Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ayasha schreef:Prima, jij kan het veilig, probleem is dat in praktijk, die ruiters die nu met hoofdstel/halster al niet veilig zijn, rijden ook met neckrope, en zijn dan nog minder veilig.
Sizzle schreef:En inderdaad, als je bij de start een halster nodig hebt voor controle dan ben je gewoon nog lang niet ver genoeg om zonder te rijden. 'Start situaties' kunnen zich ook onverwacht onderweg voordoen.
Djilna schreef:Gloa, meestal doen ruiters bijvoorbeeld de 1e ronde een bit in omdat de paarden dan nog heet zijn en vol energie.
Huertecilla schreef:Mijn paarden blijven bij mij wanneer ik er af (zou) val(len).
DAT is veilig.
Djilna schreef:Gloa, meestal doen ruiters bijvoorbeeld de 1e ronde een bit in omdat de paarden dan nog heet zijn en vol energie. Na de vetgate, dus de volgende ronde als het paard de eerste energie kwijt is laten ze het bit dan uit. Voordeel is dan vooral dat drinken onderweg uit de emmers veel makkelijker gaat.
Dus voor het gemak van het paard.
Djilna schreef:Tuurlijk HC. In de praktijk is bit vaak wel een rem. En alleen maar mooi dat hij dan na een ronde uit kan.
Jij rijdt perfect en helemaal mooi. Menig mens is minder begaafd en lost het anders op.
En jij staat daar in je uppie op de foto. Niet in een groep van 15-100 andere deelnemers met stuiterende paarden.
Djilna schreef:Tja HC, niet iedereen kan zijn paarden zo perfect beleren als jij. Dus tot die tijd moeten we er hier wat voorzichtiger mee omgaan.
Tobbes schreef:Daar ben totaal met jouw oneens. Endurance ruiters zijn net als elk ander bos bezoeker te gast in het bos en dienen ten alle tijden rekening te houden met andere recreanten.
Hoop zelf geen Endurance ruiters tegen komen die wel zo asso zijn, want als boswachter daar achter komt dan kan tot toe leiden dat er geen wedstrijden meer mogen worden gereden in zijn bos.
Lusitana schreef:Tobbes schreef:Daar ben totaal met jouw oneens. Endurance ruiters zijn net als elk ander bos bezoeker te gast in het bos en dienen ten alle tijden rekening te houden met andere recreanten.
Hoop zelf geen Endurance ruiters tegen komen die wel zo asso zijn, want als boswachter daar achter komt dan kan tot toe leiden dat er geen wedstrijden meer mogen worden gereden in zijn bos.
Sorry hoor, maar vind je een marathon loper ook een wandelaar?
Het is een WEDSTRIJD.
En je kunt prima rekening houden met elkaar maar mensen dienen gewoon te wijken voor paarden die op tempo gaan, punt. En helemaal als er een paard op hol zou zijn is het niet handig om dan maar te vinden dat hij om jou heenmoet omdat je vind dat je net zoveel recht hebt om er te zijn.
Je kunt niet verwachten dat endurance ruiters elke paar meter op de rem gaan omdat er truttebollen pokemons lopen te vangen ofzo. Sorry dat ik het zo zeg, maar dat rekening houden met moet van twee kanten komen. Logica vertelt mij dat het normaal is om voor een paard te wijken.
Ze zullen over het algemeen ook op ruiterpaden zijn of onverharde wegen en niet specfiek op voetpaden, waar je hoort als voetganger of fietspaden, waar je hoort als fietser.
Er is echt wel een verschil tussen een wedstrijd rijden in een bos en een buitenrit maken.