jazzejam schreef:Ik lees lekker met jullie mee. Ben vooral benieuwd waar jullie ervaring op doen voor jonge dieren in de endurance. Onze pony rij ik gemiddeld 15 km per week buiten. Soms op locatie maar vaak gewoon vanaf huis een ronde. Omdat ik weinig ervaring heb met endurance vraag ik mij af waar je het beste een eerste keer een introductie klasse kunt rijden? Wij zitten in het noorden van de achterhoek.
Hier ook iemand die nog totaal geen ervaring heeft met endurance. Ik heb voor nu even gekeken naar welke wedstrijden uberhaupt redelijk goed aan te rijden zijn. In jouw omgeving zijn wel redelijk wat ritten als ik zo naar de kalender kijk. Is die oefen endurance van cool running endurance misschien wat?
@ChantalAM: Kunnen ze niet voor de kar? Een paar wedstrijden hebben ook mendurance.
Ik ga zo eens een ritje van +/- 17 km maken in het bos/duin. Eens kijken hoelang we er over doen, beetje als nulmeting. Iemand een tip hoe ik provisorisch bij de trailer haar hartslag kan meten? Gewoon hand er tegenaan, voelen en stopwatch erbij?
. Moet zeggen ik heb hem nu 3 jaar en het is nooit nodig geweest om hem op ijzers te zetten tot nu.. ik reed zo veel buiten dat hij te gevoelig werd. Hij heeft nu voor ijzers
Ze was echt onmogelijk om op te zadelen want ze kon nog geen halve seconde stil staan, dus zag het al zitten dat ze alleen maar zou willen rennen, maar in tegen deel was ze echt heel braaf! Ze was heerlijk relaxed en kon haar bijna de hele rit op een los contactteugeltje rijden, echt zo fijn! Even zo nu en dan wat ontevredenheid over het bit, vooral op de terugweg wordt ze wat onrustig en onstabiel en dan wil ze wat trekken en schudden met d'r hoofd. We gingen nog bijna onderuit want ze vond 't nodig om precies op een glad stukje bergafwaarts d'r hoofd naar beneden te trekken
Ik merkte dat ik best een beetje onzeker in het zadel zat, we moeten echt weer even wat meer 'goede' kilometers gaan maken nadat ze eigenlijk de hele herfst gewoon heel vervelend te rijden is geweest... Niks haar schuld, ze is een jong paard met energie voor 10, hopelijk nu we het trainen weer oppakken kan ze het er allemaal weer uit lopen