kalender 2005 endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 15:55

Ik wil komend seizoen iig graag Laag Soeren en de Fasna Trail rijden. De rest van de wedstrijden plan ik daar dan wel omheen. Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 18:53

ik ga dit jaar dan heeel erg echt WEL starten in holten Haha! in juli komt mn paardje terug, en 2 maand om te trainen... moet lukken toch?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 11:16

Manon 2 schreef:
Huil Huil. Ik ga aankomend jaar het hele seizoen missen. Ben zwanger, dat is natuurlijk wel leuk, maar ik vind het wel erg jammer hoor!

Dat meen je niet!!! Jeeeee, gefeliciteerd!!!!

Heb je wel iemand anders die je paard rijdt?? En gaat diegene ook endurance starten??

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:27

Jorie schreef:
Dat meen je niet!!! Jeeeee, gefeliciteerd!!!!

Heb je wel iemand anders die je paard rijdt?? En gaat diegene ook endurance starten??

ik verzorg/rijd maddox alweer bijna een jaar (zie profiel) en ik ga in holten waarschijnlijk m'n debuut maken (als m'n bekken zulke lange ritten aankan)

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:33

geeek schreef:

lage vuursche vind ik niet erg dat die er niet meer is Schijnheilig was vorig jaar echt een kl.... wedstrijd!

Vorig jaar had ik mijn endurance debuut in de lage vuursche en ik vond het super! OK dan!
Ik heb natuurlijk geen vergelijking met andere wedstrijden, maar waarom vinden veel ruiters lage vuursche niet leuk?
Ik had dit jaar graag weer mee willen doen (wat al niet zeker was of het zou kunnen; pony staat in het verband Huilen ), helaas kan dat dus niet . (Ik heb zelf geen trailer; en dit was mooi dicht bij)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 16:33

IngridM schreef:
ik verzorg/rijd maddox alweer bijna een jaar (zie profiel) en ik ga in holten waarschijnlijk m'n debuut maken (als m'n bekken zulke lange ritten aankan)

OK dan! Leuk!! Ik had nog een date staan dat Manon naar mij toe zou komen een keer om te trainen. Dat zal dus niet meer gaan, maar jij bent ook welkom hoor!!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:12

Weet iemand hoe de rit in Groesbeek is? Ik ben van plan eens een uitstapje naar de endurance te maken in Groesbeek met mijn dressuurpaard.. Iemand tips.. En ik heb gehoord dat voor een 30 kilometer rit een uur training per dag genoeg is, klopt dit?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:15

Groesbeek is een nieuwe op de kalender. Ik gok dat-ie vrij heuvelachtig is. Hij is wel alleen voor klasse 2 en 3 trouwens...

Als je paard iedere dag iig een uur wordt gereden, dan moet je een rit van 30 km wel met de minimum snelheid kunnen halen ja. Dan heb je het dus alleen over de conditie. Je kunt daarnaast pezen bijvoorbeeld trainen door over de harde weg te stappen. Het is IMO ook wel van belang dat je paard niet alleen in de bak wordt getraind, dan is de overgang naar een bos zo groot. Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:51

Karin schreef:
Groesbeek is een nieuwe op de kalender. Ik gok dat-ie vrij heuvelachtig is. Hij is wel alleen voor klasse 2 en 3 trouwens...

Als je paard iedere dag iig een uur wordt gereden, dan moet je een rit van 30 km wel met de minimum snelheid kunnen halen ja. Dan heb je het dus alleen over de conditie. Je kunt daarnaast pezen bijvoorbeeld trainen door over de harde weg te stappen. Het is IMO ook wel van belang dat je paard niet alleen in de bak wordt getraind, dan is de overgang naar een bos zo groot. Knipoog

Haha dat is wel logisch ja. Maar hij loopt minstens 3 keer per week een buitenrit, en ik stap iedere dag uit in het bos en over de weg, dus dat mag het probleem niet zijn. Hij is super bodemvast en ik heb hem nog nooit op een buitenrit moe gekregen. Maar als het alleen klasse 2 en 3 is dan kan ik niet meedoen.. Wel jammer, het lijkt me echt een leuke tak van de paardensport. In welke plaatsen hebben ze wel de laagste klasse? En wat is een goede wedstrijd om te beginnen? Heuvelachtig is geen probleem, maar liever niet aan de andere kant van het land!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:02

@ Karin: ik zie nu ook je posts op het endurance topic op VMR, dat verduidelijkt ook het een en ander.. Maar ik ben alleen maar enthousiaster geworden, het lijkt me echt geweldig om op zo'n intensieve manier met je paard bezig te zijn en door mooie omgevingen te rijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:33

De website van de endurancevereniging (waar de kalender op staat) is inmiddels alweer een paar dagen offline vanwege onderhoud. Maar HIER vind je de kalender ook, met (vermoedelijke) afstanden. Daar kan nog wat aan veranderen, de data en plaatsen echter staan zo goed als vast.

Leuk als 'beginnerswedstrijd' en voor jou redelijk aan te rijden zijn Austerlitz (26 km) en Zelhem (30 km). Laag Soeren is vooral heel mooi, maar wel wat heuvelachtig. Moet op zich geen probleem zijn als je paard dat gewend is. Lachen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:03

Jorie schreef:
+:)+ Leuk!! Ik had nog een date staan dat Manon naar mij toe zou komen een keer om te trainen. Dat zal dus niet meer gaan, maar jij bent ook welkom hoor!!!

nou gezellig, wie weet !
maarre....manon is nu nog niet uitgeschakeld hoor Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:28

Mayo schreef:
Ik wil graag aan de volgende wedstrijden meedoen:

Kootwijkerbroek I 20 maart 36 km
Austerlitz 10 april 26 km
Kootwijk 23 april 31 km
Sprengenrit (Laag Soeren) 1 mei 38 km
Onstwedde 18 juni 30 km
Kootwijkerbroek II 21 aug 35 km
Holterberg 3 sep 38 km
Katwijk (nr 10!) 8 okt 26 km

Maar wat zijn de leukste? Want voor Kasje vindt ik het nogal pittig om ze allemaal te gaan starten.

Ik start sowieso Austerlitz en Holterberg en de rest moet ik nog beslissen. Dus iemand tips? Haha!

Kootwijkerbroek, wat kan ik daar ongeveer verwachten eigenlijk?

Die data liggen nogal krap. Iig de eerste rit ivm Austerlitz wat voor mij een must is Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:21

KWB = vooral veel zand. Haha!

Bospaden, zandpaden en als klapper het Kootwijkerzand. Op zich best te doen. Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:20

Ik als het goed is:
Kootwijk
Zelhem
Katwijk
Misschien ook nog 1 of 2 in België...
En allemaal op andere paarden Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:58

Karin schreef:
KWB = vooral veel zand. Haha!

Bospaden, zandpaden en als klapper het Kootwijkerzand. Op zich best te doen. Lachen

Hmm.... dat wordt kiezen..... Zo krap na elkaar steeds een rit is niet fair tegenover Kasje, al zal hij het vast in z'n koppie geweldig vinden Haha!