KWB 2: 17 aug 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: KWB 2: 17 aug 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 18:38

Nee die groep waardoor jullie ten val zijn gekomen, die bedoel ik
Dat zullen m.i. geen wedstrijdruiters zijn geweest

Pfoe 3 valpartijen dus! Jeempie

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:39

Nee die groep waren geen wedstrijdruiters hoor. Leek een manegegroep oid.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:54

Balen suzan bobar! beterschap.

Wij kwamen ook nog een gevallen ruiter tegen... gelukkig had ze al hulp, dat zal dan wss die andere persoon zijn.

Op het terrein viel ook nog iemand eraf, paard los maar viel gelukkig allemaal mee en volgens mij heeft die vrouw de wedstrijd nog wel gereden.

Wij hebben een super fijne wedstrijd gereden, in het beging was ze wat terughoudend maar later ging ze echt heel fijn!
Vermoedelijk net iets meer dan 11 km pu gereden.

Corelli, stond jij op de oversteek bij de drukke weg?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 18:56

Klopt! Bruin haar met krullen :D
Hoe ziet jouw paard eruit?

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:57

Super dag gehad ! Mijn 1e klasse 2 uitgereden en een 4e plek behaald yes !!!! Ik vond het overigens wel schokkend om te zien dat er een jong meisje was gevallen van haar paard. Dat was niet best, ze kom niet opstaan en had veel pijn en tintelingen . Ik hoop dat alles goed met haar is. Was geen endurance ruiter maar hoorde ws dus bij die grote groep !

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:01

ja die groep leek wel pony kamp..ben zo`n groep de eerste en 2 de ronde tegen gekomen.
Gelukkig beide keren in stap.
Dat stuk bij jullie daar was niet breed idd.

Dan heb ik jou ook gezien Corelli. Al wist ik dat natuurlijk niet. :D

Gefeliciteerd Aileen.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:02

Corelli schreef:
Klopt! Bruin haar met krullen :D
Hoe ziet jouw paard eruit?

eum... ze lijkt volgens mij op een haflinger die jij ook kent :+ want dat zei je tegen je hulp :D
we waren met 2 haflingers

Gefeliciteerd Aileen!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 19:08

Oh dan weet ik het al haha! Klopt, haar hoofd lijkt erg op het hoofd van een andere haf van onze stal :))
Fijn gereden?

Scooby: hoe kon ik jou herkennen? :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:14

sanowa schreef:
Balen suzan bobar! beterschap.

Op het terrein viel ook nog iemand eraf, paard los maar viel gelukkig allemaal mee en volgens mij heeft die vrouw de wedstrijd nog wel gereden.

Dit is mijn mederuiter geweest. Zij viel met opstijgen eraf. Haar paard kwam recht overeind. Onderweg werd ie rustiger en reden we heerlijk.

Capcamera is ook heftig om terug te zien. Eerst gezellig, lachen, paarden liepen lekker en dan heel snel dat ongeluk en ellende,... Schrok er zelf van!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:26

Corelli schreef:
Oh dan weet ik het al haha! Klopt, haar hoofd lijkt erg op het hoofd van een andere haf van onze stal :))
Fijn gereden?

Scooby: hoe kon ik jou herkennen? :)

Bruine Arabische merrie met witte vlek op haar linker bil niet te missen eigenlijk :D

Oei de paarden waren dus behoorlijk opgelaten .. was het het weer die wind.?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:05

Jeetje wat een heftige verhalen zeg! Sterkte suzan_bobar met je rug, hopelijk geneest het snel!

er waren wel meer paarden erg druk vandaag.. Was ook wel vol op het terrein, populaire wedstrijd ofzo haha :D dat speelde voor mijn paard ook wel mee in z'n gedrag denk ik. Hij leek ook net een rodeo stier tijdens het opzadelen en inrijden. Gelukkig heeft hij zich tijdens de rit keurig gedragen! Ook geen rare dingen of ponykampen tegengekomen gelukkig :)

Helaas duurde het wel bijna twee uur voordat hij weer op de trailer stond :( hele terrein was al leeg, prijsuitreiking al geweest en wij stonden daar maar met paard en trailer te klooien. Maar gelukkig uiteindelijk wel gelukt :+

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:16

@ Suzan_bobar beterschap ik hoop dat je snel weer op de been bent en je weer wat kan rond hobbelen in huis.
Je groom stond bij controlepunt 1 toen je belde, het is geen leuk nieuws wat ik nu lees, maar gelukkig toch redelijk goed afgelopen allemaal. We waren ook verheugd en verbaast toen we jou wedstrijd maatje zagen aankomen bij de controlepunt.

Ik heb ondanks de nare berichten toch weer veel gezellige gezichten gezien, van grooms en ruiters.
Iedereen bedankt voor de gezellige dag.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:19

Tja, we kunnen we allemaal wachten bij mij, maar ik heb haar gewoon door laten rijden. Er waren genoeg mensen en lieve grooms bij mij.

Ik heb bij de eindcontrole ook veel lachende gezichten gezien. Erg leuk, trotse mensen, mooie waarden. De sfeer was erg goed, zoals altijd.

arjanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:24

Suzan_bobar schreef:
Stom ongeluk. Paarden waren wat fris door het weer. We waren aan het draven, komt er om een blinde hoek een groep van 10 ruiters in galop. Onze paarden schrikken. Mijn mederuiter viel eraf en de mijne schrikt en schiet de bosjes in. Paard van emderuiter kwam los en schoot achter de mijne langs een heuvel op. Mijn paard werd zo bang en vliegt in blinde paniek tegen een boom aan. Glijd hierbij met zn achterhand uit en ik wordt gelanceerd. Alles staat op capcamera. Ging zo snel. Paarden is goed gegaan. Mede ruiter heeft een zeer dikke enkel en ik kon dus later niet meer lopen en ben neergelegt door grooms en die hebben ambu gebeld. Heb pijnstillers gehad en fotos. Rug en borstbeen zijn zwaar gekneusd. Paard hebben we inderdaad later opgehaald nog. Kon mijn vriend daar niet laten staan natuurlijk. Hij is nog niet eerder zo bang geweest. Dierenartsen hebben hem bekeken en een van de grooms hebben hem terug gebracht naar het startterrein. Men was bang voor een breuk in een wervel, maar dat viel gelukkig mee. Zo nu weer positieve verhalen van alle andere ruiters!

Fijn dat het allemaal gelukkig enigzins meevalt, maar ik moet zeggen dat je een ontzettend lief paard hebt! (Ik was t meisje wat m terug reed :) ) heel veel beterschap nog!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 05:51

Elvis is inderdaad een lieverd. Heb hem ook nog niet eerder zo bang gevoeld en hoop het ook niet weer mee te maken. Neem hem ook niet kwalijk hoor. Hij is net 5 jaar en onwijs braaf, goed karakter. Zou hem voor geen goud kwijt willen.

Nogmaals onwijs bedankt voor alle hulp! Zo fijn dat er een aantal mensen zo lief waren en behulpzaam!

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 06:51

Ik heb ook heerlijk gereden. Elvis deed het super. Wat een stoere dappere pony is het toch. Trots op mijn 11de plek. :D

Suzan wat moet dat inderdaad schrikken zijn zeg. Gelukkig valt het nog redelijk mee.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:26

Jeetje gelukkig is het nog goed afgelopen met je Suzan_bobar. Weet hoe het voelt als een paard blinde paniek heeft je kan dan echt helemaal niets meer. Doe maar lekker rustig aan...
Zag inderdaad ook een grote groep op de 19km staan maar die waren erg ver weg en er stonden al zoveel mensen bij dat ik ben doorgereden.

Ik heb een heerlijke rit gereden al vloog ook ik de eerste km van links naar rechts, pitstops voor bosjes, wandelaars waren eng en ga zo maar door maar gelukkig liep hij daarna op zijn eigen beentjes weer.
Azhar zijn conditie was door de vakantie niet optimaal dus mocht hij op zijn eigen tempo rijden.
Toch nog in de korte klasse I de 11 plaatst met 11.92 km/h dus ontzettend trots voor mijn 2e wedstrijd pas. :)

Ik reed in de felroze met blauwe combinatie en een paardje wat alles best spannend vond. :)
https://imagizer.imageshack.us/v2/640x4 ... 7/a2wf.jpg

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:54

vanessa heeft haar fotos al online :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:48

Elmars_Floor schreef:
Jeetje gelukkig is het nog goed afgelopen met je Suzan_bobar. Weet hoe het voelt als een paard blinde paniek heeft je kan dan echt helemaal niets meer. Doe maar lekker rustig aan...
Zag inderdaad ook een grote groep op de 19km staan maar die waren erg ver weg en er stonden al zoveel mensen bij dat ik ben doorgereden.

Ik heb een heerlijke rit gereden al vloog ook ik de eerste km van links naar rechts, pitstops voor bosjes, wandelaars waren eng en ga zo maar door maar gelukkig liep hij daarna op zijn eigen beentjes weer.
Azhar zijn conditie was door de vakantie niet optimaal dus mocht hij op zijn eigen tempo rijden.
Toch nog in de korte klasse I de 11 plaatst met 11.92 km/h dus ontzettend trots voor mijn 2e wedstrijd pas. :)

Ik reed in de felroze met blauwe combinatie en een paardje wat alles best spannend vond. :)
https://imagizer.imageshack.us/v2/640x4 ... 7/a2wf.jpg

Dat was de andere gevallen ruiter. Ik ben niet zo ver gekomen helaas,...
Voor zoals ik begreep geen wedstrijd ruiter, ze had een gebroken been.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:44

Weer leuke wedstrijd gehad. Anouk reed gezellig met Aileen samen. En zo Aileen aan een winstpunten geholpen. Wij hebben als enige overnacht op het terrein. S avonds gekokkereld op de skottelbraai. Ponybeest had een mooi stalletje. De hele ochtend mooi weer gehad, alleen die wind he, die was zo koud. Bij het opstappen van Anouk ging het nog bijna mis. Ze wilde haar been over het zadel doen, toen op dat moment een rammelende trailer het terrein op kwam. Daar ging hij, ronde rug, een paar fikse bokken en Anouk hing er nog steeds half naast. Toen rakkie een seconde stil stond is Anouk eraf gesprongen. Ik had rakkie vast aan een halstertouw en ik laat niet zo gauw los. Toen hij rustig was een nieuwe poging gedaan tot opstappen. Er was wel wat spanning, maar nu ging het goed. Hij liep nog aardig te huppelen, maar dat is normaal. Verder was ponybeest braaf en heeft hij goed gelopen. Bij de Nakeuring had hij een HS van 60, net op het randje. Maar hij had niet geplast. Dus gauw op stal gezet en toen moest hij wel nodig plassen.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:51

Hier ook heerlijk gereden.!!

Iemand die weet wie die man was die ook foto's maakte?

I love foto's :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:12

Wat een verhalen zeg, gelukkig valt het allemaal "wat" mee.
Mijn jeugdruiter moest genoodzaakt afsnijden door de calamiteiten en reed hierdoor "te snel" aangezien zij 13 wilde rijden en nu hierdoor harder heeft gereden. Resultaat: straftijd en een lage plaats en maar 2 winstpunten.
Baalde hier in eerste instantie zo van, maar nu ik dit allemaal lees..... Enorm onder de indruk. 2 jaar geleden zelf een flink ongeluk tijdens het WK Endurance dus weet er helaas alles vanaf...
Sterkte iedereen en gelukkig zijn jullie er nog, want had ook heel anders kunnen aflopen

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:40

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:01

Hahaha moet lachen om je titel. Ik zou zo een topic met dezelfde titel kunnen maken namelijk.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:24

Suzan_bobar schreef:
Hahaha moet lachen om je titel. Ik zou zo een topic met dezelfde titel kunnen maken namelijk.

Had ik ook de eerste keer dat ik jou over jou Elvis zag praten(Schrijven). Is een raar gezicht he. :+