Maar om nou bot te zeggen van nee dat kan niet of dat ik ene verkeerde indruk wek, das niet waar, maar dat ligt denk ik ook aan je eigen instelling. Ik heb zat beginnende enduranceruiters op weg geholpen die niemand hadden om mee samen te starten, altijd fijn om iemand te helpen.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:17

Ik ga twee ruiters gromen bij hun eerste wedstrijd Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:23

Jeddah schreef:
Hier ga ik helemaal in mee. Ik rij met Jeddah erg graag alleen en heb juist liever niet dat mensen aanhaken. Mocht het wel gebeuren heb ik erg veel moeite om er wat van te zeggen (lees: ik zeg dus niks Bloos ).

Maar als ik dat vraag of iemand het goed vind dat ik een stukje mee rij ga ik er toch wel vanuit dat diegene eerlijk is. Als iemand dan nee zegt is dat prima, maar als iemand ja zegt, maar nee bedoeld kan ik dat niet van de buitenkant zien natuurlijk.
Als ik tijdens de training iemand tegen kom in het bos vraag ik ook wel eens of ik een stukje mee mag rijden. Meestal zeggen ze ja, een heel enkele keer zegt iemand nee, dan heb ik daar echt geen problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:25

alleen is het voor de één net iets moeilijker dan voor de ander om 'nee' te zeggen Knipoog
Ik snap je punt wel, Lenneke, ik heb het ook liever dat iemand eerlijk is Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:51

En daarom mijn punt: het moet IMO niet lijken dat het in de endurance 'gewoon' is om bij iemand aan te haken.

Niet iedere ruiter is ervan gediend, niet ieder paard houdt ervan en zeker niet bij de start. In overleg kan een boel en natuurlijk is het voor een groot deel hoe je er zelf mee omgaat (eerlijk zeggen of je het wel of niet wilt, of niet onbeleefd willen zijn maar je ondertussen ergeren), maar nogmaals: aanhaken is niet 'gewoon'.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:59

Ik zie dit topic nu pas, ik weet nooit waar ik moet zoeken haha....maar ik doe ook mee voor het eerst kennismakingsklasse, zie profile hoe me paard eruit ziet, en misschien herken je mij ik rijd samen met een witte arabier, en ik doe een blauw lintje in tiger zijn manen Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:03

Tuurlijk, ik bén ook liever eerlijk! Maar inderdaad, niet iedereen kan dat makkelijk... helaas... Knipoog Het ligt er ook helemaal aan hoe het gaat wat ik wel/niet durf/kan zeggen. Sommige mensen komen gelijk vrij "dominant" over, beginnen gelijk te praten (heel aardig) en bla bla bla en dan vind ik het erg moeilijk om ergens tussendoor te zeggen dat ik liever heb dat ze doorrijden. Knipoog We zijn niet allemaal perfect. Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:25

Dat zeg ik ook niet en dat verwacht ik ook niet. Knipoog

Maar ik hoop dat mijn punt wat betreft aanhaken duidelijk is. Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:33

Ja, ik had het niet teegn jou hoor Karin! Knipoog Maar tegen Lenneke die zei dat ze liever heeft dat iemand eerlijk is. Dat snap ik wel, maar niet iedereen is in staat assertief te zijn. Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:26

Ik heb zojuist mijn klasse I inschrijving voor Kootwijk omgezet naar klasse II en ga samen met Saskia en Jip rijden Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:20

Ik wil Anouar eigelijk ook nog achter op ijzers hebben. Z'n hoeven slijten nogal scheef en snel (de buitenkant is veel korter dan de binnenkant)
Ik twijfel alleen of ik dat nog voor Kootwijk laat doen of erna.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:38

Ik zit daar dus ook over te denken Lenneke. Na Vaassen merk ik dat we nu best veel over verharde weg/asfalt draven. Kootwijk schijnen alleen zachte paden te zijn dus denk dat ik pas voor Zelhem achterijzers neem! Ik had het idee dat Omar beetje gevoelig werd net voor finish in Vaassen km op zijn achterbenen omdat hij geen ijzers heeft achter.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:54

Die van mij staat ook rondom. Ik wil beslist niet dat ze gevoelig lopen, ook omdat ze dan hun rug uiteraard vastzetten en daar weer problemen mee kunnen krijgen.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:59

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 17:04

Leuk! We staan er op Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:06

Wij ook! Nr 130! Haha!

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:13

Wij ook! Nummer 91!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:36

En wij ook, nummer 118!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:56

Jawel, Winniepaard en ik zijn nummer 124 Haha!

Oeh, nou word het toch errug spannend hoor Nagelbijten / Gniffelen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:23

Yeeehh, stom btw want op de DERsite staat hij nog niet. Wat een giga deelnemersveld zeg mijn hemel..... wel superinformatieve site. Hoop alleen wel dat we tijdig kaarten ed krijgen, vinnik altijd wel fijn om vantevoren even in te zien (al ken ik de route zowat uit mn hoofd Haha!)
Neemt Tallie op sleeptouw Ach gut , komt goed wijffie, morgen ff oefenen hihihi

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:26

Hoop dat de tijden ook gauw bekend zijn, is al over 7 dagen, spannneeend Haha! ik sta op 6 bij kennismakingsklasse! en me vriendin op 5!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:30

ZIjn de starttijden niet gewoon op aanvraag?

Als je door de voorkeuring bent dat je dan een tijd kunt aanvragen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:23

Dat klopt Apple, eerst de voorkeuring, als die goed is, ga je meteen een starttijd aanvragen, liefst zonder paard, want het is een beetje een smal pad daar waar de start is en waar je dus de starttijd aanvraagt......
Wel de voorbespreking bijwonen, dat is dit jaar verplicht, dus daar moet je ook rekening mee houden.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:36

Ik heb startnummer 200!