Endurance Lage Vuursche

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:44

ik ben er waarschijnlik ook met of zonder paard is nog even de vraag denk zonder Haha!

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 00:06

Heeft er al iemand bericht gehad? ( start tijden enz)
Ik heb in ieder geval nog niks gehoort... Boos!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:06

Ik heb het boekje binnen. Ik ben startnummer 13........dus gaat een goede rit worden!! Zal even kijken of ik jouw nummer kan vinden.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:12

Gevonden!!! Galja, je bent nummer 92 en je starttijd is 11.10 uur. Maar vandaag zal het boekje wel binnenkomen denk ik.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:45

Helaas kan ik dit jaar WEER niet starten (in ieder geval niet Lage Vuursche), ik ga zaterdag met Miro op vakantie en rijd in Havelte mijn eigen Endurance rit(ten) Haha!

Iedereen veel plezier!! en doe jullie best! OK dan!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:00

ik ben net terug van vakantie in dwingeloo... kon daardoor niet bij de fasna traikl gaan kijken maar die heb ik daar gewoon gereden.. een beetje anders maar toch....

fijne vakantie anja!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:50

Ik ben nummer 66 (jaar van het Vuurpaard Knipoog )! Krijg trouwens net een mailtje over Kootwijkerbroek, moet ik ineens een startkaart hebben om te kunnen starten. Verward Nog helemaal niks van gehoord, en ik heb me dit jaar al voor 4 ritten ingeschreven zonder problemen. Voel niet de directe behoefte lid te worden van een vereniging ofzo. Iemand die hier meer van weet?
En dan nu weer on-topic; wie start er ook rond 10.30? Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:03

Klopt, sinds dit jaar mag je nog maar 1 x per seizoen een kennismakingsrit rijden i.p.v. 3 x. Staat in de reglementen die vanaf maart dit jaar gelden. Dus je moet idd een startkaart hebben. Als je slim bent, word je na 1 augustus lid van de endurancevereniging, want dan krijg je korting op het lidmaatschapsgeld.

En dat je je zonder problemen voor vier ritten hebt ingeschreven, dat kan kloppen: de inschrijvingen worden pas een paar weken voor de wedstrijddatum allemaal tegelijk door de KNHS gecontroleerd op combinatienummers en startgerechtigdheid, dus niet meteen na ontvangst van je inschrijfformulier. Dus pas dan komt aan het licht of je al dan niet in klasse 1 moet starten i.p.v. in de kennismakingsklasse. Je zult dus toch lid moet worden van de endurancevereniging als je vaker wilt starten, maar dat lijkt me ook redelijk normaal. Het moet allemaal ook weer niet te vrijblijvend zijn. Lachen

Hoe laat start de klasse 2 eigenlijk? Iemand het boekje bij de hand?
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-07-04 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:04

Bedankt Jorie! Ik kreeg vandaag mn boekje binnen. Haha!
Ik begon alweer te paniekeren omdat ik nog niks ontvangen had.... Frusty
Maargoed ik was weer te vroeg met mn conclusies....

Bubbles, je moet idd een startkaart hebben voor endurance wedstrijden. Ik had vorige keer gezeur bij Austerlitz omdat ik geen startkaart had.
Ik moest hem zo snel mogelijk aanvragen bij het KNHS.
Maar aangezien je voor het aanvragen van een startkaart gegevens nodig heb die op je paspoort staan ( levensnummer enz) moest ik eerst een paspoort aanvragen, die van mij had alleen een pasje gekregen bij het chippen ( oude eigenaar)
Maar aangezien ik in dat soort dingen niet zo vlug ben Schijnheilig ....heb ik dus ruim 2 weken geleden mn paspoort aangevraagt en gelukkig vrij snel binnengekregen.Gelijk de aanvraag van de startkaart op de bus gedaan dus ik hoop dat dat rond is voor een zondag. Maar iid de aanvraag is binnen en daar gaat het om.
Maar over het algemeen doen ze er van de DER niet zo moeilijk over tis meer de KNHS die de boel gek maakt.....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:05

De DER (nu KNHS Endurancevereniging) is idd vrij relaxed als het om inschrijvingen e.d. gaat, maar regels blijven regels: je mag 1 x per seizoen zonder startkaart rijden in de kennismakingsklasse en daarna is het klasse 1 met startkaart.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:12

Klasse 2 start 9.30 u massa start

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:16

ook ik ben van de partij, als groom natuurlijk!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:22

Daphnezz schreef:
ook ik ben van de partij, als groom natuurlijk!

van mijn paard! (die ik dit keer zelf ga groomen...MET Daphnezzzzzz)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:03

Ik ben er ook als groom Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:18

Karin schreef:
De DER (nu KNHS Endurancevereniging) is idd vrij relaxed als het om inschrijvingen e.d. gaat, maar regels blijven regels: je mag 1 x per seizoen zonder startkaart rijden in de kennismakingsklasse en daarna is het klasse 1 met startkaart.

Ik heb Kootwijk in de klasse I gereden en ben al een tijdje lid van de DER. Is de DER dan ook je "vereniging"?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:23

Yup, dan is er niets aan de hand! De DER heet nu KNHS Endurancevereniging, je bent dus al lid van de KNHS. Je moet alleen nog wel een startkaart aanvragen.

Maar hoe kan het dan dat je klasse 1 hebt gereden in Kootwijk zonder startkaart? Weet je wel zeker dat dat niet de kennismakingsklasse was?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:26

Ja, was absoluut I. Zo staat het ook in mijn uitslag op DER online. Ik ga even een startkaart ergens vandaan toveren. Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:34

Ik kan je niet vinden in de uitslag, er was toch ook iets met jouw paard bij de nakeuring? Verward

Anyway, je moet dus idd een startkaart hebben om in de officiele enduranceklassen te kunnen starten. Lachen

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:08

Ja, Baduh is bij de nakeuring afgekeurd. Heb inmiddels een startkaart aangevraagd. Die zal niet op tijd zijn voor zondag, maar Lage Vuursche is dichtbij, dus ik ga er gewoon heen. Mag ik niet starten, ga ik de Soesterduinen in met Baduhtje.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:16

Ik denk wel dat je mag starten hoor, bubbels. Ik had vorige keer ook geen startkaart bij Austerlitz en toch gewoon klasse 1 gereden. Ik mocht mee doen maar dan moest ik zsm een startkaart aanvragen.
Ik had van te voren gevraagt hoe en wat en toen zeiden ze als je aanvraag maar binnen is. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!
Waarom was je paardje trouwens afgekeurt ? ( Bloos als ik vragen mag)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 06:51

Galja, anders bel je even Linda peeters van de KNHS. Zij gaat over de afdeling endurance. Zij kan je misschien wel vertellen hoe het met je startkaart is.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:06

Galja schreef:
Waarom was je paardje trouwens afgekeurt ? ( Bloos als ik vragen mag)

Hij was onzuiver. Niet zo vreemd na zijn allereerste rit, zeker omdat ie gruwelijk fanatiek was en we een boomworteltje over het hoofd zagen. Jammer dat de vee-artsen mij ervan probeerden te overtuigen dat ie nog net niet rijp was voor amputatie ("kijk dan hoe hij met zijn hoofd schud"). Hij was niet 100%, maar liep gewoon vrolijk rond te koekeloeren en naar Vippie's Tjo te roepen. Ok dat ze hem afkeuren, maar doe niet alsof mijn paard ernstig gehavend is. Ehum, hij werd dus afgekeurd omdat ie niet helemaal zuiver bleek. Schijnheilig

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 18:11

Jorie schreef:
Galja, anders bel je even Linda peeters van de KNHS. Zij gaat over de afdeling endurance. Zij kan je misschien wel vertellen hoe het met je startkaart is.

Dat kan ik wel eens doen. Alleen zit je dan weet ik hoelang weer aan de telefoon want zo snel zijn ze daar niet..... Boos!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:32

Tja, maar elke dag naar je brievenbus staren helpt ook niet. Volgens mij is die Linda wel goed te bereiken hoor! (als ze niet op vakantie is intussen....)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:00

Ik heb goede ervaringen met Linda aan de telefoon, word ook altijd meteen en efficient geholpen! Lachen