Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Westernfreak schreef:De fijnste gang voor Salty is de draf. Meestal als ik een aantal km. gedraafd heb, schakeld ze over in haar dieselstandje, een draftempo dat ze erg lang vol kan houden.
Als ik in galop aanspring, merk ik direct het verschil, dan fokt ze zich op en verbruikt ook meer energie.
Het is natuurlijk een draver en loopt fijner in draf. Het is ook een kwestie van uitproberen, wat het paard het beste vol kan houden.
ilovejuno schreef:dus dan denk ik dat het gewoon aan je paard ligt wat hij/zij het beste vol kan houden.
dan ga ik even proberen wat hij vermoeiender vind en wat niet.
maar normaal begint hij toch eerder te zweten als ik hem steeds laat draven (en afentoe stappen) dan als dat ik hem laat galoperen dan begint hij niet zo snel te zweten.
Apple schreef:Ik merk bij Kevin dat hij een draf van zo tussen de 13-16 km/u echt heel lang kan volhouden.
Galop tussen de 20-23 km/u. Als ik sneller ga galopperen is het kwartje snel op dus dat is niet zo handig voor op de langere afstanden.
Daarnaast zit zn staptempo al ongeveer rond de 7 km/u dus met weinig moeite zitten wij op de minimum snelheid.