Wat is een goed halsterhoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:50

Ik heb er een van Norton en ik ben er erg tevreden mee!
Sterk, zacht, soepel, leuke kleur, niet duur. De neus en frontriem is onderlegt, het metaal werk blijft lang mooi, is stevig en mooi afgewerkt.
Hij is niet zweterig, plakt niet, schuurt niet...

Er word wel soms gezegt dat Norton een rare pasvorm zou hebben, maar heb ik geen last van.

Deze was 70 euro incl super grip teugels, ik heb hem gekocht in Bussum (the horseman) maar er zullen wel meer winkels zijn die ze hebben.

Afbeelding
Afbeelding

Flore

Re: Wat is een goed halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:54

Dat is een mooie! Hebben ze die ook in lichtblauw? En kun je die ook op een website zien?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:20

Snowytje schreef:
Dat is een mooie! Hebben ze die ook in lichtblauw? En kun je die ook op een website zien?

Volgens mij hadden ze, toen ik deze bestelde, in het lichtblauw, rood, oranje en groen, maaaar, misschien dat dat nu veranderd is (is al een jaar terug)

Website heb ik geen idee van, zal even kijken

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:25

hier zijn iig de normale,
http://www.stormwesternstore.nl/index.h ... t=d46.html

miss kan die mensen is mailen? Waarsch kunnen ze die andere ook wel bestellen... dan weten ze welke kleuren e.d.
edit, de endurance kan ik niet op inet vinden, ik heb ze dus ook gewoon bij een winkel gekocht, ze hadden daar die oranje hangen in endurance en in gewoon engels en toen ben ik gaan vragen of ze die in groen hadden, aangezien de prijs/kwaliteit mij wel aansprak.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:49

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:04

[quote="cp112]het is ook niet echt voor dagelijks gebruik, ik rij zo'n 2 keer in de week een buitenrit. nu nog van ongeveer een uur maar straks wel langer en dan vind ik het handig om zo'n hoofdstel te hebben. hoeft ook niet super kwaliteit want das mij te duur

maar zo voor erbij hoofdstel is deze wel aardig? ik heb namelijk dan ook nog een gewoon hoofdstel en dan zou ik dit hoofdstel alleen voor de echt lange ritten gebruiken.[/quote]

Lijkt me een prima keus!
Weet je al welke kleur je wilt nemen?

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:07

Overigens heeft een stalgenoot zo'n nylon geval, en die is na 3x gebruiken al niet mooi meer... Het rafelt, wordt snel vies & is niet schoon te krijgen, t was ook geen stevige en haar paard kreeg schuurplekken van die sluitingen.

Ik zat toendertijd ook te twijfelen of ik niet zo'n goedkope moest nemen, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:04

Ik heb al een jaar of 4 een biothane van running bear:

Afbeelding

Heel intensief gebruikt, bij trainingsritten en wedstrijden en niet kapot te krijgen. Het ziet er ook nog steeds als nieuw uit!!

Sinds 2 jaar heb ik voor mijn andere knol zo'n mix en match van Zilco en die doet niet onder voor de biothane van running bear.

Afbeelding

De manier waarop het bit eruit gaat is anders. Bij die eerste is het lastiger om na een vet-gate het bit er weer in te krijgen (dat ligt trouwens meer aan mijn paard dan aan het hoofdstel hoor.... )

Het kost een paar centen, maar dan heb je zeker wat en het blijft gewoon mooi en stevig. Je gooit hem na de rit even onder de kraan en klaar is Klara!!!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:18

Ik heb een hoofdstel van Norton en een halsterhoofdstel van Biothane. Ik vind toch wel dat er een opvallend kwaliteitsverschil tussen zit. het materiaal van biothane is soepeler, mooier afgewerkt, verfijnder en lijkt me een stuk steviger. Maar het prijsverschil was er dan ook wel naar.

Bordeaux Norton:
Afbeelding

Groene biothane:
Afbeelding

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:28

Wat ik me afvraag.. de gewone halsterhoofdstellen van Biothane of Running Bear... rijden jullie daar ook wel eens bitloos mee?

Ik heb een halsterhoofdstel van Biothane op het oog maar ik zou het wel fijn vinden om bij een rit van langer dan twee uur aan het einde het bit eruit te klikken. Doen jullie dat wel eens? Of rijden jullie deze halster hoofdstellen altijd met bit?

Ik zat ook te kijken naar de crosslink hoofdstellen maar als ik 90% van de tijd MET bit rij, dan lijken me die toch niet zo handig... Iemand tips?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:35

Ik vind het mooier dat de riempjes van de biothane niet zo breed zijn. Anouar heeft niet zo'n groot hoofd, een hoofdstel met van die brede riempje staat dan al gauw lomp

bella24: Voor dat ik dit hoofdstel had reed ik met een gewoon stalhalster. Dus met een halsterhoofdstel zou je ook wel zonder bit kunnen rijden.
Anders is de sidepull misschien wat. Daar kan je ook een bit aan hangen en je kan de teugels aan de zijkant van de neusriem vast doen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:39

bella24 schreef:
Wat ik me afvraag.. de gewone halsterhoofdstellen van Biothane of Running Bear... rijden jullie daar ook wel eens bitloos mee?

Ik heb een halsterhoofdstel van Biothane op het oog maar ik zou het wel fijn vinden om bij een rit van langer dan twee uur aan het einde het bit eruit te klikken. Doen jullie dat wel eens? Of rijden jullie deze halster hoofdstellen altijd met bit?

Dat doe ik idd weleens
Maar dan laat ik het bit in en klip de haakjes gewoon aan de zijkant van het hoofdstel. Dat kan ik nl vanaf mijn paard doen.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:57

Aha, thanxs dan ga ik waarschijnlijk toch gewoon voor die mooie met dunne biothane riempjes...

Citaat:
Ik vind het mooier dat de riempjes van de biothane niet zo breed zijn. Anouar heeft niet zo'n groot hoofd, een hoofdstel met van die brede riempje staat dan al gauw lomp.

Mee eens!

Sidepull zou een optie zijn maar volgens mij maakt het dan toch niet zo veel verschil als ik gewoon met het halster-gedeelte rij... (Sidepull vind ik ook niet zo mooi... )

Citaat:
Maar dan laat ik het bit in en klip de haakjes gewoon aan de zijkant van het hoofdstel.

Ja, ik zou dan juist wel het bit er uithalen. Lijkt me voor Alter wel prettig als hij na twee uur ook een beetje kan smakken onderweg, hihi!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:09

Ik rij bij wedstrijden vanaf de helft met de teugels aan het halster van het gewone halsterhoofdstel:

Afbeelding

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:20

Ik ben overtuigd! Oeh, wat staat dat rood mooi bij je merens!

Eind van de week weet ik of mijn zadel definitief verkocht is en dan ren ik naar Arjanne om een biothane halster-hoofdstel te bestellen! (Duim, duim, dat ie echt verkocht is!)

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:37

bella24 schreef:
Ik ben overtuigd! Oeh, wat staat dat rood mooi bij je merens!

Eind van de week weet ik of mijn zadel definitief verkocht is en dan ren ik naar Arjanne om een biothane halster-hoofdstel te bestellen! (
Duim, duim, dat ie echt verkocht is!)

Haha ik zie je wel verschijnen!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:15

Ik sluit me bij Arjanne aan!! Ik klik ook gewoon de teugels aan de zijkanten van het dan overgbleven halster:

Afbeelding

En het bit rammelt dan in mijn buideltasje...is niet goed voor je sultana"s maar dat is een ander verhaal....

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:25

Jorie, die Sultana's moet je natuurlijk wel opeten en niet in je buideltasje laten zitten

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:11

Hey, die foto... Is die van de tweede keer dat je op de finish af reed?

Ik heb vandaag voor het eerst mijn hackamore aan mijn halsterhoofdstel geknoopt. Hoogte is prima, maar dat metaal rammelt als een idioot tegen de 'ringen' van het hoofdstel. En Ret kan al zo slecht tegen gerammel aan zijn hoofd. Daar moet ik dus nog even iets op gaan verzinnen.

Voor de rest ben ik nog steeds ontzettend blij met dat hoofdstel hoor!

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:38

Ik denk dat als ik voldoende geld heb...... ik de cross-link neem. Ik heb dat eens bekeken en goed geluisterd (hoop ik)naar Anour15. Ik heb het plaatje eens goed bekeken. Je kan hem gebruiken als crosslink, hoofdstel, als halster, en dus ook als halster-sidepull, gewoon de teugels aan de zijkant. Dus alle mogelijkheden in één hoofdstel als ik dat zo bekijk.

@Anour15 klopt dit?

Ik reed mijn paard ook een tijd op gewoon leren halster met bontje op de neus. Met de teugels aan de zijkanten, maar dit schuurde alsnog over de neus heen. Hebben jullie daar geen last van....

En heeft iemand de link naar de kleurenkaart van biothane, kan hem op goedhard niet vinden. Ik zoek de bruine kleur . Iemand nog leuke andere kleuren voor een bruin-bonte?

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:54

BonBon schreef:
Ik reed mijn paard ook een tijd op gewoon leren halster met bontje op de neus. Met de teugels aan de zijkanten, maar dit schuurde alsnog over de neus heen. Hebben jullie daar geen last van....

En heeft iemand de link naar de kleurenkaart van biothane, kan hem op goedhard niet vinden. Ik zoek de bruine kleur . Iemand nog leuke andere kleuren voor een bruin-bonte?

Kijk anders eens op www.equestriannomads.nl.

En nee, hij schuurt niet, biotane schuurt niet en ik heb er ook geen druk op. Ik rij gewoon op stem dan. Teugels hangen gewoon los.Nou ja, een beetje bochtjes sturen. Het gaat mij er dan gewoon om dat ze makkelijker kan drinken.

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:55

Karin schreef:
Hey, die foto... Is die van de tweede keer dat je op de finish af reed?

Nee, derde...... want ik was ook nog eens richting het KNHS gebouw gereden......

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:55

Djilan schreef:
Jorie, die Sultana's moet je natuurlijk wel opeten en niet in je buideltasje laten zitten

Ik ben solidair met mijn paard, die eet ook niet.......

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:32

Anouar15 schreef:
De nieuwe HH hoofdstellen zijn wel echte halsterhoofdstellen, de roze en de zwarte.
Ik heb ze nog nooit in het echt gezien, maar ik hoor veel dat het materiaal heel eng aanvoelt. Dat het een beetje plakkerig en stroef is

Ik bevestig
Ik ben vandaag gaan kijken voor het halsterhoofdstel van HH. Degene die ze in de winkel hadden, hadden geen klipjes voor het bit, dat betekent dat je elke keer gespjes los moet staan peuteren.
Maar over het materiaal, voelde inderdaad eng, stroef, plakkerig.. Nee niet fijn. Ik zei al tegen mijn vriend toen we de winkel uitliepen dat ik wel even verder zoek, dan maar iets meer uitgeven

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:13

Ik zal nog even reclame maken voor Zilco...

De biothane hoofdstellen hebben clip-bare bakstukken en als je het bit weghaalt blijft er een halster (met frontriem) over. Als je het halster omhebt en het bit in wil zal je het dus aan 1 kant vast moeten maken en van de zijkant af indoen. (of 3 handen hebben).
Bij mijn pony wil dat niet (die is niet zo gek op z'n bit) dus ik heb gekozen voor Zilco. Vind ik ook mooier materiaal trouwens.

Afbeelding

Dit is een mix&match. Het gele gedeelte is het kopstuk/bakstuk/bit deel dat er in z'n geheel omgaat zoals je bij een gewoon hoofdstel het bit indoet. Het groene deel is een gewoon licht halster. Je haakt het gele deel aan de zijkant van de frontriem aan het halster vast, zit in 5 seconden goed.

Overigens is op het halster alleen ook te rijden... mits je paard gewend is om op die manier gereden te worden. Het is er eigenlijk niet voor bedoelt en echt veel controle heb je niet, dus eerst thuis goed oefenen