Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan gaan we

Dan lijkt mij Austerlitz wel een fijne om mee te beginnen
Ik train vooral veel in tölt, dat is voor hem namelijk veel vermoeiender dus ik kan zo sneller zijn uithoudingsvermogen verbeteren. 
Terwijl we wel allebei heeel gaag een keer langs het strand rijden! Ik volgend jaar ook examen vwo, maarja school staat nogal laag op mijn prioriteitenlijstje, ben ik bang. (ja els marie, zó hou ik dus tijd over om elke dag úren aan Röskur te besteden.
) Ik ben benieuwd hoe ik mijn examen ga halen...
Maar ik leer wel snel gelukkig. Daardoor leer ik echter nooit om van te voren te beginnen.
Maar er zit een verschil in het goed verzorgen van je paarden en endurance wedstrijden gaan rijden en ervoor trainen......
) maar tot nu toe heeft hij mij bewezen een uiterst goede conditie te hebben!! Hij is nu na draf heel gauw weer op adem. Ik heb ook veel in tölt met hem geoefend in het bos, dat kost hem best veel energie maar is een goede trainingsmethode! Tölt kweekt net als draf uithoudingsvermogen en het traint sneller dan draf, dus als ik twee uur weg kan blijven, bijv na school en voor het eten, kan ik hem al best veel trainen.
Ik denk dat ie het best goed zal doen. Bovendien gaat het toch niet om de prestatie dus hoe hij het ook doet, zolang hij z'n best doet ben ik trots op hem! (maar klasse 1 moet denk ik geen al te groot probleem zijn, daar heb ik wel vertrouwen in...)
Volgend jaar wordt een megadruk jaar!! Er zijn ook gewoon veels te veel leuke dingen om met je paard te doen.
Ik ben benieuwd of en hoe ik m'n examens haal.
) enzo en dan kan zij weer niet leren.
Dus ik neem dan wel potlood en papier mee om te tekenen en leerspul en dan gaan we mega-goeie cijfers halen én leuke wedstrijd rijden. Ik reken er niet op, maar het zou wel cool zijn. Dromen is leuk.

Maar ik spreek je daarover nog wel op MSN.
M'n pa gaat 16 juli weg dus misschien moet ik ook al als ie wéér in goede bui is (gisteren had ie dikke lol met vrienden van ons, toen het gesprek stil viel vroeg ik het dus maar gauw van die trailer
) maar ik denk dat het wel mag als het ook naar de Apeldoornse mag. Hij wil de trailer echter wel verkopen en een lagere kopen dus ik weet niet of Moos er dan nog in kan.
Maar ik weet ook niet wanneer hij dat gaat doen. Onze trailer van nu ziet er prima uit maar blijkt al 25 jaar oud te zijn!!! Dus daarom een nieuwe. En hij staat dus niet overdekt dus wordt er niet beter op.
Misschien kan ie van de zomer wel in de nieuwe schuur, ik weet het niet...