Wie gaat naar Ommen, 6 mei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyQ

Re: Wie gaat naar Ommen, 6 mei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 00:30

karin1986 schreef:
Ik zoek nog evt een rijmaatje Lachen Wel vrijblijvend, dus als het te snel (of te langzaam, maar dat denk ik niet) gaat dan ga ik alleen verder. Ik rijd met een haflinger.
Dus wie wil!?

Heeft iemand al het programmaboekje?

als je in de klasse 1 rijdt is het wel gezellig om met mij mee te rijden we hebben ongeveer het zelfde tempo ,sandy loopt elke week samen met een halflinger en dat gaat mooi gelijk op

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:05

Wat mij betreft ga je ook mee, gezellig Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:38

We kunnen ook wel met zijn drieen starten toch?

Kreeg net een mailtje van het secetariaat, was de handtekeningen vergeten. Gelukkig kan ik die op de dag zelf nog zetten. Tsjah blond hé. Koe

Cloud liep gister niet lekker en twijfelde een beetje of ik wel of niet zo starten, hij loopt nu al weer vrijwel normaal, nog eventjes een paar dagen klei en wandelen en het is helemaal weer goed.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:21

De wonden op Femckes rug zien er redelijk uit, maar kan nog steeds geen zadel op. Ik longeer haar nu elke dag, maar ja, dat is natuurlijk niet te vergelijken met 33 km rijden. Met de zooltjes loopt ze nu gelukkig wel weer goed. Twijfel nog steeds en blijf nog maar afwachten...natuurlijk het belangrijkst dat ze goed hersteld is....ik heb eigenlijk geen idee hoe lang het duurt voor dergelijke verwondingen helemaal genezen zijn.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:39

Mijn paard heeft er 2 maand over gedaan destijds Nagelbijten / Gniffelen

Iemand al een programma boekje gekregen?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:53

Visconti schreef:
Mijn paard heeft er 2 maand over gedaan destijds Nagelbijten / Gniffelen

Was dat ook van bijtwonden?

Als de plekken wel goed hersteld zijn maar de haargroei nog niet helemaal, word je paard dan afgekeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:39

Als de haargroei nog niet terug is, neem ik aan dat het kale plekken zijn? Het lijkt me niet fijn om dan een zadel op te hebben, volgens mij schuurt het best wel. Of je er op af gekeurd word weet ik niet, de kans is wel aanwezig denk ik.

Hier is nog geen progammaboekje, maar de inschrijving is ook nog niet gesloten, zal het niet daarna pas komen?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:06

Het programmaboekje krijg je meestal de week vantevoren, als de inschrijving gesloten is, en de startlijst online staat.
Ik rijd dus dit jaar niet mee, maar ik ga wel vrijwilligen! Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:51

Citaat:
Was dat ook van bijtwonden?

Onderanderen, hij is destijds inelkaar getrapt door een ander paard. Die heeft met zijn ijzers op zijn rug staan stampen. Hij heeft daardoor wonden gekregen (haargroei is nog steeds niet hersteld, is een litteken geworden en zal waarschijnlijk ook niet meer goed komen ook) en hij had grote bloeduitstortingen. De openen wonden heelden vrij snel, de bloeduitstortingen duurden echt lang! Heb hem elke dag gemasseerd en zalfjes opgesmeerd en toen ging het uiteindelijk wel wat sneller.

Wat ik altijd deed was vanaf de schouder met mijn vinger over de rug heen glijden richting de kont. Waarbij je steeds dezelfde druk hebt en je nagel vrij ver in de vacht (niet je paard openkrabben maar gewoon wel wat extra druk) en dan kijken hoe hij reageerd, geeft hij zulke tikken (die ze normaal ook bij vliegen geven) dan zit er nog iets niet goed. Ook letten op de oren en eigenlijk gewoon de hele reactie van het paard.

Kale plekken hoeven geen probleem te zijn, Visco heeft er ook 2 op zijn rug. Maar dat zijn een soort van strepen en hebben en niet zo heel groot oppervlakte. Hij heeft er geen last van en ik verwacht niet dat er ooit weer haar op komt. Ik verwacht niet dat ze hem er op gaan afkeuren, hij is verder zo gezond als wat en het doet hem geen pijn.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:19

Ik heb vandaag voor het eerst weer gereden. De plekken zijn dicht en ze reageert er niet gevoelig op als ik er over heen ga. Na het rijden zagen de plekken er ook niet anders uit dan voor het rijden gelukkig, heb een shabrak en een bontje onder het zadel. Hoop dat het mooi weer blijft, zonneschijn en frisse lucht lijken aardig te werken Knipoog Maar ja, of het genoeg is om over twee weken al te starten... Ik wacht maar gewoon af, had toch al betaald en beslis vlak van te voren. Heb de DER gemaild hoe het zit met kale plekken onder het zadel, hoop dat ik binnenkort antwoord krijg Lachen

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:01

De route staat online! Op deronline.nl! Kan nu mooi even de afstanden bekijken op google earth. Er staat ook een programmaboekje, maar die opent bij mij niet. Bij jullie wel>?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:14

Progammaboekje doet het bij mij ook nog niet nee.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:07

Bij mij ook niet...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:24

Ik kon hem net wel openen, heb hem uitgeprint en al, het is een .pdf file, misschien lukt het jullie nu ook....
Best lastige route, aantal keren dat je de route kruist, goed opletten dus.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 21:40

jaaa bij mij doet ie het nu ook! fijn dat het er al zo mooi op tijd op staat.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 10:54

zou er ook nog een aparte routebeschrijving komen voor de grooms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:08

Bij mij doet hij het ook. Weet iemand of je als ruiter zelf verplicht naar de voorbespreking moet of dat een van je grooms er ook heen mag?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:07

Renske_fjord schreef:
zou er ook nog een aparte routebeschrijving komen voor de grooms?

Geen idee, dat is niet bij alle wedstrijden zo dat je een groomroute krijgt.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:09

Vorig jaar was die er volgens mij wel Ja
Ik zit waarschijnlijk op de p/a of de vetgate als vrijwilliger Haha! Heb er zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:11

Gezellig, als je op de P/A staat zie ik je daar vast wel. Op de vetgate niet.

Nog maar anderhalf week. Eerste wedstrijd van het jaar komt wel heel dichtbij.

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 20:12

Ja echt snel! Ben nog druk aan het trainen deze week. Volgende week doe ik het rustiger aan. Weten jullie al hoe laat jullie er naar toe gaan? Wordt vroeg dagje denk ik.. pfoe! 08.15u voorbespreking...

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:46

Had voor mij nog wel een weekje later mogen zijn ivm het herstel van Femckes rug Knipoog Maar het rijden gaat goed op het moment en na een uur redelijk intensief rijden met dit warme weer worden de plekken op haar rug niet anders... Ik wacht nog steeds maar even af de laatste week, kan me altijd zaterdag nog afmelden. Ik denk dat het ook wel van belang is wat voor weer het is of het verstandig is om te starten of beter thuis te blijven.
Er zijn toch meerdere voorbesprekingen en dan hangt het toch van je starttijd af welke je het beste bij kan wonen?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:52

ik ga groomen,ik ga groomen ik ga groomen Hyper!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 21:10

Jamika schreef:
Had voor mij nog wel een weekje later mogen zijn ivm het herstel van Femckes rug Knipoog Maar het rijden gaat goed op het moment en na een uur redelijk intensief rijden met dit warme weer worden de plekken op haar rug niet anders... Ik wacht nog steeds maar even af de laatste week, kan me altijd zaterdag nog afmelden. Ik denk dat het ook wel van belang is wat voor weer het is of het verstandig is om te starten of beter thuis te blijven.
Er zijn toch meerdere voorbesprekingen en dan hangt het toch van je starttijd af welke je het beste bij kan wonen?

maar krijg je je starttijd niet op de dag zelf toegewezen?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:41

susan schreef:
ik ga groomen,ik ga groomen ik ga groomen Hyper!

Leuk leuk leuk!! Voor wie voor wie voor wie????