Endurance zadels, welke zijn makkelijk aan te passen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: Endurance zadels, welke zijn makkelijk aan te passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:16

hoi

probeer eens een spaans zadel
zitten geweldig en hebben brede kussens

ik heb ze in ieder eval voor mijn ponies

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:04

Kan je ook met een veelzijdigheids zadel een endurance rijden of een trec westrijd??

Groetjes Fränk

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:45

Natuurlijk wel, met elk zadel, als het maar past op je paard en je er lekker in zit!!!!!
zo'n rit duurt nl. wel wat langer dan een dressuur/springles...............
Maar in principe is de keuze van je zadel vrij hoor! Je mag ook wel zonder rijden, of boomloos, western, noem maar op.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:27

Veilig harnachement is verplicht. Ik vraag me af of zadel-loos daaronder valt. Yvonne v/d Velde heeft ooit eens de laatste km's van een wedstrijd zonder afgelegd, meen ik me te herinneren, maar of dat nu nog mag..

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:35

Vorig jaar in Onstwedde was er een man die ongezadeld startte, er later af sprong, er 30 km naast liep en een stuk voor de finish er weer op sprong................... stond keurig in de uitslagen!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:50

Ik moet er niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen Heb van de week een beetje door het bos gehobbeld zonder zadel, de volgende dag liep ik als een bejaarde Clown

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:58

Het lijkt mij ook niks eerlijk gezegd, maar wie het proberen wil.................... Haha! Haha! Haha!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:48

ik vind zonder zadel rijden prima. maar zou geen endurance wedstridj rijden zo. word je broek veels te nat van en het lijkt me nou niet echt goed voor de druk van je eigen lichaam op de paardenrug.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:11

linky schreef:
Vorig jaar in Onstwedde was er een man die ongezadeld startte, er later af sprong, er 30 km naast liep en een stuk voor de finish er weer op sprong................... stond keurig in de uitslagen!!!

Geloof dat dat Miss Daisy was, staat me ergens zoiets bij. Geloof dat ik alsnog liever 30km op een ongezadelde rug zit, dan er 30km naast ren Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 08:13

We hebben niet echt geluk. Anouar moet 2 nachten bij de DA blijven.
Maar we hebben nog de hele winter om zadels te passen. Laat hij eerst maar helemaal beter worden

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:05

NaVy! schreef:
linky schreef:

Geloof dat dat Miss Daisy was, staat me ergens zoiets bij. Geloof dat ik alsnog liever 30km op een ongezadelde rug zit, dan er 30km naast ren Lachen

Nee, dit was Ruby Tuesday (ook een Gelder Knipoog ) van Ilva Heldoorn, en het was haar vader die ernaast liep.

En volgens mij heeft Yvonne vd Velde zelfs een hele wedstrijd van 90 km ofzo zonder zadel gereden...
Nagelbijten / Gniffelen Een buitenritje van een dik uur is mijn record en dat vond ik echt wel lang genoeg! Haha!

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 07:39

Wij hebben ook 2 Pegaso zadels!

Ongeveer 2 jaar geleden lagen de zadels op beide paarden niet meer goed... En konden we dus beginnen met een zoektocht naar het goede zadel, een dubbele zoektocht omdat het twee totaal verschillende paarden zijn...

En toen we voor beide paarden bij hetzelfde zadel uitkwamen (wel een andere boommaat enzo hoor Knipoog) was ik ook flink verbaasd... Tegenwoordig lopen ze er allebei super mee, zelf de kussens veranderen doen we niet omdat we er toch niet echt kijk op hebben. Naja, ik zie het wel als het níet goed ligt, maar om het dan zelf goed te gaan knutselen vind ik een beetje eng.

Het enige nadeel aan de Pegaso voor mij persoonlijk is dat 't een best breed zadel is, hiervoor reed ik op een springzadel en dat was voor mij precies goed.
En het is even heel erg wennen, het lijkt namelijk alsof je niet goed hebt aangesingeld in het begin, het zadel lijkt veel losser te liggen. Sommige mensen wennen er helemaal niet aan, maar ik vind 't nu gewoon normaal.