starten met endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aileen_Noël

Re: starten met endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 08:24

Ritje van 20km doe je geen 2 à 3 uur over natuurlijk :D Je kan het heel makkelijk berekenen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:53

Als je 10km/u rijdt doe je wel 2uur over 20km ;)
(Wij natuurlijk niet meer, half uurtje ;) )

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:29

Karrimh schreef:
Als je 10km/u rijdt doe je wel 2uur over 20km ;)
(Wij natuurlijk niet meer, half uurtje ;) )

Ja, dat bedoel ik... als je ideale tijd wil rijden zit je niet op 2 uur. Voor de mensen die dat willen misschien wel handig een berekening te maken ;-)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:30

@donna en halfuurtje over 20 km is zelfs voor jou wel ambitieus denk ik ? ;)

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:38

hahaha ja ik zit ook te kijken Donna, gaat het niet ofzo?? :P

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:19

Leuk dat je met je draver wilt gaan starten in de endurance, ze zijn er heel geschikt voor :)

Het inhalen en ingehaald worden kun je ze leren en erop trainen, heeft jouw draver gekoerst? Je kunt met een draver prima meekomen met de gangen stap en draf, galop vinden ze vaak wel veel makkelijker in het bos dan in de bak...

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:39

Tien kilometer per uur vind ik wel makkelijk rekenen. Dan zit je ook mooi tussen het minimum en het maximum in voor de kennismakingsklasse. Verder is het ook een kwestie van je paard kennen en inschatten. Bij een buitenrit kun je tegenwoordig ook makkelijk bekijken hoeveel kilometer je gedaan hebt, en wat je gemiddelde snelheid was, door middel van een app op je mobiel. Endomondo of sportstracker o.i.d. Eerlijk gezegd ben ik er zelf niet zo handig in, maar dan schakel je gewoon wat hulptroepen in van thuis of stal :o .

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:06

Wat leuk dat je gaat starten! Ik ga in maart mijn eerste wedstrijd rijden, impulsrubriek. Met mijn draver :) Ben heel benieuwd!
Wat betreft het inhalen: ik heb een trainingsmaatje met wie ik dat oefen in het bos, misschien een idee voor jou? Wij rijden dan achter elkaar, en om de beurt passeren we elkaar in stap of draf (galop hebben we nog niet geoefend), rijden een stukje door en wisselen weer. Mijn draver was eerst ook een stuiterbal, nu gaat dat super! *D
Ik rijd trouwens nog gewoon met mn dressuurzadel, zit heerlijk, ook op lange ritten. Plan is ook om 1-2x per jaar te starten, meer niet. Vooralsnog, als ik het zo hoor is het erg verslavend! :P