Endurance 2004: wie start waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:24

Ik rij nog maar in klasse 1 Bloos
Ken iemand me uitleggen wanneer je een klasse 2 wedstrijd mag starten?In het regelement van de DER staat wanneer je een aantal keer een klasse 1 wedstrijd met goed resultaat heb uitgereden maar wat bedoelen ze er precies mee? Verward
Ik heb nu 2 kennismakingsritten in klasse1 goed uitgereden en ik was ook nog niet van plan om klasse 2 te starten dit jaar ( of misschien eind van het jaar?) maar wanneer zou je het kunnen starten?
En als het niet bevalt mag je dan ook gewoon weer terug stappen naar klasse 1 ?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:37

Hai Galja,

Heb je 2 klasse I wedstrijden of 2 kennismakingsritten gereden? Want dat maakt een groot verschil. Kennismakingsritten zijn om kennis te maken met de sport en gelden niet als promotiewedstrijden.

Met 3 goed uitgereden klasse I wedstrijden mag je klasse II starten. En ja, als je daarin gestart bent mag je ook altijd weer in klasse I starten.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:31

Ik heb 2 klasse 1 wedstrijden gereden. Maar ik noemde het kennismakings ritten omdat ik nog niet lid was, maar ik zat niet in de kennismakingsklasse gewoon in klasse 1 ( waarom wist ik ook niet maar werd geklasseerd bij klasse1 dus zal wel goed zijn Haha!
Maar ik wil vollopig nog even klasse 1 rijden totdat we echt klaar zijn voor het grote werk haha *LOL*
Bedankt!!!!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:15

Je moet gewoon effe aankijken hoe alles gaat. Gaat het goed dan maak je de overstap en anders blijf je even in klasse 1. Dat wordt vanzelf "te kort" en wil je verder. Zo niet, is ook goed!!!
Gewoon lekker rijden en per wedstrijd alles aan kijken!!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:21

Hey, gaat een goed-uitgereden kennismakingsklasse niet als klasse I tellen als je daarna lid word? Dat had ik altijd begrepen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:24

nope arwen dat blijft gewoon een kenningsmakingsrit.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:31

Dickie schreef:
Als Esther82 haar kennismakingsrit gaat rijden, ga ik met haar mee! Lijkt me echt gaaf Haha! Gelukkig geen 55 km ofzo, dat lijkt me wel wat ver Knipoog

he wat leuk dickie welke wedstrijd gaat ze rijden?
Ik ga ook mee doen met mijn lusi dit jaar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:51

cornelie schreef:
Ik hoop alles mee te pakken behalve ommen, vind ik zelf net wat te ver weg.

Ik wil je niets opdringen, maar volgens mij is Onstwedde voor jou verder dan Ommen. Ommen ligt vlak achter Zwolle, Onstwedde ligt in het hoge noorden. Knipoog

Arwen, die regel was er 'vroegah'. Als je de eerste keer als niet-lid meereed en je je na de rit op de wedstrijd zelf aanmeldde als nieuw lid, dan telde je 'kennismakingsrit' mee als goed uitgereden klasse 1-rit. Zo heb ik het destijds ook gedaan (wilde toch eerst wel ervaren wat het was voordat ik lid werd). Maar sinds de kennismakingsklasse een aparte klasse is, is die regel er niet meer.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:04

Nouja, kennismakingsrit of niet: Van beide ritten heb ik erg genoten en ben daardoor aangestoken door het endurance virus Haha!
Maar op je formuliertje waarop alles genoteerd wordt ( van naam tot hartslag enz) daar staat ook op welke klasse je rijdt en bij mij stond beide keren de 1 dus ik neem aan dat ik 2 wedstrijden in die klasse heb gereden Verward ( ookal was ik nog niet lid) Maar who cares. Ik ga lekker rijden dit jaar en dan zie ik wel of het bij klasse 1 blijft of dat ik ook een klasse 2 aandurf Slim

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:37

dus ook al wordt je een paar maanden later pas lid, dan tellen ze toch nog mee??

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:50

ik ga op 21 maart naar kootwijkerbroek, weer terug bij af, was onze laatste wedstrijd (tijdens zwangerschap en vorig jaar na bevalling geen wedstrijden gereden helaas) dat is een prachtig mooie rit, misschien zwaar vanwege veel diep zand en heuveltjes.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 13:55

Ik hoop dat Miro in April klaar is om Austerlitz klasse I te lopen.. Scheve mond Als alles goed gaat redden we dat makkelijk en dan wil ik later dit seizoen als ik het lichaamelijk nog aankan eens een klasse II proberen. Bloos! Ik heb 7 klasse I ritten gereden waarvan we er 1 afgekeurd zijn. De andere keer waren we 38ste van de 101 starts OK dan! Ik hoop dat het lukt en of ik een slachtoffer kan vinden die wil groomen en of ik iemand kan vinden die de trailer wil trekken Scheve mond

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:59

Die groom heb je denk wel snel gevonden!! Er zijn er hier genoeg die dat graag willen doen!!

Dan dus alleen nog iemand die de trailer kan trekken...... zou ik even bij de sterkste man van Nederland proberen!!! Knipoog

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:00

ha grappig, dus groomen is een populair vak tegenwoordig??? leuk hoor.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:11

Ja, best wel ineens!!! Gelukkig wel want ze zijn onmisbaar!!! En niet iedereen heeft een vriendje en/of ouders die hierin trappen!!!!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:03

Ik heb ook al een voorzichtige planning gemaakt. Ik weet niet of het allemaal gaat lukken wordt voor het eerst met mijn lusi.
kwb
austerlitz
kootwijk
laag soeren
lage vuursche
kwb
katwijk (thuiswedstrijd)
en wanroij
als het allemaal lukt wil ik 1 van de laatste wedstrijden misschien klasse 2 starten

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:55

Mijn globale planning:

KWB K1
Austerlitz Kijken of rijden K1 of K2
Ommen K2
Lage Vuursche K1 of K2
Holten K2
Katwijk K1 met mijn dressuurknol
Wanroij K1

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:50

Mijn Planning ziet er als volgt uit:

Austerlich
en daarna kjken we wel verder

Tja Lage Vuursche is voor mij een thuiswedstrijd, vroeger heb ik daar jaren rondgezworven Haha! ken het dus erg goed, maar ik vondt het verleden jaar zo tegenvallen qua weersomstandigheden 33 graden en dan op die heide

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:57

Ik had ook eigenlijk vorig jaar in Katwijk voor het eerst moeten starten met Omar maar dat is op het allerlaatste moment niet doorgegaan.

Als alles gaat zoals de planning van mijn grooms, Maarten en Tallie1979 Schijnheilig dan start ik met Omar voor het eerst in Kootwijk 17 april! Holten staat ook in de planning en welke wedstrijd we daar tussenin gaan rijden weet ik nog niet. Ik wil waarschijnlijk 3 klasse I wedstrijden rijden dit seizoen. Ik ben sinds januari ook lid van de DER Knipoog

In Austerlitz ga ik mijn groom Maarten groomen Haha!

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:40

Is er nog iemand (omgeving Rotterdam/Ridderkerk) die een plekje over heeft in de trailer/veewagen op 4 april naar Austerlitz? Verward
Ik wil er graag heen maar de trailer is die dag bezet voor dresuurwedstrijden dusssss heb ik een probleempje Tong uitsteken
Ik hoor het wel......

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 14:42

Aha Dynamiek, jij komt dus uit de buurt Haha! (ik kom uit Huizen) Hebbie nog een plekje vrij in de trailer op 4 April?? (tenzij je natuurlijk een 1 of 1,5 paards trailer hebt natuurlijk...dan houdt het zowieso al op Knipoog)

Het ziet er naar uit dat Austerlitz een "Bokt"wedstrijd wordt Tong uitsteken Leuk *LOL*

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:30

Volgens mij heeft Dynamiek ook geen trailer en lift ze ook al met iemand mee!!!

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:27

Galja schreef:
Is er nog iemand (omgeving Rotterdam/Ridderkerk) die een plekje over heeft in de trailer/veewagen op 4 april naar Austerlitz? Verward
Ik wil er graag heen maar de trailer is die dag bezet voor dresuurwedstrijden dusssss heb ik een probleempje Tong uitsteken
Ik hoor het wel......

Ik ben inmiddels voorzien van 'chauffeur' ( mijn vader kan waarschijnlijk toch vrijkrijgen Haha! ) Alleen nu nog iemand lief aankijken voor een trailer. En lukt het helemaal niet dan huur ik er eentje bij Starho.

Leuk dat er zoveel mensen van Bokt meerijden met 'Austerlitz' OK dan!
Dit wordt voor mij de eerste keer in Austerlitz dus ik ben benieuwt....
Iemand nog tips voor die route???

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:34

Karin"]
[quote="cornelie schreef:
Ik hoop alles mee te pakken behalve ommen, vind ik zelf net wat te ver weg.

Ik wil je niets opdringen, maar volgens mij is Onstwedde voor jou verder dan Ommen. Ommen ligt vlak achter Zwolle, Onstwedde ligt in het hoge noorden. Knipoog
.
[/quote]
Ssssst, ik had gehoopt dat niemand mijn geweldige topografische gevoel had opgemerkt Bloos