TREC: zijn hier bokkers die dit doen of willen gaan doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:46

Hoi, ik lees al een poosje mee en heb de hele site van flyinghorse zowat verslonden. Het lijkt me erg leuk om hieraan mee te doen. Helaas moet ik met mijn paard uit Groningen komen dus is de wedstrijd iets te ver. Maar als iemand ooit het idee heeft om dit ergens in het noorden te doen (als oefening oid) dan hoor ik het graag!!

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:19

Ik heb nog geen brief gehad voor het trainingsweekend Hoop dat ie snel komt.....

Odi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:31

REYNIR schreef:
Ik heb nog geen brief gehad voor het trainingsweekend Hoop dat ie snel komt.....

Hoi,

Ik heb inmiddels wel een brief ontvangen. Wat is je echte naam? Kan ik even kijken of je op de deelnemerslijst staat.
Voor de rest staat er niet zoveel bijzonders in de brief, staat eigenlijk allemaal al wel op de site. Er wordt wel gevraagd je zadeltassen mee te nemen.

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:02

Hoi Odi, jij bent toch Caroline (van de NVVR lijst)??

Wij hebben elkaar laatste keer in Eersel ontmoet toen je kwam kijken.

Groetjes Karin

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:16

Ik wilde gisteren mijn zadeltassen pakken om te kijken wat ik er allemaal in kon stouwen, ongeveer een jaar geleden nieuwe gekocht (geen leer maar wel heel handige voor over de knop van het zadel), zat nog nieuw in het plastic, wat denk je, helemaal aangevreten door de muizen. Grrrrrr. Ik haat die muizen
Nou moet ik maar weer zien waar ik hier in de buurt zadeltassen kan kopen voor niet te veel.....

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:21

Haha, komt me bekend voor, is mij overkomen met een zweetdeken.
Ik zou nu nog geen zadeltassen kopen en eerst in het weekend eens kijken waar iedereen mee komt en hoe het bevalt, zo kom je misschien op goede ideen.

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:10

Hoi,

Ik heb inmiddels wel een brief ontvangen. Wat is je echte naam? Kan ik even kijken of je op de deelnemerslijst staat.
Voor de rest staat er niet zoveel bijzonders in de brief, staat eigenlijk allemaal al wel op de site. Er wordt wel gevraagd je zadeltassen mee te nemen.[/quote]

Ik heb inmiddels gehoord van Marije dat ik wel op de brief sta... Mijn naam is Henni Smit.

Ik neem mijn tassen wel mee, maar dat zijn van die gewone zwarte van 25euro.. die vind ik persoonlijk niet ideaal. Te groot, en als ze niet zo vol zitten zwabberen ze......
Dus ik hoor graag wat andere mensen voor bepakking en tassen hebben.

Karin, ik denk dat Marije en ik vrijdag komen. Hoe laat dat weten we nog niet, Marije moet eerst nog werken. Je leest het wel even.
Groetjes Henni

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:22

Wat en hoe trainen jullie je paarden momenteel? Rijden jullie veel buiten, of rijden jullie voornamelijk in de (binnen) bak?
En rijden jullie je paard elke dag, en hoe lang? Trainen jullie ook op hindernissen? Veel vragen maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat anderen met hun paard doen.
Ik probeer elke dag te rijden, in de binnenbak, buitenrijden is hier momenteel niet te doen, ik wissel ook af met longeren, cavaletti's, ik stap steeds rechts op en af :–) om dit alvast heel normaal te vinden enz.

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:47

Tja, ik rij alleen maar buiten. Ik heb geen bak. Daarbij doe ik wel de dijkjes, en als ik naar het bos ga, oefen in de op en afsprongen, en wat hindernisjes. In de paddock (net iets te klein om te rijden) doe ik wel wat stap oefeningen, en met de balken oefen.
Ik rij ong 5x in de week. Hij staat de hele dag buiten.
Groetjes

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:56

Onze paarden staan de hele dag buiten, we hebben alleen een buitenbak tot onze beschikking, nu het weer niet zo goed is worden ze zo'n 4 a 5 keer gereden/gelongeerd, zo'n twee keer in de week dressuurmatig af en toe cavelleti's en sprongetje en als het lekker weer is maak ik een heel parcours met allerlei slalommen, labyrinth etc. verder rijden we zón twee keer in de week buiten, varierend van 1 tot 3 uurtjes. Als het weer wat beter wordt en ze niet zo'n dikke vacht meer hebben worden de buitenritter weer wat langer en met een hoger tempo.

Zahlina

Re: TREC: zijn hier bokkers die dit doen of willen gaan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:26

Hallo Allemaal.

Ik zal er ook zijn het weekend van de 29ste.
Voor mij is dit een compleet nieuwe ervaring.
Via de Vereniging Arabische Sportpaarden (1 jan 2006 opgericht) heb ik mij als deelnemer aangemeld met mijn hengst, Aurilla Gold, Z2 dressuur.
Ik ben erg benieuwd hoe het er allemaal aan toe gaat en of het ons zal bevallen, denk het wel, alleen vrees ik voor mijn route uitstippel kwaliteiten.
Opzich vind ik het allemaal erg leuk klinken.
Ik probeer altijd zo veelzijdig mogelijk met mijn paarden te trainen en zie dit ook eerder als aanvulling dan als een compleet nieuwe richting om me in te gaan verdiepen.
Dressuur is en blijft mijn tak van sport en alle andere dingen zijn leuk en gezellig.
Maar wie weet ga ik wel om na dit weekend, denk ik dat TREC en dressuur goed te combineren is.

Gr Em

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:40

Hoi Em, leuk dat je er ook zal zijn. Ik denk dat TREC i.d.d. een leuke aanvulling is en dat het heel goed te combineren is met andere dingen. Het is leuk voor de afwisseling voor jezelf en voor je paard en in een aantal hindernissen komt een hoop toegepaste dressuur en tevens een stukje gehoorzaamheid kijken. En verder vind ik het heel leuk dat er een zo'n variate van paardenrassen meedoet, en ieder heeft zijn eigen kwaliteiten. (al is een beetje kunnen kaartlezen/orienteren toch wel erg handig).

Groetjes Karin

Zahlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:52

Delphi2 schreef:
En verder vind ik het heel leuk dat er een zo'n variate van paardenrassen meedoet, en ieder heeft zijn eigen kwaliteiten. (al is een beetje kunnen kaartlezen/orienteren toch wel erg handig).

Ik ben altijd weer terrecht gekomen .
Ik heb mijn vriend al om wat uitleg gevraagd over het compas werk (oud militair) enz enz en als het goed is moet ik het al begrijpen.

Als ik wel verdwaal dan kom ik wel wat later aan, wacht maar niet op mij.

Gr Em

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:56

Kunnen ze het niet ergens in het midden van het land organiseren

storrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:59

Dit is toch bijna het midden van het land :–) ik om uit Belgie en moet ook ongeveer 2,5 uur rijden...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:59

Ik bedoel met het midden van het land rond Utrecht enzo

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:09

De organisatie zit in de regio onder Eindhoven en heeft daar de benodigde contacten voor gebruik van het terrein etc. Het is dan ook het meest logisch dat het daar wordt georganiseerd.

Net als bij endurance en SGW ben je ook bij TREC afhankelijk van vrijwilligers die een wedstrijd willen organiseren in een gebied dat zij goed kennen en waar zij contacten hebben. Dus mocht je mensen weten die dat willen of voel je jezelf geroepen, laat het aan Lotje weten. Ik weet dat zij een tijdje geleden een oproepje heeft gedaan voor organisatoren. Alleen op die manier kunnen er wedstrijden komen op andere plaatsen in het land. Voor één persoon alleen of voor een klein clubje op één plek is dat niet te doen.

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:41

Anouar15 schreef:
Ik bedoel met het midden van het land rond Utrecht enzo

In de nieuwsbrief (vandaag ontvangen) staat dat er een plan is om soort van TREC wedstrijd (in ieder geval de PTV) te organiseren in Lunteren, das best wel in het midden van NL.
Groetjes Hen

Odi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:10

Delphi2 schreef:
Hoi Odi, jij bent toch Caroline (van de NVVR lijst)??

Wij hebben elkaar laatste keer in Eersel ontmoet toen je kwam kijken.

Groetjes Karin

Ja, dat ben ik.

Moet mijn zadeltas en alle spullen die ik erin had zitten weer bij elkaar zoeken, ligt volgens mij door het hele huis heen.

Em je zult er geen spijt van krijgen. Je zult ook niet de eerste zijn die verdwaald, dat was ik .

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:34

Hai!!
Iedereen weer bekomen van het weekend??? Ik moet zeggen dat ik weer heerlijk heb geslapen in mijn warme bedje
Ik ga zo even kijken of de foto's nog wat gelukt zijn, al vrees ik met grote vrezen, vanwege de binnenbak.
Ik heb het in iedergeval erg leuk gehad, en nuttige tips gehad.
Groetjes Henni

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:56

Nou ik heb ook heerlijk geslapen hoor, wel een beetje spierpijn van dat rare gespring van Delphi gister. Gerard ligt ziek op bed, die heeft buikgriep, maar dat zat er wel in.

Ik heb een heel leuk weekend gehad erg gelachen en ook nog leuk gereden, jammer dat alles bevroren was (en gerard ziek) en dat we niet nog een leuke buitenrint konden maken, volgende keer beter.

Als ik de foto's op de PC heb, zal ik ze hier wel neerzetten. (ja ook die van jullie op de Arabische droomhengst Reynir, als de eigenaresse dat OK vind )

Zahlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:57

Hoi hoi.

Ik ben ook weer veilig thuis gekomen (kwam gisteren om 21:30 aan).
Ik heb gelijk gewezen dat ik meer les nodig heb ik kaartlezen want ipv naar nijmegen te rijden ging ik richting Venlo, gelukkig dat ik na een kwartier zoiets had van tja al die plaatsnamen ken ik niet.

Ik heb een heel leuk weekend gehad, iedereen daar voor bedankt en mij zullen jullie zeker gaan tegenkomen op trec wedstrijden, kan niet wachten om door de ardennen te crossen .
Tigger staan nu bij te komen van zijn spierpijn al dat piafferen bij het springen.
Ik denk ook dat ik een western instructeur ga opzoeken in de omgeving die veel aan trails doet want dat dat is wel erg leuk.

Ik denk dat dit weekend heel erg goed is geweest voor mij, een oog opener naar nieuwe dingen.

Ik heb op een ander forum een uitgebreid verslag geplaats in de hoop daar misschien nog een aantal nieuwe deelnemers van binnen te halen.

En gisteravond al de eerste korte vergadering gehad met Gerda over het organiseren van een trec wedstrijd in het noorden van het land en volgens mij gaat dat helemaal goed komen.

Ik heb geen problemen tegen het plaatsen van foto's van mijn schimmel monster, hij was zeer vereerd door alle aandacht en ik ga deze week nog proberen om een op een ijslander te gaan rijden, op zo'n 10 km afstand is hier een manege met alleen maar ijslanders en ik wil wel een paar lessen nemen want ze zijn wel erg leuk.

Gr Em

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:40

Citaat:
Als ik de foto's op de PC heb, zal ik ze hier wel neerzetten. (ja ook die van jullie op de Arabische droomhengst Reynir, als de eigenaresse dat OK vind )

Jajajaj ik ben heel benieuwd naar die foto's! Leuk dat je IJslanders ook leuk vind Em, we komen wel een keertje logeren, mag ook mijn schimmelmonster es uit proberen!!
Ik heb wel wat foto's maar ze zijn niet zo bijzonder. Ik ga ze zo proberen te plaatsten

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:20

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:21

Ik snap (^$^%(*&^) niet waarom ik alleen de links altijd plaats, en niet de foto's......... zucht, zal wel blondT zijn.