Fasna Trail Ermelo (NK Endurance/CEI)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:51

Ah, jakkes...
Het was wel superglad en blubberig had ik gehoord. Dan zou ik eerder denken aan de verrekking dan aan een gebroken been. Maar dat kan natuurlijk ook zo. Jakkes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:56

Die is toch over de kop geslagen, na 15 km gereden te hebben? Meer weet ik er ook niet van... Wellicht dat we daar nog meer over horen van Kiwi ofzo Verward

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:00

Jeetje, ik hoop dat zij dan het verhaal een beetje kan vertellen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 18:43

Om meteen een misverstand uit de weg te helpen: het betreffende paard heeft GEEN gebroken been, wel beschadigde gewrichten aan zijn voorbenen (in de knie).

Paard en ruiter zijn nogal ongelukkig ten val gekomen op het 15-kilometerpunt, dus al vrij snel na de start. Ruiter bleek achteraf niets ernstigs te hebben, paard is eerst door de organisatie naar het wedstrijdterrein gebracht en daarna naar een kliniek in de buurt. Ik heb zelf het paard niet gezien, maar heb wel met de eigenares gesproken. Zij zou vanmiddag te horen krijgen hoe ernstig het precies was. Paard kan iig voorlopig niet terug naar Oostenrijk en staat nog op de betreffende kliniek. Overigens begreep ik dat Mandy (Navy) tijdens de wedstrijd in de buurt was en samen met iemand anders bij deze Oostenrijkse is gebleven - super! Dus misschien dat Mandy iets meer kan vertellen over wat er nu precies is gebeurd.

Maar goed, op dit ongeluk na is het verder gelukkig allemaal goed gegaan. Mijn verslag volgt nog, ik heb eerst nog een paar andere dingetjes te doen. Knipoog

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:37

Ik zag het paard toen het uit de taxi kwam. Het zag er erg naar uit. Twee diepe wonden op de knieen en wat wondjes op het hoofd. Maar ik begreep van Ingrid (groom van Manuela) dat het op zich enigszinds mee viel. In die zin dat het er in eerste instantie erger uit zag.

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:55

Komen er nog meer foto's te staan op de site van de fasna trail?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:59

Ik ben bezig mijn met gallerijen... 400+ foto's... Cheese! Ziek

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:59

mijn foto's, stuk of 40 komen eraan.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:17

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 11:26

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:42

Wij hebben in de ochtend een zware onweesrbui over ons heen gehad. gelukkig hadden we de enige post met auto . Wel leuk maar vroeg. We moesten ons om 5.30 melden om uiterlijk om 5.50 op de post te zijn om 2 hekken open te doen.

Vervolgens wachten en om 6.15 kwamen er 8 paarden op een hoop voorbij draven zonder hun nummer te roepen (help). We hadden ook geen startlijst meegekregen dus we hadden op dat moment weinig idee van wat we moesten opschrijven. Gelukkig was dat vrij snel opgelost.

Even later kwamen we er achter dat er 2 diepe gaten in het midden van het hek zaten. Ook die zijn even later gelukkig dichtgegooid.

Vrij snel daarna hoorden we dat de oostenrijkse amazone vlak na onze post over de kop is geslagen. Op dat moment regende het wel vrij hard en onweerde het behoorlijk. De regen was op het open veld zo erg dat je niet veel voor je zag gebeuren.

Verder hebben we wel genoten van al die mooie paarden die voorbij kwamen. En onze post was lekker druk met grooms en voorbij rennende paarden omdat we echt alle routes langs zagen komen. het was soms wel druk met schrijven maar met zijn 2en kom je er wel uit.

Om 1400 uur mochten we weer naar huis en toen werd het pas echt mooi weer. Jammer genoeg konden we niet langer blijven maar volgend jaar weer.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:47

Hopelijk heb ik morgen ook foto's, wij zaten bij post 6B, begonnen pas om 12.00, waren vrijdag al aangekomen in Ermelo omdat we zo graag de start wilde zien. Hebben tot bijna 20.00 daar gezeten, gelukkig hadden we een tentje mee om af en toe te kunnen schuilen. Vond het echt super gaaf en volgend jaar wil ik zeker wel weer 'vrijwilligen'!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:10

karuna schreef:
Wij hebben in de ochtend een zware onweesrbui over ons heen gehad. gelukkig hadden we de enige post met auto . Wel leuk maar vroeg. We moesten ons om 5.30 melden om uiterlijk om 5.50 op de post te zijn om 2 hekken open te doen.

Vervolgens wachten en om 6.15 kwamen er 8 paarden op een hoop voorbij draven zonder hun nummer te roepen (help). We hadden ook geen startlijst meegekregen dus we hadden op dat moment weinig idee van wat we moesten opschrijven. Gelukkig was dat vrij snel opgelost.

Even later kwamen we er achter dat er 2 diepe gaten in het midden van het hek zaten. Ook die zijn even later gelukkig dichtgegooid.

Vrij snel daarna hoorden we dat de oostenrijkse amazone vlak na onze post over de kop is geslagen. Op dat moment regende het wel vrij hard en onweerde het behoorlijk. De regen was op het open veld zo erg dat je niet veel voor je zag gebeuren.

Verder hebben we wel genoten van al die mooie paarden die voorbij kwamen. En onze post was lekker druk met grooms en voorbij rennende paarden omdat we echt alle routes langs zagen komen. het was soms wel druk met schrijven maar met zijn 2en kom je er wel uit.

Om 1400 uur mochten we weer naar huis en toen werd het pas echt mooi weer. Jammer genoeg konden we niet langer blijven maar volgend jaar weer.

Wij hadden óók auto, wij moesten óók vroeg zijn, wij kregen óók alle routes langs (wit, geel en rood) en wij hadden óók diepe gaten in plassen (waar we pionnetjes in hadden gezet, die verzopen..).
En we zaten niet bij dezelfde post Haha!
Wij zaten aan de drieerweg.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:17

Euhm, en ook wij hadden een auto, alleen lukte het door de enorme regenbuien van die ochtend, niet meer op met een gewone auto over het zandpad te rijden.... En ook bij ons kwamen alle routes langs (groen en oranje) En ook wij hadden gaten, alleen geen pionen..... En wij zaten (hoe toepasselijk) bij de Postweg(laan o.i.d.)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:30

Dan hebben ze gelukkig toch meer auto's kunnen regelen. Wij zaten op post 1 3 kilometer van de start. De dame die koffie kwam brengen had het idd over 1 partytent en nog een andere auto. We hadden al heel erge medelijden met de anderen met dat plensweer.

Post 1, waar geel, wit, rood, groen oranje en blauw langskwamen. Het was op de hei bij de eerste rotonde vanaf het centrum links en dan meteen weer links een miniparkeerplaats op. Er was gelukkig een klein stukje wat harder waar we de auto konden neerzetten. En die gaten hadden we eerst niet gezien, die stonden vol met water. Tot er een paard struikelde en we zagen wat het was. 2 gaten schoenmaat 43 en ongeveer 50 cm diep. Precies genoeg voor een paardenbeen.

Toch hebben we ook heel even in de zon buiten kunnen zitten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 18:10

Ik krijg net goed nieuws door van Joan: het Oostenrijkse paardje mag vanavond naar huis! Cool

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:26

Nogmaals: heel fijn! Hopelijk hersteld hij voorspoedig!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:57

Ik had mijn eigen auto maar neegezet.....

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:41