Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en begine Em_Willem schreef:Ik wil ook meeoden in de kennismakingsklasse. Alleen ik weet niet zeker of mijn paardje het aankan.
We hebben vandaag een rit gemaakt van 10 km en we deden er 2 uur over (alleen maar gestapt) Hij was bij thuiskomst heel erg actief alsof hij neit echt moe was. Maar ik twijfel, omdat het duinzand is wat heel erg zwaar is, volgens mij. Ik weet niet precies wat ik moet doen...

en begine[/quote]
. 
romsaf schreef:ik wil me ook inschrijven voor katwijk, want ik heb altijd al eens op het strand willen rijden! Het is niet echt naast de deur dus ik zal daar moeten overnachten. Is het niet mogelijk een paddock te maken met een tentje erbij? Ik wil haar liever niet ergens op stal hebben want ze staat nooit op stal.
. Het beste kun je contact zoeken met de organisatie, zie website www.deronline.nl. Wellicht weten zij wat... Lenneke_ schreef:MoReQuarabs schreef:Jammer dat je Klasse 2 gaat starten in Katwijk Lenneke, voor ons dan niet voor jou natuurlijk. Nadia en ik hadden wel een maatje kunnen gebruiken in Klasse 1, want dan starten we voor het eerst. De Kennismakingsrit in het Drents-Friese Wold is erg goed bevallen, maar voorlopig is het beter voor ons om met nog een combinatie samen te starten.
Leuk dat je ook mee doet.
Er is vast wel iemand anders die samen met jou wil starten.
gekke_koei schreef:katwijk staat bekend als 1 van de zwaarste parcouren, die doeje niet ff zomaar. er zijn er vorig jaar idd heel wat uitgevallen.. waaronder wij dus ook.
drenthie schreef:gekke_koei schreef:katwijk staat bekend als 1 van de zwaarste parcouren, die doeje niet ff zomaar. er zijn er vorig jaar idd heel wat uitgevallen.. waaronder wij dus ook.
Ik heb mij ook ingeschreven voor de kenninsmakingsklasse, omdat ik juist begrepen had dat Katwijk best te doen was. Maar eens zien dan hoever we komen.
Ik heb nog wel een vraagje. ik heb het inschrijf formulier verstuurd. Moet ik nu ook direct het geld overmaken of krijg ik eerst nog een bevestiging van inschrijving?
Citaat:nog een paar tips, leer je paard drinken op commando. plaats ergens een emmer water en leg wat appels neer voor je aan je rit gaat beginnen. stop tijdens je rit bij dat punt en laat je paard drinken en eten. drinkt je paard niet graag uit een emmer, of tenminste.. op commando om maar ff zo te zeggen, dan moet je dat ruim van te voren trainen. merel wilde absoluut niet drinken en die paar appels zijn niet voldoende voor zo'n rit. dus wij hebben geoefend met muesli in water en slobber en dat ging prima.